Pozycjonowanie organiczne w Google

Zastanawiasz się czym jest pozycjonowanie organiczne? To nic innego jak wyświetlenie strony www możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google poprzez odpowiednie zabiegi seo, dostosowanie witryny do wytycznych Google oraz podjęcie działań mających na celu optymalizację treści.

Jeśli myślisz o tym, aby Twoja strona internetowa wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwań to szukasz informacji związanych właśnie z pozycjonowaniem organicznym. Pozycjonowanie organiczne, które mogę dla Ciebie wykonać to szereg działań, które będą miały za zadanie wzrost pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne to działania na stronie internetowej jak i poza stroną internetową które mają na celu wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania strony. W ramach pozycjonowania organicznego niezbędnym będzie:

  • analiza konkurencji
  • audyt strony
  • wartościowe linki – link building
  • techniczna optymalizacja strony
  • dobór słów kluczowych
  • monitorowanie wyników wyszukiwania

Wykonując te czynności i dobierając odpowiednie słowa kluczowe możemy zacząć zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie stron w organicznych wynikach wyszukiwania

Jeśli chcesz aby Twoja strona internetowa zdobywała tylko czołowe pozycję to pozycjonowanie należy rozpocząć jak najszybciej. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i cały czas działa. Od czego zaczniemy?

Analiza konkurencji w Google

Warto sprawdzić co w trawie piszczy, a dokładnie na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja i jakie strony w wynikach wyszukiwania zobaczymy po wpisaniu interesujących nas fraz.

Audyt strony internetowej

Myśląc o skutecznym pozycjonowaniu stron należy pamiętać o dokładnym audycie strony internetowej, sprawdzeniu linków przychodzących i zobaczyć jak nasza witryna widziana jest przez Google. Dokładne sprawdzenie strony i zestawienie tego z konkurencją będzie sprzyjało późniejszej wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Pozyskanie linków sponsorowanych – dbanie o jakość.

Jednym z elementów pozycjonowania (seo) jest zbudowanie silnych linków do naszej strony, która wzmocni jej autorytet w Google. Warto pozyskiwać tylko wartościowe. Możemy pozyskać je z płatnej reklamy strony www w innym serwisie albo podjąć samodzielne działania w celu pozyskania darmowych linków.

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w przypadku pozycjonowania. Decydując się na pozycjonowanie organiczne należy dobrać najlepiej pasujące słowa do naszej witryny. Warto skupić się na treści i content marketingu, aby zadbać o jak najlepsze wyniki i zdobyć dobrą pozycję w Google. Dzięki odpowiednim słowom stronę naszej firmy odwiedzą odpowiednie osoby.

Pozycjonowanie stron na WordPressie

Pozycjonowanie strony na WordPressie nie różni się specjalnie od pozycjonowania stron internetowych na innych platformach. Korzystając z WordPressa mamy dostęp do różnych wtyczek, które mogą wspomóc pozycjonowanie strony. Należy pamiętać, że wtyczki są tylko narzędziem dodatkowym które mogą wspomóc nasze pozycjonowanie organiczne natomiast nie odpowiadają w 100% za efekty pozycjonowania i widoczność strony w Google. Jeśli chcemy być na szczycie wyników wyszukiwania czym prędzej warto zadbać o wtyczki optymalizujące szybkość wczytywania naszej strony. Odpowiednie wczytywanie i optymalizacja będzie mieć duże znaczenie i odbije się na pozycji witryny.

Google Adwords czy pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarce Google?

W mojej pracy niejednokrotnie spotkałem klientów, którzy zastanawiają się czy promocję swojej witryny rozpocząć w Google Adwords (Ads), czy jednak przychylić się ku pozycjonowaniu stron www w organicznych wynikach. Odpowiedź na to pytanie jest trudna i przeważnie zależy od branży oraz od efektu, którego klient oczekuje. Mądrze prowadzone pozycjonowanie organiczne zwiększy naszą widoczność na długi czas, a potencjalni klienci przeglądając wyniki wyszukiwania mogą odwiedzać naszą stronę 24 godziny na dobę.

Płatna reklama AdWords będzie widoczna tylko w czasie aktywnej kampanii i na przygotowane frazy kluczowe. Warto zwrócić uwagę, że gdy użytkownik wpisze interesujące nas zapytanie lub frazy to nasza reklama w Google Ads nie zawsze wyświetli się potencjalnemu klientowi z racji rotacji reklam, natomiast inwestując w pozycjonowanie organiczne jeżeli będziemy zajmować wysokie miejsce w wyszukiwarce to klient zawsze zobaczy naszą stronę.

Reklama AdWords polega na ustawieniu odpowiednich kampanii reklamowych i słów kluczowych na które ma się wyświetlać reklama. Tutaj ważne są odpowiednie i wcześniej przygotowane krótkie treści, które zachęcą użytkowników do różnych działań w tym do kliknięcia w reklamy.

Organiczne wyniki wyszukiwania mają przewagę

Ponadto według statystyk dużo osób chętniej klika w organiczne wyniki wyszukiwania (wyszukiwarki Google) niż płatną reklamę Adwords z racji tego, że do tych stron ma większe zaufanie i dlatego pozycjonowanie w Google może przynieść lepsze rezultaty dla naszej firmy. Dodatkowo w przypadku pozycjonowania organicznego wcześniej wypracowane pozycje i zdobyte linki oraz odpowiednia optymalizacja treści pozwoli nam zagościć na dłużej na szczycie wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google niż płatna reklama Adwords.

Dlatego w przypadku szukania firmy która zajmie się naszą reklamą Adwords warto pomyśleć nad tym czy nie lepiej postawić na jakość strony i spróbować zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwań.

W SEO ważne jest podejmowanie systematycznych działań SEO, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach Twojej strony, a także przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie. Ile trwa zdobycie czołowych pozycji?

Skuteczne SEO polega na tym, że pierwsze efekty zauważalne są w krótkim odstępie od rozpoczęcia współpracy. Co to krótki odstęp czasu? To 2-7 dni od rozpoczęcia prac nad stroną internetową.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Oczywiście, że tak jeśli jest robione z głową. Odpowiedzialne działania pomogą witrynie zwiększyć widoczność, a w przypadku sklepu internetowego dodatkowi odwiedzający zamieniają się w dodatkowych klientów. Czy w Twoim przypadku inwestycja w seo się opłaca? Napisz do mnie i omówimy Twoją stronę internetową.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.