Teksty SEO — Sprawdź jak pisać je zgodnie z zasadą SEO copywritingu

Teksty SEO to podstawowy sposób umieszczania słów kluczowych na naszej stronie internetowej. Obecnie niezależnie od tego, czy tworzymy content tematyczny, dodajemy typowe treści, czy jakiekolwiek inne treści pisane, wszystkie muszą być zoptymalizowane pod kątem SEO, aby dawały korzyści pozycjonujące. Obecnie sytuacja zmierza również do zrównania tekstów SEO z contentem tematycznym gdyż wyszukiwarka Google posiada zaawansowane algorytmy oceniające i stworzenie typowo treści pozycjonujących nie ma zbyt dużego sensu. Jak zatem tworząc content optymalizować go pod kątem SEO? Szczegóły poniżej.

Świadoma analiza i dobór słów kluczowych

Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym elementem, o jakim mówimy przy optymalizacji tekstów SEO jest świadoma analiza i dobór słów kluczowych. Jest to ważne zadanie, gdyż to właśnie od niego zależy pod, jakimi hasłami będzie widoczna strona internetowa lub tekst. Dobór słów kluczowych powinien wpisywać się w ogólną charakterystykę serwisu.

W tekście SEO możemy zamieszczać wszystkie słowa kluczowe wybrane dla naszej witryny lub w poszczególnych tekstach korzystać z poszczególnych słów kluczowych, aby były one równomiernie dodawane na stronę. W tekstach warto używać szerokiej puli słów kluczowych – zarówno głównych fraz, fraz pobocznych czy długich ogonów i fraz branżowych. Urozmaici to nasz tekst pod kątem słów kluczowych i zminimalizuje ryzyko prze optymalizowania tekstu frazami. Nie powinniśmy zatem kłaść zbyt dużego nacisku na konkretne słowo kluczowe, a powinniśmy postawić na szeroką pulę fraz.

Dobrym pomysłem jest również zamieszczanie odmian słów kluczowych w różnych kombinacjach – zarówno jako połączenia, jak i gramatyczne odmiany wyrazów. Wyszukiwarka Google potrafi interpretować odmianę słów kluczowych, a tekst, dzięki temu jest naturalniejszy i również daje korzyści SEO. Dzięki stosowaniu szerokiej puli słów kluczowych uzyskujemy również możliwość pojawienia się na bezpośrednie zapytania w wyszukiwarce Google, kiedy zostanie wprowadzona do niej konkretna odmiana frazy.

Optymalizacja tekstu pod kątem user experience czyli formatowanie

Drugim bardzo ważnym elementem SEO copywritingu jest optymalizacja tekstu pod kątem user experience. Dawno już minęły czasy, gdy tekst był publikowany jedynie dla wyszukiwarki Google i robotów indeksujących. W ten sposób nie można już manipulować treściami, a przede wszystkim muszą być one dostosowane do użytkowników. Zostanie to docenione zarówno ich większą aktywnością na stronie, jak i wyższą oceną contentu poprzez wyszukiwarkę Google.

Tekst nie powinien być blokiem słów, a powinien zostać podzielony na różne sekcje. Powinien posiadać również śródtytuły i nagłówki H1, H2 H3 itd., które ułatwiają pozycjonowanie. W tekście powinniśmy używać również tabel czy list punktowych. Warto umieszczać w nich dane, które Google również potrafi interpretować i wyświetlać np. w answer boksach na pozycji 0 w wyszukiwarce Google jako propozycję najtrafniejszego wyniku wyszukiwania nad standardową listą wyników.

W tekście powinniśmy pogrubiać, podkreślać czy pochylać czyli wyróżniać słowa kluczowe najważniejsze dla danego tekstu. Tekst powinien być również estetycznie zaprezentowany, mieć odpowiednią czcionkę czy układ aby umożliwiał komfortowe czytanie użytkownikom. Treści nie powinny zasłaniać również reklamy utrudniające lub uniemożliwiające zapoznanie się ze stroną, gdyż wyszukiwarka Google posiada algorytmy wyszukujące takie sytuacje i karzące stronę z nadmierną ilością reklam.

Linkowanie wewnętrzne to element, o którym nie powinniśmy nigdy zapominać, tworząc zoptymalizowane teksty pod kątem SEO. Wyróżniamy trzy główne typy linkowania:

  • wewnętrzne,
  • wychodzące,
  • zewnętrzne.

W sytuacji SEO Copywriting i tworzenia treści na stronę, najważniejszym będzie linkowanie wewnętrzne. Polega ono na połączeniu wszystkich podstron danego serwisu tak, aby ułatwić robotom indeksującym przechodzenie na kolejne podstrony i łatwiejszą indeksację.

Linkowanie wewnętrzne pomaga również użytkownikom zapoznać się z innymi naszymi artykułami, a więc przedłużyć czas przebywania na stronie i zwiększyć ich aktywność, co będzie miało przełożenie w statystykach serwisu. Linki wewnętrzne, warto zatem umieszczać w formie aktywnego słowa lub oryginalnej formie w przemyślany sposób łącząc wszystkie podstrony między sobą.

W tekstach warto dodawać również linkowanie wychodzące, o którym zapomina i które lekceważy wiele osób. Linkowanie wychodzące jest umieszczeniem linków w naszych tekstach do innych witryn w sieci. W oczach Google pomaga ono uzyskać dodatkowe informacje użytkownikom strony, co jest nagradzane, a nie jak uważa to wiele osób jest to bezwartościowe działanie. Chcąc uniknąć linkowania stron naszych bezpośrednich konkurentów, warto linkować z naszych treści do największych serwisów, takich jak np. Wikipedia, z którymi nie rywalizujemy.

Dobrym pomysłem jest również linkowanie zewnętrzne, czyli umieszczanie linków zwrotnych do naszych treści w internecie. Wykonując już schemat linkowania zewnętrznego i pozyskiwania backlinków do strony powinniśmy ująć w nim również linkowanie ciekawych treści, które publikujemy na naszej stronie internetowej.

Dodatkowe elementy w tekście

Optymalizując tekst pod kątem SEO powinniśmy również pamiętać o dodatkowych elementach umieszczonych w tekście. Jednym z najlepszych pomysłów na to jest dodawanie zdjęć i grafik. Powinny być one odpowiednio zoptymalizowane, czyli mieć jak największą rozdzielczość, a także ważyć jak najmniej.

W sieci istnieje wiele zewnętrznych serwisów, które umożliwiają optymalizację zdjęć, a więc dodając je na stronę, warto przede wszystkim zadbać o ich jakość. Dodawane zdjęcia powinny posiadać odpowiedni tekst alternatywny zawierający słowa kluczowe, a także pojawiać się w obrębie tekstu tematycznego mającego taką samą tematyką jak zdjęcie. Dzięki temu mamy szansę na pozycjonowanie fotografii w Google Image. W naszych tekstach możemy również dodawać pliki do pobrania np. pliki PDF utworzone zgodnie z zasadą SEO Copywritingu.

Porada: SEO Copywriting czyli czyli pisanie tekstów na strony internetowe zgodnych z optymalizacją pod kątem pozycjonowania jest dość trudnym zajęciem. Jeśli samodzielnie nie potrafimy odpowiednio przygotować w treści lub nie mamy na to czasu a posiadany budżet, dobrym rozwiązaniem będzie zatrudnienie profesjonalnego SEO copywritera. Są to osoby specjalizujące się w przygotowaniu treści zoptymalizowanych pod kątem SEO i różnią się poziomem wiedzy i doświadczenia od zwykłych copywriterów, którzy nie posiadają tak rozległej wiedzy o pozycjonowaniu jak SEO copywriterzy.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.