Czym jest pozycjonowanie i dlaczego wydaje się być drogie?

Pozycjonowanie stron internetowych to jedyny sposób, aby nasza witryna internetowa znalazła się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Uruchamiając nasz serwis, właśnie to jest naszym celem, aby witryna była dobrze widoczna w wyszukiwarce Google, a z internetu z wyszukiwarki przechodziły na nią duże ilości odbiorców. Niestety uzyskanie tego jest dosyć trudne, a jedyną możliwością na to jest właśnie pozycjonowanie strony WWW. Poniżej odpowiadam na pytanie, czym tak właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych, na jakich zasadach się opiera, a także dlaczego warto pozycjonować stronę internetową.

Czym jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych to proces dostosowania i optymalizacji strony do wyszukiwarki Google. Jego celem jest dostosowane witryny do wyszukiwarki aby ta była chętnie, często i intensywnie promowana przez wyszukiwarkę. W efekcie wypozycjonowana strona ma znajdować się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, a dzięki temu stawać się popularna i pozyskiwać osoby szukające informacji tematycznych. Pozycjonowanie strony internetowej jest również jednym z najpopularniejszych sposobów marketingu internetowego, a także pozwala promować naszą markę w internecie.

Samo pozycjonowanie stron odbywa się poprzez wiele czynności optymalizacyjnych. Ogólnie istnieje nawet kilkaset czynników rankingowych, które decydują o tym, na jakim miejscu w wyszukiwarce Google znajduje się nasza witryna. Pozycjonowanie ma zatem zapewnić jak najwyższą pozycję w wynikach Google naszej zoptymalizowanej i dostosowanej stronie, która będzie dzięki temu pozyskiwała duży ruch organiczny i wielu potencjalnych klientów na nasz serwis. Pozycjonować można każdą stronę internetową niezależnie od tego czy jest to projekt prywatny czy komercyjny.

Od technicznej strony, witrynę pozycjonuje się głównie poprzez optymalizację samego serwisu. Dostosowuje się go do wyszukiwarki Google tak, aby działał sprawnie, szybko, a także był wartościowy i przydatna dla odbiorców. Przede wszystkim dba się o kwestie techniczne takie jak szybkość wczytywania, hosting czy o odpowiednią strukturę plików oraz adresów URL. Dba się również o linkowanie wewnętrzne mające ułatwić indeksację, a także dodaje jakościowy content na witrynę, a także upraszcza szkielet strony i dostosowuje witrynę pod kątem user experience.

Na witrynie analizuje się i dodaje słowa kluczowe, pod którymi najlepiej być widocznym w sieci, a także zamieszcza teksty SEO mające zawierać owe słowa kluczowe. Do działań pozycjonujących stronę internetową należy zaliczyć link building czyli linkowanie zewnętrzne polegające na umieszczaniu linków zwrotnych do naszej witryny w różnych częściach internetu. Ma to wspomóc proces pozycjonowania ułatwiając robotom indeksującym Google odnalezienie naszej witryny, a także zwiększyć statystyki odnośnie popularności naszej strony. Ogólnie wykonywanych jest jeszcze bardzo wiele mniej istotnych, ale równie ważnych dla całościowego procesu pozycjonowania elementów, które wpływają na pozycjonowanie strony.

Ile trwa i ile kosztuje pozycjonowanie

Bardzo ważną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę jest to ile trwa i kosztuje pozycjonowanie. Są to dość istotne czynniki w biznesie, które decydują o rentowności i skuteczności danych sposobów promowania marki w sieci. Pozycjonowanie stron internetowych przeważnie trwa od kilku miesięcy do roku.

Nie można dokładnie określić tego parametru, gdyż jest on zależny od wielu czynników, takich jak cel który chcemy osiągnąć, budżet jakim dysponujemy, kompetencje specjalistów czy popularności kategorii tematycznej i konkurencja jaka w niej panuje. Przeważnie pozycjonowanie pod mało popularnymi i średnio popularnymi słowami kluczowymi, a także pozycjonowanie lokalne wdraża się w ciągu kilku miesięcy. Czas ten może być jednak dłuższy, gdy promujemy naszą stroną w popularnej kategorii tematycznej oraz pod najpopularniejszymi słowami kluczowymi i może wynieść od nawet rok lub więcej czasu.

Koszty pozycjonowania strony internetowej, mogą być bardzo różne i zależą praktycznie jedynie od naszego budżetu, jak jesteśmy sami w stanie przeznaczyć na ten cel. Możemy zatem pozycjonować stronę już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, a optymalną sumą od której warto rozpocząć takie działania jest ok. kilkaset złotych.

Na rynku znajdziemy wiele ofert cenowych i różnych zakresów prac, a więc będziemy mogli wybrać odpowiednie opcje dla siebie. Według statystyk przeciętne wydatki na pozycjonowanie wynoszą 1-2 tys. złotych miesięcznie i przekraczają one przeważnie 5000 złotych miesięcznie.

Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe

Strony internetowe, warto pozycjonować z kilku względów. Przede wszystkim pozycjonowanie strony umożliwia jej dobre dostosowanie do wyszukiwarki Google, a także możliwość wywindowania jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w konkretnych kategoriach. Jeśli strona będzie znajdowała się na widocznych pozycjach, będzie mogła liczyć na duży ruch organiczny.

Strona internetowa która nie jest pozycjonowana, nie znajdzie się w zdecydowanej większości przypadków na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, a tylko pierwsze wyniki wyszukiwania są odwiedzane przez dużą liczbę osób. Kolejne witryny z kolei stopniowo uzyskują coraz mniejszy ruch. Pozycjonowanie jest zatem jedynym procesem, który może zapewnić dużą widoczność naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce to również oprócz kwestii ruchu kwestie wizerunkowe. Jeśli nasza witryna internetowa będzie znajdowała się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google w konkretnych kategoriach czy branżach, będzie odbierana jako jedna z najlepszych marek. Użytkownicy internetu bardzo prosto przekładają i powiązują wysoką pozycję firmy w wyszukiwarce Google z jakością. Jest to przydatny mechanizmem który warto wykorzystywać.

Pozycjonowanie jest również efektywnym i ekonomicznym sposobem marketingu internetowego. Pozyskiwanie klientów często wynosi jedne z najniższych stawek w przeliczeniu kosztów na pozyskanie jednego klienta — w porównaniu z innymi metodami digital marketingu. Inwestując również środki w pozycjonowanie, inwestujemy je w budowę naszej marki, które będą zwracały się przez bardzo długi czas.

W porównaniu ze sposobami marketingu internetowego, które przestają działać po zakończeniu finansowania jak ma to miejsce np. przy kampaniach reklamowych, doinwestowana strona internetowa będzie dawała pasywne profity. Samo pozycjonowanie jest również łatwo dostępną usługą, z której możemy bardzo prosto skorzystać, gdyż na rynku znajduje się wiele agencji oferujących różnorodne usługi związane z promowaniem strony internetowej w wyszukiwarce.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Udostępnij:
Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.