Kamil Laskowski

Skuteczne pozycjonowanie strony w Google 2020/2021

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to dokładna analiza konkurencji, odpowiednia optymalizacja strony internetowej, wybranie najlepszych słów kluczowych, a następnie link building jeśli jest konieczny. Zobacz jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie w Google.

Wiele firm oferuje pozycjonowanie strony internetowej, sklepu internetowego czy bloga. W ramach usługi pozycjonowania przeważnie dostajemy darmową optymalizację strony, firma przyśpiesza jej działanie i podłącza różne narzędzia dzięki którym możemy śledzić ruch na stronie. My jesteśmy zadowoleni, co miesiąc płacimy firmie za ich pracę. Jednakże czas mija, a ruch na stronie albo sprzedaż na sklepie nie wzrasta? Jeśli spotkałeś się z takim problemem zapraszam do przeczytania całego wpisu, gdzie możesz zobaczyć jak wygląda skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie strony internetowej może być skuteczne, a nawet można powiedzieć, że musi być skuteczne. W obecnej chwili czas to pieniądz, a jeśli tracimy czas na pozycjonowanie, które nie przynosi efektów to powstaje pytanie, czy to co robimy ma sens? Każdy kto prowadzi stronę internetową, czy to firmową czy prywatną chce aby wyświetlała się ona jak najwyżej w wyszukiwarce Google na konkretne zapytania. Im wyżej strona znajduje się w wynikach, tym użytkownicy ją częściej odwiedzają.

Oferuję skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonujesz stronę internetową, która wyświetla się poza TOP10 wyników wyszukiwania, albo płacisz firmie, a Twoje słowa kluczowe są poza czołową 10tką? W takim wypadku należy albo wykonać bardziej skuteczne pozycjonowanie, albo zastanowić się nad zmianą firmy z którą współpracujesz. W niektórych przypadkach na efekt musimy czasami trochę poczekać, jednakże jeśli po miesiącu lub dwóch nie widać żadnych efektów to w głowie pojawia się pytanie, czy to co robimy lub za co płacimy jest tego warte?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania

W pozycjonowaniu stron internetowych w Google ważne jest podejmowanie systematycznych działań SEO, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania Twojej strony internetowej, a także przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie. Ile trwa pozycjonowanie stron internetowych?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej polega na tym, że pierwsze efekty zauważalne są w krótkim odstępie od rozpoczęcia współpracy. Co to krótki odstęp czasu? To 2-7 dni od rozpoczęcia prac nad stroną internetową.

Czy chcesz aby Twoja strona była już widoczna na w wynikach wyszukiwania Google, na pierwszej stronie wyników? Wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania to efekt skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Profesjonalne pozycjonowanie stron w Google to złożony proces, który uwzględnia szczegółowe działania na wielu płaszczyznach.

Warto znać podstawy pozycjonowania i wiedzieć ile trwa pozycjonowanie i po jakim czasie można spodziewać się pierwszych efektów działań SEO (Search Engine Optimization) w wynikach wyszukiwania? Po poznaniu podstaw pozycjonowania stron www, powinieneś jeszcze zwrócić uwagę na sposób oceny witryn stosowany przez Google i doświadczenia użytkownika na stronie.

Analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania Google

Nie optymalizacja, nie zmiana treści, a analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania to czynność, która powinna być wykonana na samym początku jeżeli zaczynamy pozycjonowanie stron internetowych. Dokładnie sprawdzam każdą stronę w TOP10 wyników wyszukiwań na dane słowo kluczowe, aby dowiedzieć się jakie kryteria należy spełnić, żeby znaleźć się wśród nich. Dopiero potem zabieram się za optymalizację strony i jej treści.

Ważne jest aby sprawdzić ilość słów występujących na stronie, zagęszczenie słów kluczowych, ilość obrazków oraz między innymi czas ładowania czy linki przychodzące do witryny.

Audyt strony internetowej (SEO)

Poprzez audyt strony internetowej należy rozumieć prześwietlenie witryny od A do Z. To między innymi sprawdzenie struktury URL oraz danych w Google Search Console i Google Analitycs, a także zwrócenie na indeks szybkości strony. Audyt SEO nie zawiera oczywiście wszystkich elementów, nad jakimi pracuje się w ramach pozycjonowania witryny internetowej. To wstęp do dalszej optymalizacji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Dobrze wykonany audyt seo pomoże nam w dalszych pracach nad stroną internetową.

Optymalizacja SEO – pozycjonowanie stron w Google pozwala realizować niezbędne do rozwoju firmy cele biznesowe, dlatego uznawane jest za bardzo ważny element działań marketingu w Internecie.

Przyjazne adresy url

Adres URL reprezentuje Twoją stronę internetową w organicznych wynikach wyszukiwania. Razem z tytułem i opisem meta description tworzy wizytówkę prezentowaną wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że to jedyne elementy, które użytkownik widzi przed wejściem na stronę, dlatego warto zrobić wszystko, by były jak najbardziej przyciągające i odpowiadały na zapytania użytkownika oraz zawierały frazy kluczowe na które użytkownik szuka odpowiedzi.

Google Search Console - dodanie strony do wyszukiwarki Google

W procesie pozycjonowania stron obowiązkiem jest połączenie naszej witryny z Google Search Console aby móc odczytywać wszystkie dane, które są niezbędne do pozycjonowania. Dzięki temu dowiemy się m.in. na jakie słowa kluczowe jesteśmy widoczni w wynikach wyszukiwania oraz z jakich zapytań użytkownicy odwiedzają naszą stronę www. Jeśli strona nie jest widoczna w Google, to za pomocą GSC możemy ją dodać do wyszukiwarki Google.

Google Analytics

Podobnie jak w przypadku GSC połączenie strony www z Google Analytics pozwoli nam zebrać dokładne dane o odwiedzanych przez użytkownika stronach internetowych. Dowiemy się ile czasu spędzają na naszej stronie www, jakie słowa kluczowe wyszukują w naszej witrynie, a dzięki dokładnej analizie dowiemy się czy na naszej stronie internetowej należy dokonać zmian. To ważny element jeżeli podchodzimy poważnie do pozycjonowania strony i zależy nam na widoczności strony na pierwszej stronie wyników.

Indeks szybkości - PageSpeed Insights

PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej, a następnie sugeruje sposoby zwiększenia szybkości jej wyświetlania. Możemy również korzystać z innych narzędzi takich jak Pingdom Website Speed Test oraz GTmetrix.

Bazując na oficjalnych informacjach od Google o szybkości stron internetowych to przy optymalizacji strony www warto zwrócić uwagę na trzy elementy jej ładowania:

  • Largest Contentful Paint (LCP)– który informuje, że brany jest pod uwagę czas wyrenderowania „największego” elementu strony, zakładając, że on w największym stopniu wpływa na doświadczenie użytkownika.
  • Czas uzyskania interaktywyności (Time to Interactive)– czyli kiedy na stronie działają elementy, np. formularze kontaktowe
  • Stabilność wizualna – czyli kiedy strona przestaje się „zmieniać”, doładowując kolejne komponenty i użytkownik może ją spokojnie przeglądać.

Czy szybkość strony wpływa na skuteczność pozycjonowania?

Nawet, jeśli zadbamy o wszystkie inne czynniki pozycjonowania (search engine optimization), szybkość ładowania witryny może wpłynąć negatywnie na naszą pozycję w Google. Prędkość strony odgrywa ważną rolę szczególnie w wyszukiwarkach mobilnych ponieważ żyjemy w czasach, w których zanika umiejętność czekania. Jeśli nasza strona www będzie się długo wczytywać, to użytkownik jej nie odwiedzi w związku z czym nie uzyskamy ruchu na stronie.

Przesłanie mapy witryny

Mapa strony to plik XML (kiedyś był to jeszcze plik .html), który zawiera listę wszystkich stron internetowych (informacyjne, strony kategorii, produktów, tagów itd.) w naszej witrynie oraz datę ich modyfikacji. Należy pamiętać, że w mapie strony powinny znaleźć się wszystkie linki do naszych stron www, które chcemy przesłać do wyszukiwarki Google.

Techniczna optymalizacja strony www

Jeśli już wiemy jak prezentuje się konkurencja oraz mamy za sobą podstawowy audyt seo możemy przystąpić do optymalizacji strony internetowej. Na tym etapie należy dostosować stronę internetową do wcześniej zebranych danych. Zwiększamy lub zmniejszamy ilość treści, nasycenie słów kluczowych i innych aspektów, które będą powodowały wzrost pozycji w wyszukiwarce.

W przypadku małych stron internetowych optymalizacja strony internetowej przebiega szybko i sprawnie, natomiast w przypadku większych serwisów może potrwać nawet i kilka dni. Odpowiednie dostosowanie strony do konkurencji to jeden z najważniejszych czynników skutecznego pozycjonowania strony.

Optymalizacja SEO, odpowiednie treści na stronie i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w moim wydaniu to znacznie więcej niż dotarcie do czołowych wyników wyszukiwania. Oprócz odpowiedniego pozycjonowania skupimy się również na konwersji, wybierzemy frazy kluczowe, a efektem będzie wzrost ruchu na stronie.

Naprawa błędów na stronie jako element pozycjonowania strony w Google

Jeśli bierzemy się za pozycjonowanie strony to musimy poprawić wszystkie błędy, które na niej występują. Te błędy uzyskujemy na podstawie wcześniejszego audytu. Ustawiamy przyjazne adresy URL, sprawdzamy sposób indeksacji witryny oraz połączenie jej z GSC i GA oraz szybkość wczytywania stron i zajmujemy się poprawą fraz kluczowych, aby osiągnąć wysokie pozycje.

Optymalizacja szybkości może przyczynić się zwiększenia ruchu na stronie

Szybko wczytująca się strona internetowa to podstawa w dzisiejszych czasach. Jeżeli nasza strona internetowa wczytuje się powyżej 3 sekund, to ważny sygnał, że należy tą wartość poprawić. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na wczytywania kodu JavaScript i plików CSS oraz sposobu ładowania naszych fontów (czcionki) na stronie. Odpowiednia optymalizacja pod kątem szybkości może poprawić naszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypozycjonowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje. Czasami proces pozycjonowania stron internetowych wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki to warto pamiętać, że w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe.

Słowa kluczowe i content marketing

Odpowiednio wykonana analiza konkurencji w wyszukiwarce Google oraz dobór odpowiednich słów kluczowych ma istotny wpływ na efekty pozycjonowania i naszą widoczność w wynikach wyszukiwania. W tym etapie pozycjonowania stron należy wybrać najlepsze słowa kluczowe, które przyciągną potencjalnych klientów i wpłyną na nasz proces pozycjonowania stron internetowych.

Wybór słów kluczowych

Przy wyborze słów kluczowych możemy skorzystać z pomocy wyszukiwarki Google i zobaczyć jakie słowa są najczęściej wyszukiwane. Wystarczy sprawdzić wyniki wyszukiwania i już będziemy wiedzieć na jakie słowa pozycjonuje się konkurencja. Możemy też skorzystać z płatnych narzędzi takich jak Ahrefs, SEMrush czy Surfera aby uzyskać więcej szczegółowych informacji i zobaczyć jak pozycjonowanie stron www wykonuje nasza konkurencja.

Odpowiednie treści na stronę

Przy realizacji strategii pozycjonowania dla Twojej strony internetowe, mając na uwadze właśnie doświadczenie oraz zalecenia Google szczególną uwagę należy zwrócić na content marketing, czyli tworzenie i dystrybucję użytecznych oraz wartościowych treści dla Twoich potencjalnych klientów.

Pozyskanie linków do strony internetowej jako element pozycjonowania strony - link building

Jeśli już wykonaliśmy analizę konkurencji i optymalizację strony to teraz czas na wzmocnienie witryny poprzez pozyskanie linków do naszej strony internetowej. Czy pozyskanie linków do strony jest trudne? I tak i nie, ponieważ wszystko zależy od słowa kluczowego i konkurencji. Obecnie nie liczy się ilość, a jakość linków które przychodzą do strony internetowej.

Sprawdzenie linków przychodzących

Warto sprawdzić linki od stron z których będziemy konkurować, strony w wynikach wyszukiwania i podzielić je na te, które możemy zdobyć bezpłatnie oraz na te, za które przyjdzie nam zapłacić. Jeżeli 5-7 stron z czołowej 10tki ma linka na stronie XXX to warto się zastanowić nad pozyskaniem tego linku. Pozyskanie linków to jeden z elementów pozycjonowania stron w Google.

Link building

Linkowanie witryny jest dość złożonym i czasochłonnym etapem. Ponieważ trzeba wiedzieć, gdzie zamieszczenie linka pomoże naszej witrynie, a gdzie może spowodować jej osłabienie. Odpowiednie i przemyślane linkowanie nie tylko wzmocni naszą witrynę, ale także może przyczynić się do pozyskania ruchu z witryn partnerskich!

Na moim blogu możesz przeczytać jak pozycjonować stronę. Znajdziesz tam kilka praktycznych rad dla osób rozpoczynających pozycjonowanie strony w Google i podstawowy link building.

Pozycjonowanie stron na WordPressie

Praktycznie każdy poradnik lub video tutorial który pokazuje sposób pozycjonowania stron na WordPressie oparty jest o instalację wtyczki Yoast SEO lub RankMath.

Wtyczki Yoast Seo i RankMath

Jest to bardzo popularna praktyka, ponieważ osobiście często korzystam z w/w wtyczek. Niestety istnieje bardzo błędne przekonanie, że instalacja jednej z tych wtyczek samodzielnie dokona optymalizacji naszej strony internetowej i wypozycjonuje ją w Google. Wiele osób tak właśnie postrzega proces pozycjonowania strony w Google opartej na WordPressie. Należy pamiętać, że wtyczka jest tylko narzędziem dodatkowym która może wspomóc nasze pozycjonowanie strony w Google natomiast nie odpowiada w 100% za efekty pozycjonowania i widoczność strony w Google. Możemy w niej ustawić nasze słowa kluczowe i ułatwić proces sprawdzania pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli korzystamy z WordPressa to warto taką wtyczkę mieć na stronie internetowej, ale jej podstawowa konfiguracja nie zwiększy widoczności strony w wyszukiwarce.

Efekty pozycjonowania strony internetowej w Google

Czasami odpowiednia analiza konkurencji połączona z dokładną optymalizacją strony internetowej potrafi przynieść wspaniałe rezultaty. Dlatego tak ważna jest odpowiednia analiza konkurencji, która pozwala nam objąć początkową strategię w realizacji pozycjonowania stron, a przy tym odpowiednie słowa kluczowe.

Natomiast poprzez optymalizację strony www dostosowujemy ją do naszych rywali, a nawet nieco ulepszamy aby dać sygnał wyszukiwarce, że ta strona internetowa jest warta uwagi i zasługuje na lepszą pozycję.

Na zdjęciu widać jak w ciągu jednego dnia strona internetowa można z 10 miejsca w wynikach wyszukiwania na stałe awansować na pozycję nr 1 w Google.

Jak skuteczne pozycjonowanie potrafi zwiększyć ruch na stronie?

Z naszym klientem rozpoczęliśmy współpracę na przełomie kwietnia i maja. Po odpowiedniej analizie konkurencji i optymalizacji strony wykonaliśmy tematyczne linkowanie sklepu internetowego. Sklep wzbogaciliśmy w bloga, który znacznie zwiększył świadomość klienta o produkcie co m. in. przełożyło się na wzrost konwersji na sklepie.

W ciągu zaledwie 4 miesięcy udało nam się uzyskać o 4000 odwiedzin na stronie w ciągu miesiąca. Czterokrotny wzrost odwiedzin oraz odpowiednia optymalizacja strony internetowej przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży o około 600%.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to nie tylko wzrost ilości odwiedzin na stronie, to także zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.

Na początku współpracy sklep internetowy wyświetlał się w czołowej 10 wyników Google na 177 słów. Odpowiednie działania, które zostały przez nas poczynione sprawiły, że po paru miesiącach sklep internetowy posiadał już 353 słowa w TOP10, a więc zanotowaliśmy wzrost o 176 słów kluczowych! Dodajmy tutaj, że wykonywaliśmy tylko pozycjonowanie na około 60 fraz, więc pozostałe słowa, które uplasowały się w czołowej 10tce to zasługa odpowiednio wcześniej wykonanej optymalizacji.

Pozycjonowanie sklepu internetowego na 60 słów kluczowych a wzrost jego widoczności do 353 słów kluczowych w TOP10 można nazwać skutecznym pozycjonowaniem w Google.

Po trzech latach współpracy prawie 1000 słów kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania
Ponad 400 słów w ścisłym TOP3!

Ile kosztuje pozycjonowanie w Google?

To temat rzeka. W dużym skrócie cena pozycjonowania zależy od konkurencji, stanu witryny i jej wielkości. Inaczej będzie kształtować się cena, jeśli mamy na myśli pozycjonowanie lokalne i potrzebujemy wypromować biznes lokalnie, a inaczej jeżeli na naszej stronie internetowej będzie dużo pracy, a dodatkowo będziemy dużym sklepem e-commerce, gdzie będziemy analizować i wykonywać pozycjonowanie dla wielu fraz kluczowych.

Google Ads czy pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google?

W mojej pracy niejednokrotnie spotkałem klientów, którzy zastanawiają się czy promocję swojej witryny rozpocząć w Google Ads, czy jednak przychylić się ku pozycjonowaniu stron. Odpowiedź na to pytanie jest trudna i przeważnie zależy od branży oraz od efektu, którego klient oczekuje.

Poznanie potrzeb klienta

Mądrze prowadzone pozycjonowanie w Google zwiększy naszą widoczność na długi czas, a potencjalni klienci przeglądając wyniki wyszukiwania mogą odwiedzać naszą stronę 24 godziny na dobę. Płatna reklama będzie widoczna tylko w czasie aktywnej kampanii. Warto zwrócić uwagę, że gdy użytkownik wpisze interesujące nas zapytanie to nasza reklama w Google Ads nie zawsze wyświetli się potencjalnemu klientowi z racji rotacji reklam, natomiast inwestując w pozycjonowanie organiczne jeżeli będziemy zajmować wysokie miejsce w wyszukiwarce to klient zawsze zobaczy naszą stronę.

Zaufanie do wyników organicznych

Ponadto według statystyk dużo osób chętniej klika w organiczne wyniki wyszukiwania niż płatną reklamę z racji tego, że do tych stron ma większe zaufanie i dzięki temu pozycjonowanie w Google może przynieść lepsze rezultaty.

Rozwój strony internetowej i długotrwała współpraca

Jeśli klient jest zadowolony z współpracy to i nasz zespół jest zadowolony. W przypadku gdy osiągniemy już cel założony przez nas i naszego klienta to wówczas szukamy kolejnych rozwiązań, które pozwolą osiągnąć jego cele. Możemy tutaj wyróżnić np. jeszcze większy ruch na stronie, rozbudowę serwisu, czy zwiększenie konwersji przez osoby odwiedzające sklep internetowy.

Zrozumiała i transparentna współpraca jest kluczem do wspólnego sukcesu. Warto wiedzieć, co klient chce uzyskać rozpoczynając z nami współpracę. Ważna zatem jest odpowiednia komunikacja i postawienie jasnych i zrozumiałych celów oraz wyznaczenie terminów ich osiągnięcia. W ten sposób nasz zespół jest zmobilizowany do pracy, a klient wie, kiedy ma spodziewać się pierwszych efektów.

Czy pozycjonowanie stron internetowych w Google jest opłacalne?

Pozycjonowanie stron w Google się opłaca!

Oczywiście, że tak jeśli jest robione z głową. Odpowiedzialne seo pomoże witrynie zwiększyć widoczność, a w przypadku sklepu internetowego dodatkowi odwiedzający zamieniają się w dodatkowych klientów. Czy w Twoim przypadku inwestycja w seo się opłaca? Napisz do mnie i omówimy Twoją stronę internetową.

Czy ten artykuł był pomocny?
Kilka słów o mnie
kamil laskowski blog WordPress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZAMÓW WYCENĘ

Napisz co ma zawierać Twoja strona.

Odpowiem w 6 godzin!