Duplicate content i thin content — Unikaj tych 2 typów treści oraz dowiedz się czym są, dlaczego są złe i jak się ich wystrzegać!

Duplicate content i thin content z pewnością nie są treściami, które chcielibyśmy widzieć na naszej stronie internetowej. Plagiaty oraz treści niskiej jakości potrafią przysporzyć wiele problemów pozycjonowanej stronie i są niezwykle negatywnie oceniane przez wyszukiwarkę Google. Zajmując się pozycjonowaniem strony internetowej zdecydowanie jednak warto wiedzieć czym są treści tego typu oraz jak ich unikać i dlaczego są takie groźne.

Thin content

Thin content to innymi słowy content niskiej jakości. Są to treści niskojakościowe, które nie spełniają wymogów wyszukiwarki Google i nie dają zbyt wielu korzyści pozycjonujących. W najlepszym razie nie będą one pozytywnie odbierane i nie będą dawały profitów przy pozycjonowaniu strony internetowej. Thin content ma zarówno negatywny wpływ na pozycjonowanie samej strony przez wyszukiwarkę Google, ale także odbieranie witryny przez użytkowników którzy z niej korzystają. Algorytmem który zajmuje się rozpoznawaniem treści niskojakościowych na stronie jest algorytm Panda, który był jedną z najistotniejszych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google.

Przede wszystkim thin content to content przesycony słowami kluczowymi, które są umieszczone w nim w sposób nienaturalny. Przeoptymalizowanie słowami kluczowymi może zatem sprawić, iż treści na naszej stronie zostaną uznane za niskojakościowe. Pod tym pojęciem może kryć się również dodawanie nienaturalnie dużej liczby słów tematycznych i fraz nieodzwierciedlających tematyki strony oraz próby manipulacji słowami kluczowymi.

Content niskiej jakości to również treści niedostosowane do użytkowników. Będą to zatem treści niesformatowane w postaci bloku tekstu oraz trudno czytelne bez nagłówków czy śródtytułów. Wyszukiwarka Google będzie również negatywnie oceniała treści, które nie niosą przydatnych informacji dla użytkowników, a także są niskojakościowymi treściami tworzonymi przez roboty czy mieszarki synonimiczne.

Thin content objawia się poprzez umieszczanie wielu elementów uniemożliwiających korzystanie z tekstu takich jak np. reklamy. Tekst musi być zatem łatwo dostępny i odpowiednio zaprezentowany użytkownikom, a nie tylko umieszczony na stronie w celu pozycjonowania i zarobkowym.

Ciekawostka: Jako thin content, mogą zostać uznane treści podobne do siebie na różnych stronach internetowych serwisu nawet jeśli zostały one stosunkowo dobrze wykonane z uwagi na wysoki poziom duplikacji. Unikalność możemy jednak określić przez linki kanoniczne i nadrzędność pewnej strony internetowej nad inną rezygnując z profitów drugiej podstrony pozycjonowaniu. Działanie takie sprawie iż witryna z podobną treścią nie będzie sprawiała nam problemów i zostanie niejako świadomie pomijana przez roboty indeksujące.

Jak radzić sobie z thin contentem?

Aby unikać niskojakościowych treści, przede wszystkim powinniśmy samodzielnie zajmować się ich tworzeniem. Jeśli nie mamy na to czasu lub możliwości powinniśmy zlecać ich tworzenie profesjonalistom np. agencjom SEO zajmującym się pozycjonowaniem. Treści tworzone przez specjalistów z pewnością będą dostosowane do pozycjonowania i wyszukiwarki Google i będą wysokojakościowym contentem.

Przed dodaniem treści na stronę internetową powinniśmy również samodzielnie sprawdzić czy są one unikalne, a także dostosowane pod kątem SEO. W tym celu możemy skorzystać z takich narzędzi jak np. Yoast, które przeanalizują treść, którą chcemy wgrać na naszą stronę internetową i wyświetlą raport z ewentualnymi błędami.

Treści na naszej stronie powinniśmy również prezentować w odpowiedni sposób skupiając się na formatowaniu czy czytelności. Możemy również urozmaicać treści innymi elementami takimi jak grafiki czy linkowanie wewnętrzne wzbogacającymi samą treść.

Duplicate content

Drugim rodzajem bardzo niebezpiecznego typu treści jest duplicate content. Jest to po prostu duplikat treści i jej plagiat. Duplikacją treści nazywamy po prostu skopiowanie contentu z innej strony internetowej w sieci i umieszczeniu go na naszej witrynie. Jest to jedno z najcięższych przewinień przy pozycjonowaniu strony internetowej za które można ponieść bardzo dotkliwe konsekwencje ze strony wyszukiwarki Google jak i ze strony prawnej.

Z plagiatem treści możemy mieć do czynienia zarówno poprzez całościowe skopiowanie treści lub jej większości. Duplicate content możemy zamieszczać na naszej stronie internetowej świadomie oraz nieświadomie, a także w obrębie naszego serwisu używając tych samych opisów produktów czy usług na różnych podstronach. Posiadając duplikaty treści na naszej stronie internetowej, jesteśmy narażeni na otrzymanie kar algorytmicznych oraz ręcznych, a wyszukiwarka Google doskonale potrafi oznaczyć takie treści.

Jak radzić sobie z duplikacją treści

Jeśli chcemy wystrzegać się duplikacji treści, tworząc content samodzielnie, przede wszystkim powinniśmy w jak najmniejszej ilości zamieszczać w nim cytaty oraz treści dostępne w internecie. Wyszukiwarka Google może potraktować to jako próbę oszustwa i ukarać naszą witrynę.

Jeśli z kolei zamawiamy treści na naszą stronę, powinniśmy sprawdzać je przed dodaniem contentu w programach antyplagiatowych. Kupując treści z zewnętrznych źródeł, nigdy nie mamy pewności czy treści nie zostały skradzione i sprzedane nam. Również w takiej sytuacji to my jako właściciele witryny jesteśmy odpowiedzialni za popełniony błąd za który możemy zostać ukarani. Chcąc wystrzegać się tego problemu, warto zamawiać treści w renomowanych agencjach interaktywnych czy u specjalistów copywriterów działających profesjonalnie. Dodając do tego samodzielną weryfikację, minimalizujemy ryzyko praktycznie do zera.

Thin i duplicate content – podsumowanie

Content publikowany na naszej stronie internetowej jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, który odpowiada za pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google. Należy zatem zawsze dokładać wszelkich starań, aby był on jak najwyższej jakości i dostosowany zarówno pod kątem SEO jak i użytkownika.

Obecnie wyszukiwarka Google posiada zaawansowany algorytmy, które są w stanie wykrywać nawet najdrobniejsze manipulacje tak tekstami, a czasy w których tworzyło się teksty typowo “preclowe” czy teksty stricte SEO dawno już minęły. Obecnie treści dodawane na naszą stronę internetową przede wszystkim powinny być zgodne z zasadami SEO, a także atrakcyjne dla użytkownika bo tylko w takim przypadku będą dawały korzyści pozycjonowanej stronie.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.