Keyword – jak właściwie zawsze dobierać słowa kluczowe względem SEO, czym się kierować?

Wbrew pozorom, jak to się wydaje wielu osobom. Tworzenie „contetnu” do tekstu, który w późniejszym czasie trafi na końcową stronę www, nie jest wcale takie łatwe. W aspekcie optymalizacji słów keyword, czyli doboru odpowiednich słów kluczowych do siebie, szczególnie istotna jest najpierw przeprowadzenie ich analizy. Zarówno zbadania pojedynczych wyrazów, jak i także całych wyrażeń. Dlatego tak szalenie ważne jest, żeby wiedzieć, na jakie rzeczy należy baczniej zwracać uwagę, a także, na co jeszcze powinno zostać wzięte pod „pisarską lupę" przez osobę kreujący dany tekst, bez znaczenia na jego końcowe przeznaczenie.

SŁOWA JAKO KLUCZE – KEY, DLACZEGO SĄ ONE TAKIE WAŻNE- w pozycjonowaniu tekstu

Słowa kluczowe od zawsze służą w tekście do pozycjonowania strony www, na której one się zalazły. Z kolei samo pozycjonowanie tekstu jest stopniowym procesem, który polega na stopniowym zdobywaniu, jak najwyższych i zarazem najlepszych wyników, czyli możliwie jak najwyższej pozycji w rankingu (dosłownie na wyświetlanej liście) stron www. Każde słowo kluczowe wpisane przez użytkownika w wyszukiwarkę wyświetla bieżącą listę stron w oknie przeglądarki internetowej. Natomiast każde wejścia czytelnika na konkretną stronę www zwiększa liczbę odwiedzin tejże witryny, co ma istotny wpływ na zajmowane przez nią miejsce rankingu wyszukiwarki, np. Google, Yahoo, MSN i innych.

FRAZY KLUCZOWE, JAKICH NALEŻY NAJCZĘŚCIEJ UŻYWAĆ W TEKŚCIE

  • Brandowe – sam termin brand oznacza: markę, czyli nazwę danej marki. W tym przypadku wyrazy kluczowe wpisywane są przez użytkowników wyszukiwarki, którzy bardzo często nie znają konkretnego adresu strony internetowej czy nazwy danej firm. Jednak przy tym chcą na nią trafić, na jej zewnętrzną stronę www. Jak łatwo można zauważyć tutaj, wszystkie strony internetowe mają dane wyrazy kluczowe i ich kombinacje, inaczej odmiany ściśle wprost przypisane tylko i wyłącznie konkretnym firmom. Właściwie na tej postawie wyszukiwarka wie, dzięki wpisanym wcześniej słowom, jaką listę stron ma wyświetlać czytelnikowi w danej chwili lub nawet bezpośrednią stronę. Witrynę sieciową będącą odpowiedzią na otrzymane zapytanie bądź najbliższą udzieloną informacją, ujętą w poszukiwaniach przez użytkownika. Jak już zostało to wspomniane nieco wcześniej, ilość odsłon stron ma wpływ na jej ranking ogólny w pozycjonowaniu, indeksowaniu wyników. Jeszcze lepiej jest, kiedy w wyszukiwanych frazach są frazy słowne powiązane ze słowami kluczowymi, a najlepiej jest, jeśli całe zapytanie zbudowane jest ze słów / frazy kluczowej.
  • Podstawowe, gdyż ogólnikowe słowa kluczowe są to frazy wyrazowe przeważnie składające się od 1 do 2 wyrazów, członów znaczeniowych. Tego rodzaju słowne frazy kluczowe najczęściej są wpisywane przez osoby, będące zainteresowane jakimiś produktami lub usługami, aczkolwiek osoby takie nie mają jak dotąd, sprecyzowanych preferencji czy konkretnych upodobań.
  • Słowa z długimi ogonami tzw. keyword long-tail. Odnośnie do tego rodzaju słów kluczowych zaliczyć można słowa kluczowe, składające się z ilości wyrazów nie większej niż 2. Zresztą sami Internauci, z reguły wpisują w wyszukiwarkę Google czy inną tego typu słowa. Jednocześnie mają przeważnie bardziej opisane potrzeby oraz dokładnie wiedzą, czego szukają w Internecie.

TO TRZEBA ZOBACZYĆ NA KONKRETNYCH PRZYKŁADACH

Przykładowe słowa kluczowe long-tail to:

• torebki skórzane Flamings Amango

• wycieczki zagraniczne do Argentyny

• szwajcarskie zegarki męskie z pozłacanym paskiem

Powyższe zestawienie zaprezentowanych wyrażeń dot. głównie stron internetowych związanych z jakimś konkretnym biznesem, który sprzedaję bądź reklamuje usługi albo konkretne produkty. Oczywiście poza wymienionymi wyżej typami słów kluczowych można wyszczególnić, wyróżnić jednocześnie informacyjne wyrażenia lub cale złożone frazy kluczowe. Inwokacje ściśle powiązane z wyszukiwaniem odpowiedzi na zadane szczegółowe pytania przez użytkownika, np. “stolica Hiszpanii”, “jak szybko oraz poprawnie zawiązać buty”, “prezydent USA, kiedy się urodził” itp.

Zawsze dobry content, czyli dobra treść tekstowa uzależniona jest o odpowiedniego i możliwe najlepiej dobranego do niej zestawu słów lub całych, ale niewiele dłuższych od pojedynczych wyrazów — wyrażeń słownych.
Po to właściwie są słowa kluczowe i taką też rolę one odgrywają zawsze w czasie optymalizacji tekstu pod kątem SEO.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.