Teksty SEO – długie czy krótkie? Sprawdź, które warto dodawać na stronę, które są lepsze i skąd można uzyskać frazy do tekstów SEO!

obecne przy zakładaniu strony i to właśnie nimi wypełniana jest strona w pierwszej kolejności. Są też regularnie dodawane w trakcie działania witryny, aby podnosić ranking strony w Google dostosowanymi treściami do wyszukiwarki. Jednym z najważniejszych pytań, jakie pada w momencie zamawiania/tworzenia tekstów, jest to, ile znaków mają mieć i czy muszą być długie lub krótkie. Poniżej odpowiadamy na to pytanie i przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat długości tekstów SEO.

Czym są teksty SEO. Jak długość widzi Google

Teksty SEO to teksty umieszczane na stronie internetowej mające na celu poinformować Google o frazach znajdujących się witrynie. W tekstach SEO zamieszczane są słowa kluczowe mające poinformować Google, o czym jest dana witryna internetowa. Teksty zawierające konkretne i świadomie wybrane powtarzające się frazy nadają się do tego celu idealnie. Każdy tekst posiada również swoją długość. Jest ona liczona najczęściej w znakach ze spacją lub w słowach. Przeważnie teksty krótkie mają do 2 tyś. zzs, teksty średnie ok. 3-4 tyś. zzs a teksty długie nawet do 10 tyś. zzs. Im większa długość tekstu, tym większe profity i lepsza ocena pod kątem jakości w oczach Google. W sieci zdarzają się serwisy internetowe publikujące treści mające nawet kilkadziesiąt tysięcy znaków. Ogólnie wraz ze zwiększającą się liczbą znaków zmniejsza się liczba witryny decydujących się publikować takie teksty.

W oczach Google – wyłączając inne czynniki, im dłuższy tekst, tym większa wartość dla czytelnika i wyższa ocena wyszukiwarki takiego artykułu czy strony. Ogólnie nie ma jednak jednej konkretnej odpowiedzi na pytanie, czy lepiej jest pisać teksty krótkie czy długie, a decyzja ta powinna być dostosowana do danej sytuacji.

Analiza konkurencyjnych witryn sposobem na sprawdzenie długości tekstu

Pierwszym krokiem jeśli chcemy odpowiedzieć na pytanie, czy w naszej sytuacji lepiej jest dodawać na stronę teksty krótkie czy długie jest analiza tekstów konkurencji. Możemy wykonać ją poprzez specjalne narzędzia lub samemu zorientować się jakiej długości teksty na stronę dodają konkurencyjne serwisy. Dodając teksty dłuższe od takich witryn, z automatu stajemy się lepsi i wygrywamy w bezpośredniej konkurencji w tej kategorii. Dodawanie tekstów dłuższych sprawi, że to nasza strona będzie widziana przez Google jako ta, która dodaje najwięcej contentu i która jest wysokiej jakości.

Przeszpiegi na tym tle powinny być podstawą każdych działań i decyzji podnajmowanych co do tekstów SEO. Warto też przemyśleć czy publikowanie tekstów długich jest efektywne i czy w danej sytuacji nie opłaca się bardziej publikować większej ilości tekstów krótszych, np. mając na uwadze częste aktualizacje witryn konkurentów.

Kiedy warto stawiać na długie teksty, a kiedy na krótkie?

Na teksty długie warto stawiać z pewnością kiedy mamy taką możliwość i dysponujemy odpowiednimi środkami na ten cel. Teksty długie sprawdzą się też przy budowaniu jakościowego serwisu z myślą o inwestowaniu w niego i przyszłości. Wraz z upływem czasu zapełnimy serwis treściami długimi i wyczerpującymi dany temat. Przez pewien czas dodawania tekstów uzbieramy zatem pokaźną kolekcję. Teksty długie będą też dobrym rozwiązaniem jeśli wymaga tego od nas konkurencja, która również publikuje obszerne treści na swoich stronach www.

Teksty krótkie, choć są podrzędne w bezpośredniej rywalizacji z tekstami długimi, również są korzystne w kilku przypadkach. Z pewnością na teksty krótkie warto stawiać gdy nie mamy zbyt dużego budżetu na ich stworzenie. Możemy wtedy publikować teksty krótsze, zachowując regularność i ciągłości publikacji. Możemy stosować je również wtedy kiedy nie wymaga tego sytuacja np. gdy konkurencja również dodaje teksty krótkie. Sytuacją, w której warto stawiać na ten typ tekstów, jest również chęć częstego publikowania i aktualizowania witryny wynikająca np. z konieczności czy takiej strategii prowadzenia serwisu.

Frazy i słowa kluczowe na witrynie

Oprócz długości tekstów istotną kwestią w tekstach SEO są słowa kluczowe. To frazy, pod którymi będzie widoczna nasza witryna internetowa w Google. Regularne dodawanie fraz w każdym tekście zwiększa widoczność naszej strony, gdyż wyszukiwarka na podstawie takich fraz wie kiedy wyświetlić naszą witrynę w rankingu. Słowa kluczowe są zatem informacją dla Google, o czym jest nasza strona. Powinniśmy dodawać je w każdym tekście oraz określić jasno, pod jakimi hasłami chcemy być widoczni w sieci.

Skąd brać korzystne frazy?

Słowa kluczowe, które będziemy zamieszczali w naszych tekstach SEO, możemy pozyskiwać z kilku miejsc. Pierwszym z nich jest Planer Słów Kluczowych Google. Jest to narzędzie dostępne w Google Ads. Dzięki niemu możemy pozyskać spis słów kluczowych wraz z podanymi statystykami i na ich postawie określić, jakie słowa kluczowe chcemy umieścić na naszej stronie internetowej.

Drugim podobnym, ale już komercyjnym rozwiązaniem są tzw. keyword generatory. To serwisy w sieci oferujące spisy fraz dla danego hasła. Mają one podobną formę do Planera Słów Kluczowych Google, ale przeważnie bardziej szczegółowe statystyki wymagają wykupienia płatnego dostępu. Jest to jednak bardzo dobre narzędzie dla osób szukających jedynie ogólnego spisu fraz dla danej kategorii tematycznej.

Kolejnym miejscem, z którego możemy czerpać słowa kluczowe, jest sama wyszukiwarka Google. Możemy robić to przy pomocy podpowiedzi. Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać początek danego hasła czy kategorii tematycznej, a uzyskamy spis kilku najpopularniejszych zapytań. Po wyszukaniu hasła głównego na dole wyszukiwarki otrzymamy również inne propozycje okołotematyczne, które mogą pasować do naszej strony www.

Nieco szpiegowskim rozwiązaniem pozyskiwania fraz na naszą stronę, pod którymi chcemy być widoczni, jest sprawdzenie stron www konkurencyjnych witryn. Możemy sprawdzić samodzielnie, pod jakimi słowami kluczowymi pozycjonowane są strony, z którymi rywalizujemy i również zadbać o to, aby nasza witryna była pod nimi widoczna w Google.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.