Na skróty
Marketing szeptany
Marketing szeptany to jedna z najpopularniejszych taktyk marketingu internetowego stosowana szeroko przez wiele marek na całym świecie. Polega ona na umieszczaniu pozytywnych wpisów polecających naszą markę w internecie, które zawierają w sobie odnośnik do naszej witryny internetowej. Wpisy te mają nakłaniać użytkowników do sprawdzenia naszej oferty, a następnie skorzystania z niej. Są to najczęściej pozytywnie kilkuzdaniowe wpisy prezentujące naszą markę i rekomendujące ją.
Wpisy takie, mogą być dodawane w tych wszystkich miejscach, gdzie jest to możliwe czyli np. na forach internetowych, na YouTube, w mediach społecznościowych, na blogach z możliwością publikacji komentarzy czy innych miejscach umożliwiających pozostawienie komentarzy.
Dodawanie wpisów marketingu szeptanego jest zwiększaniem widoczności naszej marki w sieci, a także wykorzystywaniem mocy sugestii. Osoby poszukujące rozwiązań i produktów chętnie korzystają z tych polecanych i rekomendowanych nawet jeśli polecenia te pochodzą od osób nieznanych.
Link building
Link building to jeden z podstawowych elementów pozycjonowania i jeden z najważniejszych czynników rankingowych odpowiadających za pozycję naszej witryny w internecie. Jest to umieszczenie w internecie linków do naszej witryny internetowej, którą pozycjonujemy oraz budowanie puli linków zwrotnych. Ich zadaniem jest uwiarygadnianie naszej witryny w oczach Google, podnoszenie jej popularności, a także kierowanie ruchu na naszą witrynę internetową.
Wpisy link buildingowe to najczęściej kilku zdaniowe krótkie posty dodawane w różnych miejscach w sieci. Mogą być to zarówno fora internetowe jak i i media społecznościowe czy wszystkie strony internetowe na których możemy dodawać takie treści. Zawierają one w sobie link do naszej witryny internetowej, który przekazuje część mocy pozycjonującej ze strony na jakiej jest umieszczony – dla naszej witryny którą pozycjonujemy.
Duża ilość linków zwrotnych do naszej strony internetowej ma również przyspieszać proces pozycjonowania i ułatwiać robotom indeksującym Google przechodzenie na naszą witrynę. Link building jest zatem częścią SEO i pozycjonowania czyli dostosowywania witryny do wyszukiwarki Google.
Co łączy marketing szeptany i link building
Marketing szeptany oraz link building przede wszystkim łączy forma dodawanych linków. Są to linki dodawane w krótkich wpisach prezentujących lub odnoszących się do naszej marki. Oba typy wpisów mają za zadanie kierować ruch na naszą stronę internetową, pozyskiwać klientów poprzez bezpośrednie zachęcenie do zakupu i zwiększenie widoczności naszej strony w Google. Oba typy wpisów dodaje się również w dużej ilości, gdyż jest ona obok jakości kluczowym czynnikiem obu strategii promocji w sieci.
Jak połączyć marketing szeptany z link buildingiem
Marketing szeptany wbrew pozorom można połączyć z link buildingiem i tworzyć tzw. wpisy hybrydowe. Są to wpisy, które będą spełniały warunki obu strategii marketingowych, a dodanie jednego wpisu da korzyści obu sposobów promocji.
Tworząc takie wpisy, przede wszystkim powinniśmy pamiętać, aby były unikalne i jakościowe. Są one niezbędne od strony marketingu szeptanego, aby budziły zaufanie i nie wskazywały na masowe działanie reklamowe. Wpisy powinny mieć również odpowiednie linki – głównie do najważniejszej strony naszego serwisu internetowego przedstawione w postaci anchora, czyli aktywnego słowa lub linku standardowego.
Wpisy hybrydowe marketingu szeptanego i link buildingu muszą być również publikowane w przemyślany sposób. Przede wszystkim muszą być dodawane w internecie w naturalny i nieregularny sposób. Powinny być również publikowane naturalnie i docierać do różnych grup odbiorców.
Dodając wpisy łączące buzz marketing i linkowanie zewnętrzne, powinniśmy również zwracać uwagę na regularność ich dodawania, a także atrybuty linków – do follow i nofollow. Są to dwa typy linków zwrotnych z miejsc, które odpowiednio przekazuję i nie przekazują mocy pozycjonującej. Dodawanie linków nofollow również jest w oczach Google pozytywne, gdyż zwiększa to naturalność linkowania — co przyznają sami pracownicy.
Dlaczego warto tworzyć hybrydowe wpisy?
Wiedząc dokładnie czym jest marketing szeptany i link building oraz jak możemy połączyć oba typy wpisów, należy również powiedzieć dlaczego, warto tworzyć takie hybrydowe wpisy z linkami. Przede wszystkim jest to spora oszczędność czasu oraz środków. Dodając jeden wpis spełniający założenia obu strategii promocji, możemy uzyskać wiele profitów.
Jest to dużo szybsze i tańsze aniżeli dodawanie dwóch różnych wpisów, które mają łącznie dawać tę samą pulę korzyści, co dodanie jednego wpisu hybrydowego.
Samo tworzenie tego typu wpisów nie jest szczególnie trudne, a wymaga ono jedynie poświęcenia pewnej uwagi. Stosując wpisy hybrydowe, możemy odnosić podwójne korzyści przy takim samym nakładzie pracy, jaki wykonujemy dotychczas z jedną ze strategii promocje w sieci. Poprzez to możemy działać dużo efektywniej, zarabiać więcej od konkurencyjnych marek, a także stawać się silną firmą w danej branży.
Przy pomocy połączenia marketingu szeptanego i linkowania zewnętrznego, możemy również stosunkowo małym nakładem pracy realizować dwie popularne strategie marketingu internetowego. Będzie to bezpośrednie i wizerunkowe reklamowanie naszej marki wśród potencjalnych klientów, a także pozycjonowanie strony internetowej, która jest niezwykle ważnym elementem każdego projektu.
Zdecydowanie lepiej jest również skupić się na jakości tworzonych i dodawanych wpisów, aniżeli robić to nieefektywnie w dużej ilości tracąc sporo czasu. Z takiego połączenia możemy również korzystać niezależnie od tego jak dużą marką jesteśmy oraz jaki cel chcemy konkretnie osiągnąć, a połączenie obu charakterystyk wpisów jest również bezpieczne.
Oceń tekst
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Nikt jeszcze nie ocenił
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
- Teksty SEO – długie czy krótkie? Sprawdź, które warto dodawać na stronę, które są lepsze i skąd można uzyskać frazy do tekstów SEO!
- Duplicate content i thin content — Unikaj tych 2 typów treści oraz dowiedz się czym są, dlaczego są złe i jak się ich wystrzegać!
- Audyt stron internetowych i weryfikacja strony internetowej. Sprawdź na czym polega ta usługa i dlaczego warto z niej korzystać.
- Pozycjonowanie szerokie czyli pozycjonowanie inaczej. Sprawdź czym jest pozycjonowanie witryny pod kilkaset słów kluczowych!