Kamil Laskowski

Pozycjonowanie organiczne w Google

Zastanawiasz się czym jest pozycjonowanie organiczne? To nic innego jak wyświetlenie strony www możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google poprzez odpowiednie zabiegi seo, dostosowanie witryny do wytycznych Google oraz podjęcie działań mających na celu optymalizację treści.
Jeśli myślisz o tym, aby Twoja strona internetowa wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwań to szukasz informacji związanych właśnie z pozycjonowaniem organicznym. Pozycjonowanie organiczne, które mogę dla Ciebie wykonać to szereg działań, które będą miały za zadanie wzrost pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne to działania na stronie internetowej jak i poza stroną internetową które mają na celu wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania strony. W ramach pozycjonowania organicznego niezbędnym będzie:

  • analiza konkurencji
  • audyt strony
  • wartościowe linki – link building
  • techniczna optymalizacja strony
  • dobór słów kluczowych
  • monitorowanie wyników wyszukiwania

Wykonując te czynności i dobierając odpowiednie słowa kluczowe możemy zacząć zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie stron w organicznych wynikach wyszukiwania

Jeśli chcesz aby Twoja strona internetowa zdobywała tylko czołowe pozycję to pozycjonowanie należy rozpocząć jak najszybciej. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i cały czas działa. Od czego zaczniemy?

Analiza konkurencji w Google

Warto sprawdzić co w trawie piszczy, a dokładnie na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja i jakie strony w wynikach wyszukiwania zobaczymy po wpisaniu interesujących nas fraz.

Audyt strony internetowej

Myśląc o skutecznym pozycjonowaniu stron należy pamiętać o dokładnym audycie strony internetowej, sprawdzeniu linków przychodzących i zobaczyć jak nasza witryna widziana jest przez Google. Dokładne sprawdzenie strony i zestawienie tego z konkurencją będzie sprzyjało późniejszej wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Pozyskanie linków sponsorowanych - dbanie o jakość.

Jednym z elementów pozycjonowania (seo) jest zbudowanie silnych linków do naszej strony, która wzmocni jej autorytet w Google. Warto pozyskiwać tylko wartościowe. Możemy pozyskać je z płatnej reklamy strony www w innym serwisie albo podjąć samodzielne działania w celu pozyskania darmowych linków.

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w przypadku pozycjonowania. Decydując się na pozycjonowanie organiczne należy dobrać najlepiej pasujące słowa do naszej witryny. Warto skupić się na treści i content marketingu, aby zadbać o jak najlepsze wyniki i zdobyć dobrą pozycję w Google. Dzięki odpowiednim słowom stronę naszej firmy odwiedzą odpowiednie osoby.

Pozycjonowanie stron na WordPressie

Pozycjonowanie strony na WordPressie nie różni się specjalnie od pozycjonowania stron internetowych na innych platformach. Korzystając z WordPressa mamy dostęp do różnych wtyczek, które mogą wspomóc pozycjonowanie strony. Należy pamiętać, że wtyczki są tylko narzędziem dodatkowym które mogą wspomóc nasze pozycjonowanie organiczne natomiast nie odpowiadają w 100% za efekty pozycjonowania i widoczność strony w Google. Jeśli chcemy być na szczycie wyników wyszukiwania czym prędzej warto zadbać o wtyczki optymalizujące szybkość wczytywania naszej strony. Odpowiednie wczytywanie i optymalizacja będzie mieć duże znaczenie i odbije się na pozycji witryny.

Google Adwords czy pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarce Google?

W mojej pracy niejednokrotnie spotkałem klientów, którzy zastanawiają się czy promocję swojej witryny rozpocząć w Google Adwords (Ads), czy jednak przychylić się ku pozycjonowaniu stron www w organicznych wynikach. Odpowiedź na to pytanie jest trudna i przeważnie zależy od branży oraz od efektu, którego klient oczekuje. Mądrze prowadzone pozycjonowanie organiczne zwiększy naszą widoczność na długi czas, a potencjalni klienci przeglądając wyniki wyszukiwania mogą odwiedzać naszą stronę 24 godziny na dobę.

Płatna reklama AdWords będzie widoczna tylko w czasie aktywnej kampanii i na przygotowane frazy kluczowe. Warto zwrócić uwagę, że gdy użytkownik wpisze interesujące nas zapytanie lub frazy to nasza reklama w Google Ads nie zawsze wyświetli się potencjalnemu klientowi z racji rotacji reklam, natomiast inwestując w pozycjonowanie organiczne jeżeli będziemy zajmować wysokie miejsce w wyszukiwarce to klient zawsze zobaczy naszą stronę.

Reklama AdWords polega na ustawieniu odpowiednich kampanii reklamowych i słów kluczowych na które ma się wyświetlać reklama. Tutaj ważne są odpowiednie i wcześniej przygotowane krótkie treści, które zachęcą użytkowników do różnych działań w tym do kliknięcia w reklamy.

Organiczne wyniki wyszukiwania mają przewagę

Ponadto według statystyk dużo osób chętniej klika w organiczne wyniki wyszukiwania (wyszukiwarki Google) niż płatną reklamę Adwords z racji tego, że do tych stron ma większe zaufanie i dlatego pozycjonowanie w Google może przynieść lepsze rezultaty dla naszej firmy. Dodatkowo w przypadku pozycjonowania organicznego wcześniej wypracowane pozycje i zdobyte linki oraz odpowiednia optymalizacja treści pozwoli nam zagościć na dłużej na szczycie wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google niż płatna reklama Adwords.

Dlatego w przypadku szukania firmy która zajmie się naszą reklamą Adwords warto pomyśleć nad tym czy nie lepiej postawić na jakość strony i spróbować zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwań.

W SEO ważne jest podejmowanie systematycznych działań SEO, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach Twojej strony, a także przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie. Ile trwa zdobycie czołowych pozycji?

Skuteczne SEO polega na tym, że pierwsze efekty zauważalne są w krótkim odstępie od rozpoczęcia współpracy. Co to krótki odstęp czasu? To 2-7 dni od rozpoczęcia prac nad stroną internetową.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Oczywiście, że tak jeśli jest robione z głową. Odpowiedzialne działania pomogą witrynie zwiększyć widoczność, a w przypadku sklepu internetowego dodatkowi odwiedzający zamieniają się w dodatkowych klientów. Czy w Twoim przypadku inwestycja w seo się opłaca? Napisz do mnie i omówimy Twoją stronę internetową.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ZAMÓW WYCENĘ

Napisz co ma zawierać Twoja strona.

Odpowiem w 6 godzin!