Landing page, zwana również stroną docelową, to miejsce, do którego użytkownik trafia po kliknięciu w link w wynikach wyszukiwania, baner reklamowy, post na mediach społecznościowych czy link w wiadomości e-mail. W przeciwieństwie do typowej strony internetowej, strona landing page ma konkretny cel - najczęściej jest nim przekonanie użytkownika do podjęcia konkretnej akcji, takiej jak zakup produktu, zapis na newsletter, pobranie e-booka lub skontaktowanie się z firmą.
Na skróty
Z czego składa się landing page?
Strona landing page składa się z kilku kluczowych elementów:
- Nagłówek - Pierwsze, co widzi użytkownik po wejściu na stronę. Powinien jasno i zwięźle komunikować, o co chodzi na stronie.
- Podnagłówek - Uzupełnia informacje zawarte w nagłówku, dostarczając dodatkowych szczegółów.
- Oferta - Często jest to opis produktu lub usługi, których dotyczy strona.
- Zdjęcia lub filmy - Wizualizacja oferty, która pozwala lepiej zrozumieć produkt lub usługę.
- Formularz kontaktowy lub CTA (call to action) - Zachęcają do podjęcia określonej akcji, takiej jak zakup, zapis do newslettera itp.
- Opinie klientów - Budują zaufanie do oferty.
- Stopka - Zawiera informacje kontaktowe, linki do polityki prywatności itp.
Zobacz: Z czego składa się landing page
Jak wygląda landing page?
Wygląd landing page może się różnić w zależności od celu, jakim służy. Generalnie jednak projekt powinien być prosty i czytelny, z jasno zaznaczonymi kluczowymi elementami. Nagłówek i podnagłówek (H2) są zazwyczaj umieszczone na górze strony, zaraz pod logo firmy. Oferta i zdjęcia lub filmy są wyświetlane centralnie. Na dole strony znajduje się formularz kontaktowy lub przycisk CTA, opinie klientów i stopka. Wszystko to powinno być zaprojektowane w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo i intuicyjnie poruszać się po stronie.
Co powinien zawierać dobry landing page?
Dobry landing page powinien być przede wszystkim skoncentrowany na użytkowniku i jego potrzebach. Wszystkie elementy strony powinny być skierowane na przekonanie użytkownika do podjęcia konkretnej akcji. To oznacza, że oferta powinna być jasno przedstawiona, a korzyści z jej skorzystania powinny być łatwo zrozumiałe. Formularz kontaktowy lub CTA powinien być łatwy do znalezienia i użycia. Dodatkowo, strona powinna budować zaufanie - poprzez wykorzystanie opinii klientów, wyraźne informacje o firmie, czy linki do polityki prywatności.
Zobacz: Co powinien zawierać dobry landing page
Czym różni się landing page od strony internetowej?
Główną różnicą między stroną landing page a typową stroną internetową jest to, że landing page ma jeden konkretny cel. W przeciwieństwie do strony internetowej, która może zawierać wiele różnych informacji i linków prowadzących do różnych sekcji, landing page jest skupiona na jednym konkretnym zadaniu - przekonaniu użytkownika do podjęcia określonej akcji. Dlatego też strony landing page są zazwyczaj proste w designie, z ograniczoną ilością linków i informacji, które mogłyby rozproszyć uwagę użytkownika.
Zobacz: Czym różni się landing page od strony internetowej
Strona landing page to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala skupić uwagę użytkownika na jednym konkretnym celu. Dlatego też warto poświęcić czas na jej staranne przygotowanie, zwracając szczególną uwagę na jasność komunikatu, czytelność oferty i łatwość nawigacji.
Oceń tekst
Średnia ocena 3.5 / 5. Liczba głosów: 2
Nikt jeszcze nie ocenił
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?