Jak dodać i analizować ruch z AI w Google Analytics [poradnik]

ruch z AI w GA4

Wraz z rosnącą popularnością narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, takich jak chatboty, asystenci AI czy generatory treści, coraz więcej firm zastanawia się, jak skutecznie mierzyć ich wpływ na ruch na stronie. Dlatego w tym wpisie pokażę Ci krok po kroku, jak dodać źródła ruchu z AI do Google Analytics oraz jak analizować dane, aby lepiej zrozumieć zachowania użytkowników.

1. Zaloguj się do Google Analytics

Logujemy się do swojego konta Google Analytics.

panel w GA4

2. Przejdź do zakładki Administracja

Tutaj scrollujemy na dół do zakładki wyświetlanie danych, przechodzimy do grupy kanałów.

  • W lewym dolnym rogu kliknij na zakładkę 'Administracja'.
  • Scrolluj w dół do sekcji 'Wyświetlanie danych - > Grupy kanałów'.
sekcja administracja w GA4

3. Utwórz nową grupę kanałów

  • Kliknij na 'Grupa kanałów'.
  • Wybierz 'Dodatkowe czynności' i kliknij 'Kopiuj aby utworzyć nowe'.
  • Wprowadź nazwę nowej grupy, np. 'Ruch z AI'.
  • Kliknij 'Dodaj nowy kanał'.

4. Dodaj warunki do grupy kanałów

  • Wprowadź nazwę kanału, np. 'Ruch z AI'.
  • Kliknij 'Dodaj nowy kanał' i wybierz 'Dodaj nowy warunek'.
  • Ustaw źródło jako 'Pasuje do wyrażenia regularnego'.
  • dodaj poniższy kod
^(.+?\.)?(chatgpt\.com|openai\.com|.*perplexity.*|(gemini|bard)\.google\.com|copilot\.microsoft\.com|edge(pilot|services)\.bing\.com|claude\.ai|meta\.ai|deepseek\.com|anthropic\.com|blackbox\.ai|poe\.com|mistral\.ai|huggingface\.co|you\.com|phind\.com|pi\.ai|consensus\.app|iask\.ai|komo\.ai|andi\.ai|forefront\.ai|arc\.net|qwen\.ai|bagoodex\.io|getmerlin\.in|khanmigo\.ai|reka\.ai|ora\.sh|writesonic\.com|ai21\.com|socratic\.org|brainly\.com)$

5. Zapisz grupę kanałów

  • Kliknij 'Zapisz kanał'.
  • Kliknij 'Zapisz grupę'.
lista kanałów GA4

6. Przejdź do zakładki Raporty

W zakładce raporty przechodzimy do cyklu życia, pozyskanie, pozyskiwanie ruchu. Teraz możemy tutaj zobaczyć nasz ruch na stronie internetowej.

  • Wybierz zakładkę 'Ruch z AI'.
  • Zobacz, ile wejść miało miejsce w danym okresie.

Następnie klikamy na plusik, źródło wizyt, źródło medium.

ruch z AI w GA4

7. Wybierz ruch z AI

I tutaj zobaczymy skąd dokładniej ten ruch pochodził, no i jak ten ruch się zachowywał.

dokładny ruch z AI w GA4

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Darmowy kurs SEO

Darmowy kurs SEO to 6 solidnych lekcji, które nauczą Cię podstaw pozycjonowania strony internetowej. Poznasz fundamenty SEO, które pozwolą Ci zwiększyć widoczność strony i poprawić jej pozycje.

Czego nauczy Cię darmowy kurs SEO
Zapisz się na darmowy kurs SEO

Dołącz do prawie 500 osób, które już poprawiają SEO swojej strony.

Wypełnij formularz, aby przejść do kursu.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony?

Zamów bezpłatną wycenę

/ CZEKAM NA WIADOMOŚĆ