– WZROST WEJŚĆ NA STRONĘ O 1036%

Case study sklepu internetowego w branży Health&Beauty.

Liczby, nie słowa – niech przemówią wyniki

Zobacz jak prowadzę skuteczne kampanie SEO dla moich klientów i zdobywam dla nich czołowe pozycje w wyszukiwarce Google.

Wzrost liczby odwiedzających o 1036% w ciągu roku​

Zadanie

Kompleksowe SEO dla sklepu internetowego na silniku Prestashop.

Klient

Średniej wielkości sklep internetowy z produktami zielarskimi.

Cel

Wzrost liczby odwiedzających/klientów​ dzięki pozycjonowaniu.

Zgłosiła się do mnie właścicielka sklepu internetowego, która była bliska zamknięcia działalności ze względu na małą sprzedaż, niską liczbę odwiedzin na sklepie i rosnącą konkurencję. Pomimo, że na sklepie było wiele produktów, to sprzedaż oscylowała w 10-20 zamówieniach w ciągu miesiąca.

Moim zadaniem było zwiększenie liczby odwiedzin i zamówień na sklepie internetowym. Nie mogę powiedzieć, że efekt końcowy przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, bo zakładaliśmy podobny cel. Jednakże wzrost odwiedzin z wyszukiwarki Google o 1036% po pierwszym roku współpracy pozytywnie mnie zaskoczył.

Z sklepem współpracuję do dziś, a po 3 latach współpracy doszliśmy do ponad 22 000 odwiedzających z wyszukiwarki co miesiąc, gdzie na początku współpracy ich liczba nie przekraczała 1500 osób. Jak to się zaczęło?

  • Rozpoczęcie współpracy: maj 2018
  • Liczba osób odwiedzających stronę: 1466
  • Odwiedziny z wyszukiwarki Google: 1209
  • Procentowy ruch z wyszukiwarki: 81,6%
wykres z Google Search Console

Efekt SEO po roku współpracy

  • Czas działań SEO: 12 miesięcy
  • Liczba osób odwiedzających stronę: z 1466 do 15 101 miesięcznie
  • Odwiedziny z wyszukiwarki Google: z 1209 do 13 737 miesięcznie
  • Procentowy ruch z wyszukiwarki: 89,9%
zestawienie wykresów Google Analitycs
  • liczba słów w TOP3 zwiększyła się z 26 do 356
  • liczba słów w TOP10 zwiększyła się z 177 do 740
  • liczba słów w TOP50 zwiększyła się z 656 do 2855
  • liczba wejść z wyszukiwarki miesięcznie wzrosła z 1209 do 13737

12 528

nowych odwiedzających miesięcznie

1076%

więcej przychodów

KROK 1

Audyt SEO

Strona mojego klienta nigdy wcześniej nie była pozycjonowana, dlatego należało wykonać audyt SEO. Sprawdziłem dokładnie krok po kroku wszystkie techniczne aspekty SEO, a następnie przystąpiłem do wdrażania przygotowanego planu. Na początku współpracy:

  • zoptymalizowałem stronę internetową pod kątem szybkości wczytywania
  • poprawiłem strukturę nagłówków h1-h6
  • poprawiłem mapę witryny

KROK 2

Content

Na stronę został dodane opisy wszystkich kategorii oraz co miesiąc zaczęły pojawiać się wpisy blogowe, których wcześniej nie było na sklepie. To pozwoliło na lepsze linkowanie wewnętrzne, a także zdobycie dodatkowego ruchu i widoczności w Google.

  • 4-5 wpisów blogowych co miesiąc
  • dodanie opisów kategorii w sklepie

KROK 3

Poprawa stron produktowych

Poprawiłem wygląd strony produktowej, aby dostosować ją do wygody użytkowników. Dodatkowo ustawiłem odpowiednią strukturę nagłówków na stronie, a w zdjęciach zostały uzupełnione o opisy. Zwiększyłem również opis produktów, nasycając strony produktów niezbędną treścią.

  • optymalizacja title i meta description
  • dodanie nagłówków h2
  • dodanie opisów zdjęć
  • rozbudowa stron produktowych

Czy pozycjonowanie sklepu się opłaca?

Wzrost przychodów o 2447%

Zobacz na przykładzie powyższego sklepu internetowego jak pozycjonowanie przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Czas działań SEO: 22 miesiące

Unikalne zakupy: z 34 do 901 miesięcznie

Wzrost przychodów: 2447%

A JAK PO TRZECH LATACH?

Ruch z wyszukiwarki większy o 1633%

Czas działań SEO: 36 miesięcy

Liczba osób odwiedzających stronę: z 1466 do 22 759 miesięcznie

Odwiedziny z wyszukiwarki Google: z 1209 do 20 961 miesięcznie

Procentowy ruch z wyszukiwarki: 91,9%

19 752

nowych odwiedzających miesięcznie

1633%

więcej odwiedzających niż przed pozycjonowaniem

PRAWIE 1500 SŁÓW W TOP10 GOOGLE

Efekty pozycjonowania po 3 latach

Po trzech latach współpracy udało mi się osiągnąć:

  • 490 słów w TOP3
  • 1482 słów w TOP10
  • 6954 słów w TOP50
  • liczba osób odwiedzających stronę: z 1466 do 22 759 miesięcznie
  • zwiększenie ilości zamówień w miesiącu z ok. 40 do prawie 1000

Po trzech latach sklep w ciągu jednego dnia sklep sprzedawał więcej niż wcześniej przez cały miesiąc.

Zwiększamy widoczność Twojej strony?

  • Stosuję skuteczne metody pozycjonowania
  • Pełna opieka i rozbudowane raporty z działania
  • Prosta umowa bez ukrytych kosztów i zobowiązań
Zamów bezpłatną wycenę

Administratorem danych osobowych jest Anita i Kamil Laskowscy s.c. 43-267 Rudziczka ul. Kleszczowska 9, NIP: 6381841141 Sprawdź Naszą Politykę Prywatności i dowiedz się, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane.

laskowski kamil seo