Na skróty
Analiza ruchu na stronie - dlaczego warto sprawdzić ruch na stronie?
Istnieje wiele powodów, dla których warto sprawdzać ruch na stronie internetowej. Analiza ruchu na witrynie może pomóc w zrozumieniu, skąd pochodzą odwiedzający witrynę, czego szukają i w jaki sposób wchodzą w interakcje z witryną. Informacje te można wykorzystać do ulepszenia witryny i strategii marketingowych. Ponadto, sprawdzanie ruchu na stronie może pomóc w zidentyfikowaniu potencjalnych problemów lub obszarów wymagających poprawy.
Analiza ruchu na stronie internetowej może dostarczyć wielu informacji na temat tego, kto odwiedza witrynę, jak do niej trafia i co robi po przybyciu na miejsce. Informacje te mogą być wykorzystane do ulepszenia witryny na wiele sposobów, w tym:
- Określenie, które kanały marketingowe generują najwięcej ruchu i konwersji
- Określenie, które strony w witrynie są najpopularniejsze i dlaczego
- Ustalenie, które obszary witryny mogą wymagać poprawy, aby utrzymać zaangażowanie odwiedzających.
- Dowiedzenie się więcej o docelowej grupie odbiorców i o tym, czego szukają w sieci
- Uzyskanie wglądu w zachowania klientów, który może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.
Darmowe sposoby jak sprawdzić ruch na stronie internetowej
Jednym z najlepszych sposobów jak sprawdzić ruch na jest skorzystanie z Google Analytics, które dostarcza szczegółowe dane o ruchu w Twojej witrynie, w tym liczbie odwiedzających, ich lokalizacji geograficznej i czasie spędzonym w Twojej witrynie.
Google Analytics to darmowe narzędzie, które dostarcza również dane o tym, ile czasu ludzie spędzają na określonej stronie, które strony odwiedzają przed i po odwiedzeniu danej strony oraz z jakiego urządzenia korzystali, aby uzyskać dostęp do Twojej witryny. Bez problemu sprawdzisz też które strony generują największy ruch.
Jak sprawdzić ruch na stronie w Google Analytics
Aby sprawdzić ruch nasza strona musi być poprawnie połączona z usługą Google Analytics. Następnie logujemy się do panelu Google Analytics i przechodzimy do zakładki Odbiorcy -> Przegląd. W tym miejscu mamy ogólne dane o ruchu na stronie. Możemy zobaczyć jaki ruch na stronie mieliśmy w określonym czasie, jaki jest średni czas trwania sesji i współczynnik odrzuceń.
W zakładce dane demograficzne możemy sprawdzić wiek i płeć użytkowników na stronie. Jeśli prowadzimy lokalny biznes, to w zakładce dane geograficzne zobaczymy lokalizacje osób odwiedzających naszą stronę, co możemy wykorzystać do analizy widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
Analiza ruchu z różnych kanałów
Korzystając z Google Analytics to rozbudowane narzędzie, które pozwoli nam sprawdzić ruch z poszczególnych źródeł, takich jak wyszukiwarka Google, kanały social media, wejścia bezpośrednie, czy wejścia z reklamy.
Sprawdzenie które strony generują największy ruch
Dzięki Google Analytics możemy sprawdzić nie tylko ruch na stronie, ale też ruch na wszystkich podstronach i sprawdzić, które strony generują największy ruch. Aby to zrobić należy wejść w zakładkę Zachowanie -> Przegląd
Dzięki Google Analytics w łatwy sposób sprawdzimy:
- czas rzeczywisty jacy użytkownicy spędzają na naszej stronie
- liczbę unikalnych użytkowników
Jak sprawdzić ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania w Google Search Console
Jeśli nasza strona jest skonfigurowana z Google Search Console to dzięki temu narzędziu Google możemy zobaczyć ruch na stronie, a dodatkowo na jakie słowa kluczowe jesteśmy widoczni w wyszukiwarce.
Aby sprawdzić dane dotyczące ruchu organicznego - tego z wyszukiwarki logujemy się do naszego panelu Google Search Console i przechodzimy do zakładki skuteczność -> wyniki wyszukiwania.
Zobacz: Jak dodać stronę do Google Search Console
Mamy tutaj dane o ruchu na stronie, widoczności strony internetowej i słowach kluczowych z których uzyskujemy ruch. Możemy wybierać w jakim okresie chcemy analizować ruch oraz na jakie słowa kluczowe jesteśmy widoczni w wynikach wyszukiwania Google.
Obsługa panelu jest bardzo prosta i intuicyjna dlatego bez problemu pozwoli sprawdzić ruch na stronie.
Dokonaj analizy ruchu na stronach z wyników organicznych
Przechodząc do zakładki "strony" dokonasz analizy na jaką stronę użytkownicy najczęściej wchodzą z organicznych wyników wyszukiwania, a więc wyszukiwarki Google.
Sprawdź na jakie słowa kluczowe dzięki którym pozyskujesz ruch organiczny
W Google Search Console możesz sprawdzić jakie zapytania użytkownicy wpisali w wyszukiwarkę aby wejść na Twoją stronę. Może Ci to posłużyć do analizy słów kluczowych, aby w przyszłości zwiększyć ruch na stronie. Jeśli pogrzebiesz trochę w filtrach to sprawdzisz słowa kluczowe dla każdej podstrony.
Jak sprawdzić ruch na stronie wykorzystując narzędzia seo
Do podstawowego i zaawansowanego mierzenia ruchu w zupełności wystarczą takie narzędzia jak Google Analytics i Google Search Console o których pisałem powyżej.
Jednak do sprawdzenia ruchu dla danej domeny możemy wykorzystać także inne narzędzia seo, które może nie będą już tak dokładne, ale dadzą nam dane na temat użytkowników odwiedzających Twoją stronę, jaka jest sezonowość witryny, skąd bierze się duży ruch na stronie oraz dowiesz się jak wygląda ruch na stronie konkurencji.
Jak sprawdzić ruch na stronie w narzędziu SEMSTORM
Z narzędzia SEMSTORM możemy korzystać zarówno w darmowej jak i płatnej wersji. Darmowa wersja pozwoli sprawdzić nam ruch na naszej stronie, ale także dowiemy się skąd pochodzi ruch na stronie konkurencji.
Niestety w darmowej wersji nie dowiemy się wiele o stronach konkurencji i dokładnej ilości słów kluczowych na które jest ona widoczna, ale uda nam się sprawdzić przypuszczalny ruch na stronie konkurencji.
Aby zobaczyć ruch na naszej stronie należy zalogować się do SEMSTORM i wpisać adres strony, a następnie kliknąć analizuj.
Z wykresu dowiemy się o ilości słów kluczowych w TOP3, TOP10 i zobaczymy jaki przykładowy ruch na stronie możemy osiągnąć.
Podstawowa analiza konkurencji w SEMSTORM wygląda podobnie, tylko zamiast naszej domeny skupiamy się na stronach konkurencji.
Jak sprawdzić ruch na stronie w SENUTO
Senuto to doskonałe narzędzie, dzięki któremu możesz w prosty sposób śledzić pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania i dokonywać analizy ruchu na stronach konkurencji.
Znajdziemy tam wiele informacje o słowach kluczowych, dokonamy szybkiej analizy konkurencji, sprawdzimy frazy kluczowe dla różnych stron internetowych, które mogą stanowić informacje dla naszych działań seo.
Niestety SENUTO jest płatne (według mnie warte swojej ceny), ale obecnie oferuje 14 dniowy okres testowy bez żadnych opłat, z którego warto skorzystać. Po stworzeniu konta w panelu SENUTO przechodzimy do zakładki analizy widoczności i wpisujemy adres swojej domeny.
Jeśli Twoja domena jest nowa to nie zobaczysz tutaj za dużo danych, ponieważ informacje o Twojej stronie są dopiero zbierane i analizowane. Jeśli Twoja strona jest nowa i nie ma na niej dużo treści, to dokładne informacje uzyskasz za pomocą Google Search Console i Google Analytics.
Dzięki narzędziu SENUTO dowiemy się na jakie frazy dana strona ma w TOP3, TOP10 i TOP50 wyszukiwarki Google. Możesz zobaczyć jakie podstrony generują najwięcej ruchu na stronie i jakie są kluczowe frazy dla Twojej strony.
Poniżej tych danych sprawdzimy sezonowość witryny, a dokonując analizy konkurencji dowiemy się więcej o ich słowach kluczowych co pozwoli nam w przyszłości zwiększyć ruch na stronie.
Jak sprawdzić ruch na stronie dzięki narzędziu Ahrefs
Kolejnym narzędziem do mierzenia ruchu dla danej domeny jest Ahrefs, który jest często używany w branży SEO ponieważ zbiera bardzo wiele przydatnych danych.
Ahrefs w swojej podstawowej wersji kosztuje 99$ miesięcznie, natomiast możemy z niego korzystać za darmo, jeśli zweryfikujemy konto z swoim kontem Google Search Console, a więc będziemy mogli zbierać dane o naszej witrynie.
Po stworzeniu konta, weryfikacji i dodaniu naszej domeny zobaczymy wiele danych takich jak:
- ilość linków zwrotnych i odsyłających domen
- ilość organicznych słów kluczowych
- potencjalny ruch na stronie
- konkurencyjne domeny
To tylko część informacji, bo w Ahrefs możemy sprawdzić bardzo wiele danych na temat seo naszej domeny, statystyk dla konkretnej podstrony, czy stron które wymagają poprawy. Dzięki Ahrefs dowiemy się również na jakie frazy jesteśmy widoczni w Google.
Jak za darmo sprawdzić ruch na stronie konkurencji
Aby sprawdzić ruch na stronie konkurencji z pomocą przyjdzie nam narzędzie SEMSTORM i SENUTO. Korzystając z tych narzędzi w łatwy i szybki dowiemy się o ruchu na stronie, poznamy ich frazy kluczowe i inne dane na temat SEO.
Narzędzie SEMSTORM w bezpłatnej wersji oferuje nam trochę mniej danych niż SENUTO w bezpłatnej wersji testowej, dlatego do dokładniejszej analizy ruchu na stronach konkurencji polecam SENUTO.
Robimy wszystko tak jak byśmy analizowali swoją domenę, tylko zamiast naszego adresu url wpisujemy adres naszej konkurencji.
Analiza konkurencji w SENUTO
Po wpisaniu adresu url naszej konkurencji w analizie widoczności dowiemy się informacji na temat:
- ilości słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50
- zobaczymy jak zmieniała się pozycja poszczególnych słów
- fraz kluczowych
- ruchu na stronie
Po co mierzyć ruch na naszej stronie i stronie konkurencji?
Istnieje kilka powodów, dla których można chcieć zmierzyć ruch na swojej witrynie oraz na witrynie konkurencji.
Pierwszym powodem jest sprawdzenie, jak duży ruch generuje każda witryna. Może to dać Ci wyobrażenie o tym, jak popularna jest każda witryna i jak wiele uwagi poświęca się jej w Internecie.
Drugim powodem jest sprawdzenie, skąd pochodzi ruch na stronie. Pomoże to zrozumieć, jaki rodzaj marketingu lub reklamy działa dobrze w przypadku konkurencji i czy nie należy zrobić czegoś podobnego.
Wreszcie, mierzenie ruchu może również pomóc w zrozumieniu, jakie treści są najbardziej popularne na każdej stronie i czego ludzie szukają, gdy ją odwiedzają. Informacje te można wykorzystać do ulepszenia własnej witryny i uczynienia jej bardziej atrakcyjną dla potencjalnych odwiedzających.
Poznamy też nowe frazy, które możemy wykorzystać w SEO, a może nawet zwiększymy czas rzeczywisty jacy użytkownicy spędzą na naszej stronie, co przyczyni się do zwiększenia ruchu, a może nawet uda nam się zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
Oceń tekst
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2
Nikt jeszcze nie ocenił
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?