Na skróty
Czym jest pozycjonowanie organiczne?
Pozycjonowanie organiczne to działania na stronie internetowej jak i poza stroną internetową które mają na celu wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania strony. W ramach pozycjonowania organicznego niezbędnym będzie:
- analiza konkurencji
- audyt strony
- wartościowe linki – link building
- techniczna optymalizacja strony
- dobór słów kluczowych
- monitorowanie wyników wyszukiwania
Wykonując te czynności i dobierając odpowiednie słowa kluczowe możemy zacząć zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie stron w organicznych wynikach wyszukiwania
Analiza konkurencji w Google
Audyt strony internetowej
Myśląc o skutecznym pozycjonowaniu stron należy pamiętać o dokładnym audycie strony internetowej, sprawdzeniu linków przychodzących i zobaczyć jak nasza witryna widziana jest przez Google. Dokładne sprawdzenie strony i zestawienie tego z konkurencją będzie sprzyjało późniejszej wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Pozyskanie linków sponsorowanych - dbanie o jakość.
Dobór słów kluczowych
Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w przypadku pozycjonowania. Decydując się na pozycjonowanie organiczne należy dobrać najlepiej pasujące słowa do naszej witryny. Warto skupić się na treści i content marketingu, aby zadbać o jak najlepsze wyniki i zdobyć dobrą pozycję w Google. Dzięki odpowiednim słowom stronę naszej firmy odwiedzą odpowiednie osoby.
Pozycjonowanie stron na WordPressie
Pozycjonowanie strony na WordPressie nie różni się specjalnie od pozycjonowania stron internetowych na innych platformach. Korzystając z WordPressa mamy dostęp do różnych wtyczek, które mogą wspomóc pozycjonowanie strony. Należy pamiętać, że wtyczki są tylko narzędziem dodatkowym które mogą wspomóc nasze pozycjonowanie organiczne natomiast nie odpowiadają w 100% za efekty pozycjonowania i widoczność strony w Google. Jeśli chcemy być na szczycie wyników wyszukiwania czym prędzej warto zadbać o wtyczki optymalizujące szybkość wczytywania naszej strony. Odpowiednie wczytywanie i optymalizacja będzie mieć duże znaczenie i odbije się na pozycji witryny.
Google Adwords czy pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarce Google?
W mojej pracy niejednokrotnie spotkałem klientów, którzy zastanawiają się czy promocję swojej witryny rozpocząć w Google Adwords (Ads), czy jednak przychylić się ku pozycjonowaniu stron www w organicznych wynikach. Odpowiedź na to pytanie jest trudna i przeważnie zależy od branży oraz od efektu, którego klient oczekuje. Mądrze prowadzone pozycjonowanie organiczne zwiększy naszą widoczność na długi czas, a potencjalni klienci przeglądając wyniki wyszukiwania mogą odwiedzać naszą stronę 24 godziny na dobę.
Płatna reklama AdWords będzie widoczna tylko w czasie aktywnej kampanii i na przygotowane frazy kluczowe. Warto zwrócić uwagę, że gdy użytkownik wpisze interesujące nas zapytanie lub frazy to nasza reklama w Google Ads nie zawsze wyświetli się potencjalnemu klientowi z racji rotacji reklam, natomiast inwestując w pozycjonowanie organiczne jeżeli będziemy zajmować wysokie miejsce w wyszukiwarce to klient zawsze zobaczy naszą stronę.
Reklama AdWords polega na ustawieniu odpowiednich kampanii reklamowych i słów kluczowych na które ma się wyświetlać reklama. Tutaj ważne są odpowiednie i wcześniej przygotowane krótkie treści, które zachęcą użytkowników do różnych działań w tym do kliknięcia w reklamy.
Organiczne wyniki wyszukiwania mają przewagę
Ponadto według statystyk dużo osób chętniej klika w organiczne wyniki wyszukiwania (wyszukiwarki Google) niż płatną reklamę Adwords z racji tego, że do tych stron ma większe zaufanie i dlatego pozycjonowanie w Google może przynieść lepsze rezultaty dla naszej firmy. Dodatkowo w przypadku pozycjonowania organicznego wcześniej wypracowane pozycje i zdobyte linki oraz odpowiednia optymalizacja treści pozwoli nam zagościć na dłużej na szczycie wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google niż płatna reklama Adwords.
Dlatego w przypadku szukania firmy która zajmie się naszą reklamą Adwords warto pomyśleć nad tym czy nie lepiej postawić na jakość strony i spróbować zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwań.
W SEO ważne jest podejmowanie systematycznych działań SEO, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach Twojej strony, a także przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie. Ile trwa zdobycie czołowych pozycji?
Skuteczne SEO polega na tym, że pierwsze efekty zauważalne są w krótkim odstępie od rozpoczęcia współpracy. Co to krótki odstęp czasu? To 2-7 dni od rozpoczęcia prac nad stroną internetową.
Czy warto inwestować w pozycjonowanie?
Oczywiście, że tak jeśli jest robione z głową. Odpowiedzialne działania pomogą witrynie zwiększyć widoczność, a w przypadku sklepu internetowego dodatkowi odwiedzający zamieniają się w dodatkowych klientów. Czy w Twoim przypadku inwestycja w seo się opłaca? Napisz do mnie i omówimy Twoją stronę internetową.
Oceń tekst
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Nikt jeszcze nie ocenił
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?