Linkowanie zewnętrzne. Budowanie sieci backlinków i ich znaczenie

Zdobywanie zewnętrznych linków zgodnie z pozycjonowaniem wg White Hat SEO to cenna umiejętność. Linki zewnętrzne przekierowują ruch z innych domen do naszej strony lub podstrony. Jednym z algorytmów, którym posługuje się Google, jest czynnik rankingowy o nazwie PageRank. Algorytm sprawdza ile osób/stron powiązanych jest z naszą domeną.

Backlinki określają wartość domeny z której kierują. Zatem im większy autorytet ma strona, która linkuje do drugiej, tym lepiej. Czasy, gdy liczyła się ilość linków dobiegły końca. Dziś Google’a interesuje jakość, autorytet oraz konteksty. Najwyższe znaczenie mają jakościowe linki zewnętrzne, ponieważ one określają także wartość domeny, do której są kierowane.

Ma to ogromne znaczenie dla wyników pozycjonowania. Korzyści nie przyniesie zdobywanie masowych linków ze stron o nienajlepszej reputacji. Taka taktyka może doprowadzić do zablokowania strony, która trafi na czarną listę Google. Masowe kupowanie linków z katalogów też nie jest dobrym rozwiązaniem.

Gdzie i w jaki sposób umieszczać linki zewnętrzne?

Najprostszym sposobem na budowanie sieci backlinków jest komentowanie innych blogów. Oczywiście nie chodzi o masowe, spamerskie komentarze, a merytoryczne wypowiedzi. Komentarze wysokiej jakości mogą przyciągnąć ruch do Waszej strony.

Forum niszowe- to świetna metoda tworzenia linków zwrotnych. Forumowicze szukają porad i rozwiązań, często udostępniając sobie linki. Dołączenie do dyskusji przyniesie wymierne korzyści rankingowe. Aktywnie działajmy na portalach społecznościowym i współpracujmy ze stronami tematycznie powiązanymi.

Warto stworzyć profil firmowy i na nim publikować posty z linkowaniem zewnętrznym. Google docenia konteksty i powiązania, dlatego link w gościnnym artykule na blogu o podobnej tematyce, dodaje wiarygodności i autorytetu.

Wygląd samego odnośnika ma spore znaczenie. Link ze słowem kluczowym w treści np. „studio fotografii”, wzbudza większe zaufanie niż „kup mnie, kliknij tutaj”. Na koniec zapamiętajmy, że większą wartość dla pozycji strony ma jeden link zewnętrzny z rzetelnego i zaufanego źródła, niż z dziesięciu przypadkowych, różnych tematycznie domen.

Oceń tekst

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.