Czynniki rankingowe wyszukiwarki Google, które w największy sposób wpływają na pozycję naszej witryny internetowej

Nad czynnikami rankingowym trwa wiele dyskusji i jest to temat z pewnością niezwykle szeroki. Niepodważalną jednak kwestią jest jednak fakt iż niektóre czynniki rankingowe mają większy wpływ na pozycjonowanie witryny internetowej od innych i są nieco ważniejsze. W tym tekście staram się przedstawić wszystkie najważniejsze czynniki, jakie w największy sposób wpływają na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Dzięki takiej wiedzy można przeprowadzać ten proces znacznie lepiej i kłaść odpowiedni nacisk właśnie na te elementy.

Szybkość działania strony

Pierwszym z najważniejszych czynników rankingowych nad którym warto się pochylić jest szybkość działania strony internetowej. To właśnie od tego jak szybko działa i dostarcza dane strona internetowa zależy jak pozytywnie jest oceniana przez wyszukiwarkę Google. Wyszukiwarka chce dostarczać informacji swoim użytkownikom w jak najkrótszym czasie i doskonale rozumie ich zniecierpliwienie.

Pod tym czynnikiem rankingowym nie kryje się konkretna statystyka, ale bardziej szereg poszczególnych elementów odpowiadających za sprawność działania witryny internetowej. Najlepiej obrazuje to wprowadzenie przez Google w Maju 2021 roku nowego czynnika rankingowego jakim jest Core Web Vitals. Mówiąc zatem o szybkości funkcjonowania strony internetowej mamy na myśli czas wczytania się strony internetowej, szybkość reakcji serwisu na wykonanie pierwszej akcji, szybkość wczytania się głównego elementu strony czy inne statystyki pozwalające sprawnie korzystać z witryny internetowej.

Chcąc zatem zadbać o naszą stronę internetową, przede wszystkim powinniśmy skupić się, aby wczytywała się w jak najkrótszym czasie, a także działa niezwykle sprawnie. Wpływ na to ma wiele czynników. Przede wszystkim jest to wybranie odpowiedniego hostingu lub platformy na której będziemy uruchamiali naszą stronę internetową. Warto również uprościć kod HTML, a także szkielet strony korzystając z najprostszych szablonów. Pomocna jest również rezygnacja z zaawansowanych interaktywnych elementów, a także dodawanie zoptymalizowanych fotografii czy optymalizacja reklam na stronie.

Optymalizacja techniczna

Ważnym czynnikiem rankingowym jest również ogólna optymalizacja techniczna strony. Jest to ogólne dostosowania serwisu do wyszukiwarki Google zawierające w sobie takie elementy jak poprawność kodu html, linkowanie wewnętrzne i wychodzące ułatwiające indeksowanie witryny, poprawność struktury plików i podstron, a także wiele innych mniejszych elementów wpływających na działanie serwisu.

To właśnie od optymalizacji technicznej zależy czy nasza strona będzie dobrą bazą do pozycjonowania. Optymalizacja techniczna odpowiada również za bezpieczeństwo korzystania z serwisu, a także jego komfort czy funkcjonalność.

Audyty SEO, a także regularne optymalizacje techniczne naszej strony internetowej zdecydowanie warto zlecać co pewien czas. W trakcie działania witryny pewne jego części mogą zostać zmienione lub zmienią się pod wpływem innych działań. Przeprowadzając regularnie zatem sprawdzanie serwisu będziemy mogli na bieżąco znać jego dokładny stan, a także utrzymywać odpowiednią konfigurację i dostosowanie serwisu do wyszukiwarki Google.

Content na stronie

Kolejnym czynnikiem rankingowym wartym uwagi na którym powinniśmy skupić pozycjonując naszą stronę internetową jest content dodawany na stronę. Od wielu lat istotność contentu regularnie wzrasta, a wyszukiwarka Google coraz mocniej zaznacza jego silną pozycję. Nic w tym dziwnego, gdyż oprócz szybkości dostarczenia danych, wyszukiwarka Google chce również dostarczyć swoim użytkownikom przydatnych informacji.

Treść, jakie zamieszczamy na naszej stronie internetowej powinny być prawdziwe, a także wiarygodne. Powinny również być aktualne, a także dostarczać konkretne profity odbiorcom. Content powinien być wysokojakościowy i zawierać różnorodne elementy takie jak np. zdjęcia czy linki wewnętrzne.

Obecnie wyszukiwarka Google posiada zaawansowane algorytmy sprawdzające ten element strony internetowej, a więc zdecydowanie nie opłaca się próbować oszukiwać w tym zakresie. Jedyną radą na zwiększający się priorytet contentu dodawanego na stronę jest po prostu umieszczenie go w jak największej ilości i jakości.

Kluczowa jest tu również zatem częstotliwość dodawania treści. Wysokojakościowy content możemy zarówno tworzyć samodzielnie jak i kupować od copywriterów czy agencji marketingowych. Zawsze należy jednak sprawdzić, aby był zoptymalizowany pod kątem SEO, a także user friendly.

Analiza i dobór słów kluczowych

Bardzo ważnym czynnikiem, który odpowiada w dużym stopniu za pozycjonowanie strony internetowej i jest wręcz „kluczowy” jest dobór słów kluczowych. To właśnie od doboru fraz zależy, pod jakimi hasłami będzie widoczna w sieci nasza strona internetowa, a także jak często będzie pojawiała się w wyszukiwarce Google i jak wielu odbiorców będziemy pozyskiwali z wyszukiwarki Google.

Dobór słów kluczowych przede wszystkim powinni przeprowadzać specjaliści znający się na tym zaawansowanym proces. Przede wszystkim powinien być on zindywidualizowany i dostosowany do naszej strony internetowej oraz uwzględniać indywidualną specyfikę serwisu czy cel, jaki chcemy osiągnąć.

Słowa kluczowe powinny być dobierane również pod kątem możliwości przebicia się w danej kategorii tematycznej i potencjału naszej strony internetowej, a także jej aspiracji. To właśnie od doboru słów kluczowych zależy jakich klientów będziemy pozyskiwali, a także jaka ich ilość przejdzie na naszą stronę internetową. Dobranie odpowiednich osób odwiedzających nasz serwis będzie zatem kluczowe dla jego funkcjonowania. Pozycjonując stronę internetową, warto zatem przede wszystkim skupić się na tym elemencie, gdyż to od niego zależy sens wszystkich innych działań pozycjonujących.

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Bardzo ważnym elementem rankingowym, który wpływa na pozycję naszej strony internetowej w istotny sposób jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Obecnie znaczna część ruchu internetowego pochodzi właśnie z takich urządzeń a dostosowanie do niego witryny jest obecnie wymogiem.

Należy zatem zadbać, aby strona była responsywna i jest to dużo lepsze rozwiązanie niż tworzenie mobilnej alternatywnej wersji witryny dla urządzeń małoekranowych. Przyjazność naszej witryny internetowej dla urządzeń mobilnych to również odpowiednie zaprojektowanie. Optymalizacja taka i pozyskiwanie ruchu z urządzeń mobilnych będzie wpływało również na ogólną ocenę naszej strony i jej pozycjonowanie pod konkretnymi hasłami w wyszukiwarce Google.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.