Audyt stron internetowych i weryfikacja strony internetowej. Sprawdź na czym polega ta usługa i dlaczego warto z niej korzystać.

Audyty stron internetowych, które możemy zamawiać w agencjach SEO i agencjach interaktywnych czy marketingowych to bardzo ciekawa usługa. Przeważnie nie jest ona chętnie i często wykorzystywana, gdyż bezpośrednio nie wpływa na pozycję naszej strony internetowej. Myślenie takie jest nieco zgubne, a sam audyt może dać bardzo wiele korzyści. Przeważnie postrzeganie takie audytów bierze się z małej wiedzy o nich czy obaw. W tym tekście prezentuje zatem kompleksowo czym jest audyt stron internetowych a także jak działa i dlaczego warto wykonywać takie sprawdzenie witryny.

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO strony internetowej to usługa sprawdzania witryny www pod kątem pozycjonowania i dostosowania do wyszukiwarki Google. Usługa ta jest świadczona głównie przez agencje SEO, a także przez agencje marketingowe czy freelancerów zajmujących się promocją marek w sieci. Nie wpływa ona bezpośrednio na pozycjonowanie strony internetowej ale pośrednio przyczynia się do lepszego rozwoju serwisu. Posiada również wiele zalet i plusów które warto wziąć pod uwagę zastanawiając się nad takim rozwiązaniem.

Audyt SEO polega na sprawdzeniu wszystkich elementów witryny, które mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Efektem przeprowadzenia takiego testu jest stworzenie raportu, w którym zostaną podsumowane wszystkie ustalenia, przedstawione statystyki, a także rekomendacje i wyszczególnione wszystkie prace, które zostały wykonane podczas audytu.

Najczęściej audyt taki trwa od kilku do kilkunastu dni i aby go wykonać potrzebny jest dostęp do strony internetowej. Audyt SEO nie jest inwazyjnym procesem, a jedynie pozwala dokładnie ocenić naszą witrynę i wszystkie jej parametry. Audyt SEO możemy przeprowadzać na praktycznie każdej stronie internetowej Niezależnie od jej wielkości, typu oraz tego na jakiej zasadzie funkcjonuje.

Jak przeprowadza się audyt SEO?

Audyt SEO może być przeprowadzany na kilka różnych sposobów. Może być to kompleksowe sprawdzenie całej witryny internetowej lub poszczególnych elementów serwisu. To my jako klienci samodzielnie decydujemy jaki ma być to typ audytu i na czym ma polegać. Zamówienie składane jest najczęściej w agencji SEO poprzez przekazanie briefu czyli krótkiego dokumentu w którym zamieszczamy najważniejsze informacje dotyczące zlecenia.

Mogą być to informacje o naszej stronie internetowej, celu jaki chcemy osiągnąć czy specyfikacji i witryny. Specjaliści go wykonujący następnie przygotowują w ciągu kilkunastu dni raport o stanie naszej strony internetowej.

Elementy jakie mogą być sprawdzane podczas audytu, są bardzo różne. Przede wszystkim może być to sprawdzanie optymalizacji samego serwisu internetowego lub części działań pozycjonujących stronę internetową. Audyty SEO często sprawdzają również pojedyncze elementy pozycjonowania takie jak analiza i dobór słów kluczowych, content zamieszczany na stronie, techniczne funkcjonowanie witryny czy szybkość wczytywania się strony internetowej. Opcje wybiórcze są jednak stosowane nieco rzadziej w przypadkach gdy wiemy iż mamy problem z daną płaszczyzną naszej strony internetowej.

W jakich sytuacjach wykonuje się i powinno wykonywać audyty SEO

Audyty SEO powinniśmy wykonywać przede wszystkim po stworzeniu strony internetowej – zwłaszcza jeśli strona była przygotowywana przez nas samodzielnie lub zlecana freelancerom. Jedynym wyjątkiem może być przygotowanie strony przez agencję SEO która zoptymalizowała już ją pod kątem pozycjonowania.

Kolejną sytuacja w której powinniśmy wykonywać audyt SEO jest regularny przegląd strony internetowej który powinniśmy dokonywać co pewien czas. Audyty SEO wykonuje się, aby poznać dokładne informacje o naszej stronie internetowej. Podczas tak długiego okresu funkcjonowania i wprowadzania wielu zmian, witryna może znacząco zmienić swój profil i nie być poprawnie prowadzona pod kątem SEO.

Audyty są również wskazane kiedy zauważamy pewne niepokojące zmiany na naszej stronie internetowej, ale nie potrafimy ich wyjaśnić. W takiej sytuacji najlepszym ruchem będzie wykonanie audytu i sprawdzenie dlaczego nasza strona internetowa działa gorzej.

Audyt możemy wykonywać również jeśli zlecamy pozycjonowanie strony internetowej innej agencji i chcemy dowiedzieć się czy wywiązuje się ona z zadania w należyty sposób. Audyt będzie również dobrym sposobem ogólnego sprawdzenia rentowności pozycjonowania i dowiedzenia się jakie korzyści osiągnęliśmy z wydanej sumy pieniędzy na pozycjonowanie.

Jakie są korzyści audytów SEO

Audyty SEO posiadają wiele korzyści i zalet. Przede wszystkim pierwszym plusem jest możliwość wykrycia nieprawidłowości na stronie, a także zapobiegnięcie degradacji i witryny. Nieprawidłowe jej działanie w obrębie pozycjonowania może przynieść wiele szkód które następnie trudno będzie naprawić. Dzięki audytowi SEO możemy również wykryć słabe strony serwisu i zapobiec katastrofie w przyszłości.

Kolejnym plusem audytów jest również wskazanie kierunku pozycjonowania witryny i efektywniejsze prowadzenie prac pozycjonerskich. Im dokładniejszą wiedzę na temat naszej strony internetowej uzyskamy, tym łatwiej będzie nam wdrażać pozycjonowanie i działać efektywnie. Przełoży się to na dobre wykorzystanie budżetu, gdzie prace przy witrynie będą przynosiły realne korzyści. Pozycjonowanie strony internetowej bez dokładnych danych to poruszanie się po omacku, które często przynosi mizerne skutki.

Audyty SEO są również dobrym sposobem na maksymalne wykorzystanie potencjału naszej strony internetowej. Jeśli chcemy, aby przynosiły one największe możliwe korzyści, z pewnością poznanie dokładnego stanu pozwoli podjąć odpowiednie kroki pozycjonujące. Jeśli zatem chcemy wykorzystać maksymalny potencjał strony, przede wszystkim pozycjonowanie powinniśmy rozpoczynać od audytów SEO które są podstawą wszystkich innych działań pozycjonujących i podstawą do promowania witryny w wyszukiwarce Google.

Audyt SEO możemy również dopasować do naszej sytuacji czy budżetu, dzięki czemu wydamy na niej jedynie takie sumy jakie są konieczne przy badaniu witryny oraz będziemy mogli zająć się jedynie tymi elementami serwisu które są dla nas kluczowe.

Oceń tekst

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.