Optymalizacja SEO zdjęć w 5 prostych krokach

SEO koncentruje się na zapewnieniu witrynie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jednak Google nie tylko prowadzi ranking stron internetowych, ale również klasyfikuje zdjęcia w sekcji obrazów swojej wyszukiwarki. Funkcja ta jest bardzo popularna wśród użytkowników, ponieważ obrazy stają się coraz bardziej istotną treścią w wyszukiwaniach.

Zastosowanie technik SEO do zdjęć jest świetną strategią na przyciągnięcie większej liczby odwiedzających naszą witrynę dzięki zdjęciom, które umieszczamy w postach, artykułach, na stronach produktów lub w innych miejscach witryny.

Jak zoptymalizować zdjęcia pod kątem SEO?

Poniżej przedstawiam 5 kroków, które należy wziąć pod uwagę, jeśli chcesz zoptymalizować swoje obrazy pod kątem SEO i uzyskać z nich jak najwięcej korzyści, jeśli chodzi o pozycjonowanie w Google.

Tytuł lub nazwa obrazu

Nazwa lub tytuł obrazu muszą być związane z przedstawioną na nim sceną. Dzięki temu elementowi Google może poznać lub zidentyfikować temat zdjęcia, co ułatwia pracę podczas klasyfikowania go w rankingu.

Na przykład, aby dodać obraz do artykułu o telefonach komórkowych z systemem Android, lepiej jest użyć nazwy obrazu „najlepszy telefon Android” niż po prostu „android”. Należy pamiętać, że nazwa ta może pojawić się w adresie URL obrazu, co ułatwia pracę zarówno Google, jak i użytkownikom.

Rozmiar obrazu

Rozmiar obrazu to ważny czynnik SEO, ponieważ jest on bezpośrednio związany z czasem ładowania strony. Zmniejszanie rozmiaru obrazów poprzez stosowanie skompresowanych formatów, obniżanie rozdzielczości lub stosowanie wstępnie załadowanych miniatur skutecznie przyspiesza działanie stron internetowych.

Staraj się, aby Twoje grafiki nie przekraczały 100kb. Dodatkowo pomyśl o leniwym ładowaniu obrazów i zastosowaniu rozszerzenia .webp aby maksymalnie zmniejszyć rozmiar zdjęcia, nie tracąc znacząco na jakości.

Tekst alternatywny

Tekst alternatywny lub „alt text” jest prawdopodobnie najważniejszym atrybutem podczas pozycjonowania obrazu. Początkowo używano go do wyświetlania tekstu alternatywnego podczas ładowania obrazu (gdy łącza internetowe były znacznie wolniejsze), ale obecnie stał się narzędziem umożliwiającym Google uzyskiwanie informacji o zdjęciach. Stworzenie dobrego opisu w tekście atrybutu „alt” jest istotną techniką SEO, która poprawia ranking obrazów na stronie internetowej.

Pamiętaj o tym, że robot Google nie widzi zdjęcia tak jak człowiek, dlatego w tekście alternatywnym opisz zdjęcie w taki sposób, aby niewidomy wiedział co się na nim znajduje.

przykład prawidłowego opisu alternatywnego dla zdjęć pod kątem SEO
przykład prawidłowego opisu alternatywnego dla zdjęć pod kątem SEO

Opis obrazu

Opis obrazu to kolejny atrybut HTML, który może być wykorzystywany w SEO w celu poprawy pozycjonowania stron internetowych. Pole „opis” umożliwia rozszerzenie opisu strony internetowej, a jego treść jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania poniżej tytułu. Bardzo ważna jest optymalizacja opisu, ponieważ jest to kluczowy element zachęcający użytkowników do kliknięcia w link.

Dąż do oryginalności

Dobrym sposobem na wyróżnienie się za pomocą zdjęć jest wybranie unikalnych i różnych obrazów. Google szczególnie ceni oryginalne treści, więc nowe obrazy będą nagradzane wyższymi pozycjami na stronach wyników. Ponadto inny obraz będzie się wyróżniał na tle pozostałych i uzyska większą liczbę kliknięć.

Należy pamiętać, że Google posiada system wykrywania duplikatów obrazów, więc stosowanie technik SEO do darmowych obrazów, które są używane przez wielu użytkowników, może nie mieć żadnego wpływu na ich pozycjonowanie. Dlatego, gdy tylko jest to możliwe, zaleca się korzystanie z oryginalnych lub własnych zdjęć.

Możesz tworzyć ciekawe infografiki, które pomogą odpowiedzieć na pytania zadawane przez użytkowników. W ten sposób istnieje szansa, że odwiedzający udostępnią Twój wpis lub grafikę, a Ty zyskasz darmowy link, który wzmocni pozycję Twojej strony.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.