Marketing szeptany i link building. Który rodzaj wpisów w internecie z linkiem do naszej marki opłaca się bardziej? Sprawdź czym są te dwa rodzaje wpisów i czy można je połączyć

Marketing szeptany oraz link building czyli linkowanie zwrotne witryny to z pozoru dwa niezwiązane ze sobą procesy. W rzeczywistości są one jednak do siebie bardzo podobne, posiadają podobne cechy i działają opierając się na tym samym schemacie. Ich celem jest również przyciąganie nowych klientów do witryny, ale a w różny sposób. Czym zatem jest marketing szeptany oraz link building i jak możemy połączyć te dwa rodzaje wpisów marketingowych w sieci?

Marketing szeptany

Marketing szeptany to jedna z najpopularniejszych taktyk marketingu internetowego stosowana szeroko przez wiele marek na całym świecie. Polega ona na umieszczaniu pozytywnych wpisów polecających naszą markę w internecie, które zawierają w sobie odnośnik do naszej witryny internetowej. Wpisy te mają nakłaniać użytkowników do sprawdzenia naszej oferty, a następnie skorzystania z niej. Są to najczęściej pozytywnie kilkuzdaniowe wpisy prezentujące naszą markę i rekomendujące ją.

Wpisy takie, mogą być dodawane w tych wszystkich miejscach, gdzie jest to możliwe czyli np. na forach internetowych, na YouTube, w mediach społecznościowych, na blogach z możliwością publikacji komentarzy czy innych miejscach umożliwiających pozostawienie komentarzy.

Dodawanie wpisów marketingu szeptanego jest zwiększaniem widoczności naszej marki w sieci, a także wykorzystywaniem mocy sugestii. Osoby poszukujące rozwiązań i produktów chętnie korzystają z tych polecanych i rekomendowanych nawet jeśli polecenia te pochodzą od osób nieznanych.

Link building

Link building to jeden z podstawowych elementów pozycjonowania i jeden z najważniejszych czynników rankingowych odpowiadających za pozycję naszej witryny w internecie. Jest to umieszczenie w internecie linków do naszej witryny internetowej, którą pozycjonujemy oraz budowanie puli linków zwrotnych. Ich zadaniem jest uwiarygadnianie naszej witryny w oczach Google, podnoszenie jej popularności, a także kierowanie ruchu na naszą witrynę internetową.

Wpisy link buildingowe to najczęściej kilku zdaniowe krótkie posty dodawane w różnych miejscach w sieci. Mogą być to zarówno fora internetowe jak i i media społecznościowe czy wszystkie strony internetowe na których możemy dodawać takie treści. Zawierają one w sobie link do naszej witryny internetowej, który przekazuje część mocy pozycjonującej ze strony na jakiej jest umieszczony – dla naszej witryny którą pozycjonujemy.

Duża ilość linków zwrotnych do naszej strony internetowej ma również przyspieszać proces pozycjonowania i ułatwiać robotom indeksującym Google przechodzenie na naszą witrynę. Link building jest zatem częścią SEO i pozycjonowania czyli dostosowywania witryny do wyszukiwarki Google.

Co łączy marketing szeptany i link building

Marketing szeptany oraz link building przede wszystkim łączy forma dodawanych linków. Są to linki dodawane w krótkich wpisach prezentujących lub odnoszących się do naszej marki. Oba typy wpisów mają za zadanie kierować ruch na naszą stronę internetową, pozyskiwać klientów poprzez bezpośrednie zachęcenie do zakupu i zwiększenie widoczności naszej strony w Google. Oba typy wpisów dodaje się również w dużej ilości, gdyż jest ona obok jakości kluczowym czynnikiem obu strategii promocji w sieci.

Jak połączyć marketing szeptany z link buildingiem

Marketing szeptany wbrew pozorom można połączyć z link buildingiem i tworzyć tzw. wpisy hybrydowe. Są to wpisy, które będą spełniały warunki obu strategii marketingowych, a dodanie jednego wpisu da korzyści obu sposobów promocji.

Tworząc takie wpisy, przede wszystkim powinniśmy pamiętać, aby były unikalne i jakościowe. Są one niezbędne od strony marketingu szeptanego, aby budziły zaufanie i nie wskazywały na masowe działanie reklamowe. Wpisy powinny mieć również odpowiednie linki – głównie do najważniejszej strony naszego serwisu internetowego przedstawione w postaci anchora, czyli aktywnego słowa lub linku standardowego.

Wpisy hybrydowe marketingu szeptanego i link buildingu muszą być również publikowane w przemyślany sposób. Przede wszystkim muszą być dodawane w internecie w naturalny i nieregularny sposób. Powinny być również publikowane naturalnie i docierać do różnych grup odbiorców.

Dodając wpisy łączące buzz marketing i linkowanie zewnętrzne, powinniśmy również zwracać uwagę na regularność ich dodawania, a także atrybuty linków – do follow i nofollow. Są to dwa typy linków zwrotnych z miejsc, które odpowiednio przekazuję i nie przekazują mocy pozycjonującej. Dodawanie linków nofollow również jest w oczach Google pozytywne, gdyż zwiększa to naturalność linkowania — co przyznają sami pracownicy.

Dlaczego warto tworzyć hybrydowe wpisy?

Wiedząc dokładnie czym jest marketing szeptany i link building oraz jak możemy połączyć oba typy wpisów, należy również powiedzieć dlaczego, warto tworzyć takie hybrydowe wpisy z linkami. Przede wszystkim jest to spora oszczędność czasu oraz środków. Dodając jeden wpis spełniający założenia obu strategii promocji, możemy uzyskać wiele profitów.

Jest to dużo szybsze i tańsze aniżeli dodawanie dwóch różnych wpisów, które mają łącznie dawać tę samą pulę korzyści, co dodanie jednego wpisu hybrydowego.

Samo tworzenie tego typu wpisów nie jest szczególnie trudne, a wymaga ono jedynie poświęcenia pewnej uwagi. Stosując wpisy hybrydowe, możemy odnosić podwójne korzyści przy takim samym nakładzie pracy, jaki wykonujemy dotychczas z jedną ze strategii promocje w sieci. Poprzez to możemy działać dużo efektywniej, zarabiać więcej od konkurencyjnych marek, a także stawać się silną firmą w danej branży.

Przy pomocy połączenia marketingu szeptanego i linkowania zewnętrznego, możemy również stosunkowo małym nakładem pracy realizować dwie popularne strategie marketingu internetowego. Będzie to bezpośrednie i wizerunkowe reklamowanie naszej marki wśród potencjalnych klientów, a także pozycjonowanie strony internetowej, która jest niezwykle ważnym elementem każdego projektu.

Zdecydowanie lepiej jest również skupić się na jakości tworzonych i dodawanych wpisów, aniżeli robić to nieefektywnie w dużej ilości tracąc sporo czasu. Z takiego połączenia możemy również korzystać niezależnie od tego jak dużą marką jesteśmy oraz jaki cel chcemy konkretnie osiągnąć, a połączenie obu charakterystyk wpisów jest również bezpieczne.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.