/ PROSTY I PRZEJRZYSTY

Cennik pozycjonowania

Zapewne zastanawiasz się ile to całe pozycjonowanie będzie kosztować. Pokażę Ci, że wcale nie musi być drogie i bardzo szybko może się zwrócić. Zobacz jak wygląda i ile kosztuje współpraca ze mną.

7 +

lat w SEO

50k+

pozycjonowanych słów

Na skróty - spis treści

/ 3 ELEMENTY WPŁYWAJĄCA NA CAŁOŚCIOWY KOSZT

Cennik usług SEO / pozycjonowania

Decydując się ze mną na współpracę oprócz bardzo prostej umowy SEO, mam też bardzo przejrzysty cennik usług. Ważne abyś wiedział(a) za co płacisz i co ile kosztuje. Nie ma tutaj ukrytych kosztów. Cały koszt pozycjonowania możemy podzielić na 3 elementy:

1. Moje wynagrodzenie - 100zł/h

Przed rozpoczęciem współpracy powiem Ci ile godzin miesięcznie będę potrzebował poświęcić na SEO dla Twojej strony internetowej, aby w należyty sposób o nią zadbać i wykonać wszystkie niezbędne prace.

Dla małych stron internetowych to może być 5 godzin miesięcznie, a dla rozbudowanych sklepów internetowych będzie potrzebne 30-40 godzin. Wszystko zależy od ilości pracy, którą trzeba wykonać. Im większa strona, tym tych prac przeważnie jest więcej.

2. Budżet na link buidling (linkowanie zewnętrzne)

Tutaj koszt jest mocno uzależniony od Twojej konkurencji. Koszt każdego linku jest różny, jeden kosztuje 150zł, a drugi 800zł. Na podstawie analizy konkurencji powiem Ci jaki będzie zalecany budżet miesięczny na działania link building’owe.

Może okazać się, że 400zł/msc w zupełności wystarczy (dla niskiej konkurencji), a przy dużej konkurencji trzeba będzie mieć ok. 2000zł/msc.

Warto też pamiętać o tym: jeśli Twój konkurent od 12 miesięcy pozyskuje linki zewnętrzne i przeznaczył na nie 300zł miesięcznie, to łącznie już wydał 3600zł na te działania. Jeśli Ty dopiero rozpoczynasz działania to mniej więcej tyle na sam start jesteś za nim 🙂

3. Budżet na content / wpisy blogowe

To ostatni element. W ramach pozycjonowania na pewno będziemy prowadzić bloga, na którym będziemy poruszać różne tematy. Przeważnie tych wpisów blogowych będzie 4-6 miesięcznie.

Czasami tych wpisów trzeba robić więcej, a czasami 3 na miesiąc wystarczą – wszystko zależy od ogólnej kondycji strony i Twojej konkurencji.

Jeśli wpisy będziesz pisać sam(a), to nic Cię to nie będzie kosztować (ja przekazuję wytyczne). Natomiast jeśli nie masz na to czasu, to koszt takiego jednego wpisu waha się przeważnie od 50 do 100zł w zależności od tematyki.

Oczywiście napisanie artykułu w trudnych branżach, które wymagają danych i opracowań oraz np. 3 stron tekstu będą o wiele droższe (bankowość, finanse), ale pewnie Ciebie to nie będzie dotyczyć 🙂

Jak liczony jest miesięczny koszt pozycjonowania?

Podsumowując: jak widzisz koszt pozycjonowania jest bardzo prosty do obliczenia, gdyż nie ma w nim ukrytych kosztów, wszystko jest jasne i przejrzyste. Głównie koszt pozycjonowania zależy od ilości prac potrzebnych do wykonania na Twojej stronie i budżetu konkurencji – czyli tego ile ona wydaje. Chcesz zobaczyć przykładowe koszty pozycjonowania?

KOSZT POZYCJONOWANIA = ilość przepracowanych godzin + budżet na link building + budżet na wpisy blogowe

PRZYKŁADOWE WYLICZENIE:

miesięcznie nad stroną będę pracował 10 godzin, do tego potrzebujemy 500zł na link builidng miesięcznie i zamieścimy 4 wpisy blogowe pisane przez moich copywriterów – tak abyś nic nie musiał(a) robić

KOSZT POZYCJONOWANIA = 1000zł (10 godzin pracy x 100zł) + 500zł (link building) + 200zł (wpisy blogowe) = 1700zł / miesięcznie

/ MĄDRE POZYCJONOWANIE = SZYBKI WZROST PRZYCHODÓW

Jak długo zwraca się inwestycja w SEO sklepu internetowego?

Oczywiście „to zależy”, ale w przypadku sklepów internetowych zwrot następuje dość szybko, czasami nawet szybciej niż możemy się tego spodziewać.

Często, ale nie zawsze odpowiednio przygotowana strategia SEO już po 3-4 miesiącach pozwala znacznie zwiększyć przychody sklepu internetowego z których bez problemu można opłacić fakturę za SEO i coś jeszcze włożyć do kieszeni.

Jak bardzo pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

Aby nie być gołosłownym na przykładzie moich klientów pokazuję co można osiągnąć w ciągu 4 miesięcy na sklepie internetowym dzięki SEO.

Ponad 15 000zł więcej po 4 miesiącach

Mały sklep internetowy mający w ofercie kilka produktów (dość drogich). Po 4 miesiącach wzrost przychodów o ponad 15 000 złotych.

  • sprzedaż sierpień 2022: 5 631zł
  • sprzedaż listopad 2022: 21 804zł
  • użytkownicy z wyszukiwarki sierpień 2022: 1952
  • użytkownicy z wyszukiwarki listopad 2022: 3124

Ponad 23 000zł więcej po 4 miesiącach

Kolejny, ale nieco większy sklep internetowy, mający w ofercie około 600 produktów. Po 4 miesiącach wzrost przychodów o ponad 23 000 złotych z samego SEO.

  • sprzedaż sierpień 2022: 20 656,85zł
  • sprzedaż listopad 2022: 44 053,16zł
  • użytkownicy z wyszukiwarki sierpień 2022: 8360
  • użytkownicy z wyszukiwarki listopad 2022: 16 757

Ponad 220 000zł więcej po 4 miesiącach

Nieduży sklep internetowy oferujący około 500 produktów. W ciągu 4 miesięcy sprzedaż z wyników wyszukiwania wzrosła o 221 000zł. W tym przypadku inwestycja w pozycjonowanie zwróciła się w kosmicznym stopniu. Jeden miesiąc opłaca faktury SEO na kilka lat 🙂

  • sprzedaż sierpień 2022: 167 998,76zł
  • sprzedaż listopad 2022: 389 226,80zł
  • użytkownicy z wyszukiwarki sierpień 2022: 4281
  • użytkownicy z wyszukiwarki listopad 2022: 8232

/ POZYCJONOWANIE NIE MUSI BYĆ DROGIE

Przykładowe koszty pozycjonowania

Mała strona internetowa

Kilka podstron, pozycjonowanie lokalne
900zł miesięcznie
  • 5 godzin prac miesięcznie - 500zł
  • link building - 300zł
  • wpisy blogowe (2) - 100zł

Średni sklep internetowy

Około 100-400 produktów
2300zł miesięcznie
  • 15 godzin prac miesięcznie - 1500zł
  • link building - 600zł
  • wpisy blogowe (4) - 200zł

Duży sklep internetowy

1000+ produktów
3800zł miesięcznie
  • 25 godzin prac miesięcznie - 2500zł
  • link building - 1000zł
  • wpisy blogowe (6) - 300zł
/ PROSTY I SPRAWDZONY MODEL WSPÓŁPRACY

Zobacz jak pracuję

1. Krótka rozmowa

Preferuję krótkie wideo-calle np. za pomocą Google Meet, abśmy mogli porozmawiać o Twoim biznesie, stronie internetowej i oczekiwaniach. Ja ze swojej strony poinformuję Cie jak nasza współpraca będzie wyglądać i jakie będą jej etapy.

Przed rozpoczęciem współpracy podpisujemy prostą umowę SEO. Bez obaw – nie wiążę Cię jakimkolwiek terminem wypowiedzenia, bo moja umowa:

  • nie ma okresu wypowiedzenia – z klientami trzymają mnie uzyskane efekty, a nie zapisy w umowie
  • umowę możesz wypowiedzieć telefonicznie/e-mailem – z racji tego, że nie ma terminu wypowiedzenia, to wypowiadasz umowę 28 stycznia i 31 stycznia się ona kończy

Klikając tutaj możesz pobrać wzór mojej umowy o pozycjonowanie.

Nie praktykuję 3 miesięcznych czy jak niektóre agencje 12 miesięcznych terminów wypowiedzenia – to nie ma sensu. Dążę do tego, abyś współpracował ze mną dlatego, że widzisz efekty, a nie dlatego, że trzyma Cię okres wypowiedzenia.

Finalnym założeniem jest opłacenie faktury za pozycjonowanie z dodatkowych przychodów, które pojawią się dzięki SEO. Kowalski i tak musi gdzieś kupić, więc lepiej jak kupi u Ciebie, a nie u konkurencji 🙂

Tutaj sobie ustalamy:

  • ilość godzin miesięcznie, którą będę potrzebował na prace SEO nad Twoją stroną
  • budżet na link building (linkowanie zewnętrzne)
  • budżet na wpisy blogowe (content)

a więc mamy taką wstępną wycenę pozycjonowania (która może delikatnie się zmienić po dogłębnej analizie konkurencji).

2. Analiza Twojej konkurencji

Znając lepiej Twój biznes i cele które chcemy osiągnąć dzięki SEO zabieram się do analizy Twojej konkurencji. Sprawdzam jakie działania podejmują, jak wyglądają ich strony i na jakie słowa kluczowe są widoczni.

3. Wybór słów kluczowych

Na podstawie naszej wcześniejszej rozmowy i po wykonanej analizie konkurencji wybieram najlepsze słowa kluczowe, które warto pozycjonować. Otrzymasz ode mnie pełną informację odnośnie słów kluczowych, czyli:

  • przekażę Ci listę słów, które warto pozycjonować
  • przekażę Ci informację jak często są wyszukiwane (np. 350 razy w miesiącu)
  • powiem Ci dlaczego warto pozycjonować akurat te słowa

Jeśli chodzi o ilość słów kluczowych, to nie da się z góry założyć ile słów będziemy pozycjonować. Ogólnie im więcej tym lepiej. W przypadku małych stron internetowych świadczących lokalne usługi to może być 30 słów, a w przypadku sklepu internetowego będzie to 700. Wszystko wyjdzie „w praniu”, czyli po analizie Twojej konkurencji.

Po Twojej akceptacji przechodzimy do kolejnego etapu.

4. Propozycja zmian na stronie / optymalizacja SEO

Mamy już dokładnie przeanalizowaną konkurencję i wybrane słowa kluczowe do pozycjonowania. Teraz przedstawiam Ci propozycję zmian na stronie, aby wybrane słowa kluczowe mogły zajmować jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Nie martw się – zmiany będą raczej kosmetyczne, nie przewrócę Twojej strony do góry nogami. To bardziej dostosowanie jej do słów kluczowych. Większość prac jest „niewidocznych gołym okiem”.

Dla stron internetowych to będzie między innymi:

  • dodanie / modyfikacji kilku podstron np. usługowych
  • modyfikacja adresów url na przyjazne, np. z adres.pl/c/d2d, na adres.pl/uslugi/nazwa-uslugi
  • modyfikacja architektury strony
  • linkowanie wewnętrzne
  • optymalizacja title, meta description, nagłówków h1-h6
  • dodanie bloga

 

Natomiast dla sklepów internetowych dojdzie:

  • optymalizacja stron kategorii
  • dodanie stron kategorii lub dodanie tzw „ukrytych kategorii”
  • dodanie opisów kategorii
  • optymalizacja stron produktowych
  • optymalizacja stron kategorii (paginacji)
  • eliminacja duplikacji

 

Zakres prac optymalizacyjnych jest o wiele większy i obejmuje wiele aspektów, natomiast tutaj wskazałem te, które mogą być widoczne gołym okiem 🙂

Oczywiście, ja przedstawiam propozycję zmian -> Ty ją akceptujesz -> ja wprowadzam zmiany.

5. Pozycjonowanie

Przechodzimy do kolejnego etapu jakim jest szeroko pojęte pozycjonowanie. Jesteśmy już po analizie konkurencji, wybraliśmy słowa kluczowe, a strona przeszła pełną optymalizację SEO. Teraz czas zwiększać jej widoczność w wynikach wyszukiwania i uzyskiwać jak najlepsze pozycje dla wybranych słów kluczowych.

Pozycjonowanie to złożony proces, który obejmuje szereg działań mających na celu poprawę pozycji strony. Będą się na niego składać prace  m. in:

  • optymalizacyjne SEO (nawet po dokładnej optymalizacji często wprowadza się drobne poprawki aby zobaczyć czy wpłyną na pozycję)
  • link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych do Twojej strony (o tym poniżej)
  • prowadzenie bloga – dodawanie wpisów blogowych/artykułów na Twoją stronę (o tym poniżej)

5a. Link building (jako element pozycjonowania)

Analiza konkurencji, którą wcześniej wykonałem pozwoliła sprawdzić jaki profil linkowy ma konkurencja. Dzięki tym danym wiemy jakie linki (i skąd) pozyskiwać.

W ramach ustalonego wcześniej budżetu (np. 500zł/msc) w każdym miesiącu pozyskuję dla Twojej strony linki zwrotne. Czasami tych linków może być kilka/kilkanaście, czasami to będą 1-2. Wszystko zależy od potrzeb, budżetu i Twojej konkurencji 🙂

5b. Prowadzenie bloga (jako element pozycjonowania)

Prowadzenie bloga ma wiele zalet – można odpowiadać na pytania klientów, zbijać ich obiekcje, czy budować zaufanie do marki. W ramach naszej współpracy przygotuję plan wpisów blogowych, które będą się pojawiać na Twojej stronie.

Możesz pisać je Ty (według moich wytycznych) lub zlecić to moim copywriterom jeśli nie będziesz mieć na to czasu. Średni koszt jednego wpisu to około 50-70 złotych.

6. Monitoring efektów

Warto monitorować, czy praca którą wykonuje przynosi efekty. Dlatego otrzymasz ode mnie dostęp do Panelu Klienta, gdzie na bieżącą będziesz mógł/mogła śledzić pozycję słów kluczowych. Zobaczysz jakie pozycje zajmują interesujące nas słowa kluczowe i jak to się zmienia na przestrzeni czasu.

Przykładowy widok w panelu:

Tutaj na powyższym wykresie mamy akurat miesiąc luty. Jak widzisz w dniu 3 lutego słowo „buty salamon damskie wysokie” zajmowało 19 pozycję, a 25 lutego było na 9 pozycji.

7. Miesięczne raporty

Nie wysyłam tylko faktur 🙂 Każdy klient otrzymuje ode mnie co miesiąc raport SEO. Znajdziesz w nim dużo danych, m. in.:

  • dane z Google Search Console (liczba wejść na stronę z wyszukiwarki)
  • dane z Google Analytics (dane o odwiedzających)
  • dane z narzędzia Senuto (liczba słów kluczowych w TOP3, TOP10, TOP50)
  • dane z narzędzia Webpozycja (pozycje słów kluczowych)
  • informacje na temat pozyskanych linków zewnętrznych (link building)

Fakturę za pozycjonowanie wysyłam zawsze na koniec miesiąca (ostatniego dnia), a raport SEO przeważnie do 5tego dnia następnego miesiąca (raport za styczeń do 5 lutego).

Raporty przesyłam w Looker Studio (dawniej Google Data Studio) i w wersji PDF.

Zobacz przykładowe strony raportu poniżej:

Mam zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Zamów bezpłatną wycenę.

Odpisuję w 24 godziny.

/ CZEKAM NA WIADOMOŚĆ

/ OPINIE KLIENTÓW

Co mówią o mnie klienci?