– Wzrost liczby słów w TOP10 o 93%

Case study sklepu internetowego w branży meblowej

Liczby, nie słowa – niech przemówią wyniki

Zobacz jak prowadzę skuteczne kampanie SEO dla moich klientów i zdobywam dla nich czołowe pozycje w wyszukiwarce Google.

Wzrost liczby odwiedzających o 108% w ciągu trzech miesięcy​

Zadanie

Kompleksowe SEO dla sklepu internetowego na WordPress + Woocommerce

Klient

Sklep internetowy z branży meblowej

Cel

Wzrost liczby odwiedzających/klientów​ dzięki pozycjonowaniu.

KROK 1

Audyt SEO

Strona mojego klienta była wcześniej pozycjonowana przez agencję, z którą klient rozwiązał współpracę z uwagi na bardzo słabe wyniki. W takich przypadkach wykonałem audyt wcześniejszych działań agencji, aby przygotować odpowiedni plan działania. Na początku współpracy:

  • całkowicie zmieniłem sposób generowania tytułów produktów
  • zmieniłem sposób generowania meta description dla produktów
  • poprawiłem strukturę nagłówków h1-h6
  • zmieniłem opisy kategorii
  • poprawiłem mapę witryny

KROK 2

Content

Poprzednia agencja nie prowadziła bloga, więc postanowiłem go dodać na stronę. W ramach współpracy na blogu zamieszczałem 5-7 wpisów miesięcznie. Wpisy blogowe były przygotowane pod odpowiednie słowa kluczowe, które zajmowały pozycje 11-15, aby szybko przedostać je na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Dodatkowo strony kategorii przeszły przebudowę pod kątem treści, co wpłynęło pozytywnie na pozycję niektórych słów kluczowych.

  • 5-7 wpisów blogowych co miesiąc
  • modyfikacja opisów kategorii

KROK 3

Linkowanie wewnętrzne

Wykorzystanie bloga jak i stworzenie dobrych opisów kategorii pozwoliło na lepsze linkowanie wewnętrzne w obrębie strony internetowej. Dzięki temu znacznie wzrosła liczba zaindeksowanych stron internetowych.

  • zastosowanie linkowania wewnętrznego

KROK 4

Poprawa stron produktowych

Problemem na stronie był również powtarzający się krótki opis produktów, brak opisów zdjęć czy też podwójne nagłówki h1. Poprawa tych aspektów była działaniem priorytetowym, bo to bardzo poważne błędy pod kątem SEO.

W tym kroku wykonałem m.in.:

  • optymalizacja krótkiego opisu produktów
  • naprawa duplikacji nagłówków
  • dodanie opisów zdjęć

KROK 5

Linkowanie zewnętrzne

Do sklepu internetowego prowadziło wiele odnośników różnej jakości, jedne lepsze drugie gorsze. W związku z powyższym skupiłem się na linkowaniu zewnętrznym dobrej jakości, poprzez odpowiednie publikacje artykułów sponsorowanych.

  • dobrej jakości linki zewnętrzne

porównanie wejść z wyszukiwarki na wykresie Google Search Console

porównanie wejść z wyszukiwarki na wykresie Google Search Console

Czy takie pozycjonowanie jest skuteczne?

To dopiero początek mojej współpracy z klientem, ale już po trzech miesiącach współpracy wyniki przy zakładanym budżecie były zadowalające.

W ciągu trzech miesięcy:

  • rozpoczęcie współpracy: 1 lipca 2021
  • liczba słów w TOP3 zwiększyła się z 33 do 63
  • liczba słów w TOP10 zwiększyła się z 113 do 190
  • liczba słów w TOP50 zwiększyła się z 863 do 1326
  • liczba wejść z wyszukiwarki miesięcznie wzrosła z 3160 do 6590
  • efekt: 91% więcej słów w TOP3
  • efekt: 68% więcej słów w TOP10
  • efekt: 53% więcej słów w TOP50
  • efekt: 108% więcej wejść z wyszukiwarki

91%

wzrost liczby słów kluczowych w TOP3

53%

wzrost liczby słów kluczowych w TOP50

108%

wzrost ruchu z wyszukiwarki Google

Liczba słów kluczowych w TOP3

wykres liczby słów kluczowych w TOP3 Google

Liczba słów kluczowych w TOP10

wykres liczby słów kluczowych w TOP10 Google

Liczba słów kluczowych w TOP50

wykres liczby słów kluczowych w TOP50 Google

Zwiększamy widoczność Twojej strony?

  • Stosuję skuteczne metody pozycjonowania
  • Pełna opieka i rozbudowane raporty z działania
  • Prosta umowa bez ukrytych kosztów i zobowiązań
Zamów bezpłatną wycenę

Administratorem danych osobowych jest Anita i Kamil Laskowscy s.c. 43-267 Rudziczka ul. Kleszczowska 9, NIP: 6381841141 Sprawdź Naszą Politykę Prywatności i dowiedz się, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane.

laskowski kamil seo