Na skróty
Od jakich kryteriów zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google?
Boty indeksujące Google biorą pod uwagę wiele czynników, zanim “zdecydują”, na jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zasłużyła nasza strona. Oznacza to, że musimy podjąć zespół różnorodnych działań, aby w ogóle mieć szansę “zawitać” na wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania. Opracować trzeba między innymi odpowiednie słowa kluczowe, a następnie w poprawny sposób “zagęścić” nimi produkowaną przez nas treść. Konieczne jest również wysokiej jakości linkowanie - tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Jednym z najważniejszych czynników, od których zależeć będzie pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania jest szybkość, z jaką się ona “ładuje”.
Dlaczego szybkość wczytywania strony jest tak ważna?
Szybkość ładowania strony zawsze była jednym z ważniejszych czynników, od których zależała pozycja witryny w wynikach wyszukiwania. Zyskała ona jednak na znaczeniu jeszcze bardziej w roku 2018 - kiedy Google wprowadziło aktualizację algorytmów wyszukiwarki, dopasowując wymagania stawiane najlepszym stronom do potrzeb użytkowników mobilnych.
Użytkownicy ci generują bowiem z każdym rokiem coraz więcej ruchu. Wbrew pozorom, użytkownicy mobilni generują obecnie większy ruch w internecie, niż desktopowi - i to właśnie dlatego Google wyszło im naprzeciw. Badania pokazują zaś, że jeśli chodzi o tempo ładowania strony, są oni o wiele mniej cierpliwi, niż osoby przeglądające sieć za pomocą “standardowych urządzeń”. Z tego właśnie powodu, według nowych algorytmów Google, szybkość wczytywania strony jest jednym z najważniejszych kryteriów decydujących o rankingu strony.
Jak poprawić szybkość ładowania się strony?
Oczywiście, najlepszym sposobem będzie skorzystanie z usług profesjonalnej firmy świadczącej usługi SEO, która dokonując audytu witryny odnajdzie i rozwiąże problemy z szybkością ładowania.
Na własną rękę możemy zaś spróbować:
- zwiększyć pamięć podręczną przeglądarki dla wszystkich plików strony
- wykorzystać CDN w celu dostarczania danych statycznych witryny z serwerów znajdujących się jak najbliżej użytkownika
- zoptymalizować obrazy i grafiki; podać ich rozmiar w atrybutach HTML.
- połączyć niewielkie ikony oraz obrazki w jedną całość, aby zmniejszyła się liczba niezbędnych do załadowania plików strony
- dodać strony AMP (accelerated mobile pages)
- ograniczyć przekierowania
Istnieją pewne narzędzia, które pomóc mogą w analizie i poprawie szybkości otwierania strony. Pierwszym, z jakiego powinni skorzystać użytkownicy przeglądarki Chrome jest Lighthouse. Panel ten dostępny jest w konsoli przeglądarki - aby ją uruchomić, musimy otworzyć nową, pustą kartę i wcisnąć przycisk F12.
GTMetix to z kolei portal, na którym możemy w kompleksowy sposób przetestować naszą stronę. Wystarczy jedynie otworzyć darmowe konto, a testy będziemy mogli przeprowadzać bez limitów. GTmetix jasno obrazuje, w których obszarach nasza strona wymaga dalszych prac.
Pingdom to z kolei chyba najlepsze narzędzie do testowania prędkości ładowania strony. Wyniki są bardzo przejrzyste, a dodatkowo możemy samodzielnie ustalić region, z którego wykonany ma być test.
Oceń tekst
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1
Nikt jeszcze nie ocenił
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?