Pozycjonowanie lokalne strony internetowej – kiedy się wykonuje takie pozycjonowanie i w jakich przypadkach jest ono wskazane?

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to bardzo często spotykana usługa na rynku SEO. Często widząc ją możemy zastanawiać się czym jest, a także czy nie powinniśmy jej stosować. Dla wielu osób jest to też dość tajemniczy typ pozycjonowania, który staram się zaprezentować w dalszej części.

Kto powinien korzystać z pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest dla osób, które chcą zaistnieć ze swoją witryną internetową w sieci, ale jedynie w kontekście lokalnym. Ten typ pozycjonowania jest przeznaczony dla osób chcących stać się widocznymi wyszukiwarce Google ze swoją witryną, ale jedynie lokalnie.

Są to z pewnością marki stacjonarne, które prowadzą biznes w danej lokalizacji np. dzielnicy lub miasta. Możemy zaliczyć do takich marek np. zakłady fryzjerskie czy restauracje i sklepiki stacjonarne. Z pozycjonowania lokalnego powinny skorzystać również te osoby, które z jakichś powodów chcą dotrzeć do odbiorców mieszkających w danych lokalizacji.

Mogą być do marki z ograniczoną możliwością wysyłki produktów przez czas realizacji zamówienia lub te które umożliwiają odbiór usługi osobiście. W takiej sytuacji lokalizacja ma spore znaczenie. Z pozycjonowania lokalnego powinny zatem skorzystać te wszystkie osoby, które nie chcą być widoczne globalnie w internecie pod konkretnymi hasłami tematycznymi, a chcą ze swoją stroną internetową dotrzeć do odbiorców w danej lokalizacji.

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma na celu podnosić pozycję danej strony internetowej w rankingu wyników wyszukiwania Google w danej kategorii tematycznej, ale jedynie w kontekście lokalnym. Oznacza to, iż nasza strona będzie pojawiła się w Google pod konkretnymi frazami, ale tylko jeśli pytanie będzie dotyczyło danej lokalizacji lub zostanie z niej ono zadane.

Pozycjonowanie lokalne jest drugim najpopularniejszym typem pozycjonowania po tym standardowym – globalnym. Głównie opiera się na pozycjonowaniu standardowym, ale w tym typie pozycjonowania używa się fraz lokalnych czyli nazw miast i lokalizacji oraz słów kluczowych poszerzonych o nazwę danego rejonu. Pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest dla wszystkich stron internetowych.

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne przede wszystkim skutecznie pomaga pozyskiwać konkretną grupę odbiorców, jakimi są odbiorcy lokalni. Jest to zatem sposób na targetowanie przekazu reklamowego, czyli trafianie z naszą stroną internetową dokładnie do tej grupy odbiorców, którzy będą mogli skorzystać z naszej marki. Przekłada się to na większą skuteczność działania, a także wpływa na efektywność finansową całego przedsięwzięcia.

Poprzez pozycjonowanie lokalne i dokładne ukierunkowanie pozycjonowania wydajemy środki na reklamę jedynie w grupie osób, które rzeczywiście mogą skorzystać z naszych usług i nie marnujemy w ten sposób pieniędzy.

Dzięki pozycjonowaniu lokalnego możemy dotrzeć do bardzo dużej grupy osób, które znajdują się w danej lokalizacji, a które często nie znają naszej marki. Wyszukiwarka Google jest zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na wyszukiwanie informacji w sieci także tych lokalnych dotyczących produktów, firm czy usług. Możemy z niej pozyskiwać zatem dużą ilość osób mieszkających w danej lokalizacji, która jest zainteresowana daną kategorią tematyczną.

Pozycjonowanie lokalne jest również dobrym sposobem na przeprowadzenie działań marketingowych w sieci w porównaniu z innymi strategiami digital marketingowymi. Inwestując w pozycjonowanie strony internetowej, inwestujemy w naszą stronę, która będzie przynosiła profity przez bardzo długi czas, a nie jak ma to miejsce w przypadku kampanii reklamowych, które kończą się wraz z pojedynczym pozyskaniem klienta. Oznacza to, iż pozycjonowanie lokalne jest dużo bardziej efektywne finansowo, a koszt pozyskania klienta z biegiem czasu będzie spadał i jest często dużo niższy, aniżeli koszt pozyskania klienta przy innych sposobach marketingu internetowego.

Sporą zaletą pozycjonowania lokalnego jest również stosunkowo mała konkurencja w lokalnych kategoriach tematycznych. Jest ona często na tyle mała, iż nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w konkretnej kategorii. Pozycjonowanie lokalne często nie wymaga zatem dużych nakładów finansowych i umożliwia budowanie profesjonalnego wizerunku lidera branżowego.

Wiele marek, zauważając naszą firmę w wyszukiwarce Google na najwyższej pozycji, będzie odbierało ją również jako jakościową w świecie rzeczywistym. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu można zatem wyrobić swoją pozytywną renomę, która z pewnością przyczyni się do rozwoju naszej marki.

Jak pozycjonuje się lokalnie strony internetowe?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych przede wszystkim odbywa się na takiej samej głównej zasadzie, co pozycjonowanie standardowe — globalne. Przede wszystkim optymalizuje się stronę internetową pod kątem technicznym, dostosowuje pod kątem user experience, poprawności działania, witalności czy mobilności. Wykonuje się również te same działania pozycjonujące offsite w internecie, które mają na celu zwiększyć statystyki strony np. kierując na nią ruch.

Oprócz jednak standardowych działań pozycjonujących główną różnicą jest wykonywanie działań powiązujących naszą witrynę z daną lokalizacją. Te elementy wykonuje się już inaczej, niż w pozycjonowaniu standardowym, gdyż mają poinformować wyszukiwarkę Google, iż chcemy, aby była ona widoczna jedynie w kontekście lokalnym.

Przede wszystkim jest to dobór i analiza słów kluczowych polegają na wybieraniu tych frazy, które są zarówno tematyczne jak i określają daną lokalizację. Używa się zatem słów kluczowych z danej tematyki, nazwę lokalizacji a przede wszystkim połączeń tych dwóch słów, które razem tworzą frazę lokalną np. fryzjer Gdańsk czy piekarnia Malbork.

Kolejnym sposobem pozycjonowania lokalnego strony internetowej jest zamieszczenie danych na stronie i w internecie. Są to dane nazwy, adresu i telefonu firmy, które umieszczone w wielu miejscach w sieci będą uwiarygodniały lokalnie pozycjonowaną stronę internetową. W tym celu również tworzy się wizytówkę na Google Maps w konkretnej lokalizacji i powiązuje z pozycjonowaną witryną. Ważnym działaniem pozycjonujące jest również wykonywanie link billingu z lokalnych stron internetowych i for, aby jeszcze bardziej podkreślić lokalny kontekst witryny.

Oceń tekst

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Udostępnij:
Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.