CASE STUDY

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Zgłosiła się do mnie właścicielka sklepu internetowego, która była bliska zamknięcia działalności ze względu na małą sprzedaż, niską liczbę odwiedzin na sklepie i rosnącą konkurencję. Pomimo, że na sklepie było wiele produktów, to sprzedaż oscylowała w 10-20 zamówieniach w ciągu miesiąca.

Moim zadaniem było zwiększenie liczby odwiedzin i zamówień na sklepie internetowym. Nie mogę powiedzieć, że efekt końcowy przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, bo zakładaliśmy podobny cel. Jednakże wzrost odwiedzin z wyszukiwarki Google o  1036% pozytywnie mnie zaskoczył.

CASE STUDY SKLEP

Rozpoczęcie współpracy: maj 2018

Liczba odwiedzjących: 1209 – w maju 2018

Zakończenie: współpraca trwa do dziś

Liczba odwiedzjących: 13 737 – w maju 2019

NA POCZĄTKU ROZMOWA

Sklep internetowy działał na oprogramowaniu PrestaShop w starej wersji więc wymagał wiele prac pod kątem technicznym i optymalizacyjnym. Wspólnie z właścicielką podczas długich rozmów i wymiany pomysłów doszliśmy do ustaleń, które postanowiliśmy powoli wdrażać na sklepie internetowym. Zatem do dzieła!

Zadanie

Kompleksowe SEO dla sklepu internetowego​

Klient

Sklep internetowy z dużą ilością produktów

Cel

Wzrost liczby odwiedzających/klientów​

Efekt

Prawie 180 000 nowych odwiedzających w skali roku!​

WZROST ODWIEDZIN Z WYSZUKIWARKI GOOGLE O 1036% W CIĄGU ROKU
Z 50 ODWIEDZJĄCYCH DZIENNIE DO 500+
Techniczne seo w e-commerce krok po kroku

Analiza konkurencji

Od tego zacząłem. Dokładnie sprawdziłem konkurencję. Dzięki temu wiedziałem z jakich słów uzyskują największą liczbę wejść na stronę oraz jakie produkty są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. To pozwoliło na stworzenie drzew kategorii i segregacji produktów na sklepie.

Wybór słów kluczowych

Następnie na podstawie analizy wybraliśmy słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu internetowego. Najlepsze i najbardziej soczyste, aby uzyskać wejścia na stronę i zwiększyć współczynnik konwersji.

Optymalizacja seo

Najtrudniejsza i najdłużej trwająca część współpracy. Dokładna optymalizacja całej strony internetowej, naprawa błędów oprogramowania i ponowne indeksowanie całej witryny.

W tym kroku wykonałem m. in.:

  • optymalizację szybkości wczytywania strony,
  • linkowanie wewnętrzne
  • zmianę treści nagłówków i meta description
  • nową strukturę tagów h1-h6
  • odpowiednią strukturę strony i kategorii

Monitoring słów kluczowych

Ciągłe sprawdzenie pozycji słów kluczowych pozwalało dokonywać różnych zmian i testów dzięki którym z tygodnia na tydzień zdobywaliśmy lepsze pozycje poszczególnych słów kluczowych w wyszukiwarce. Dzięki temu wiedziałem dokładnie jakie działania podejmować, aby słowa kluczowe szybko przedostały się na jak najlepsze pozycje.

Monitorowanie słów to także otwieranie się na nowe słowa kluczowe na które sklep internetowy nie był wcześniej widoczny. Na dzień dzisiejszy mamy około 1000 słów w TOP10 i około 400 w TOP3.

CASE STUDY SKLEP
konwersje

Analiza zachowań

To bardzo ważny proces który idzie w parze z pozycjonowaniem. Dzięki odpowiednim narzędziom sprawdziłem co użytkownicy robią na stronie i dlaczego nie dokonują zakupów. Dokładna i wnikliwa analiza pomogła w dokonaniu zmian na stronie, co przełożyło się na wzrost konwersji.

prawie 1000 słów TOP10 Google

Czerwona linia oznacza rozpoczęcie współpracy

wzrost przychodów o 1076% w ciągu roku
ponad 200 000 odwiedzających z Google rocznie
A jak było na początku?

Zobacz jak z miesiąca na miesiąc zwiększał się ruch na stronie internetowej z wyszukiwarki Google.

Od 1209 odwiedzających w maju 2018 do 16 844 w marcu 2020.

maj 2018 - 1209 odwiedzających
sierpień 2018 - 2713 odwiedzających
listopad 2018 - 3488 odwiedzających
luty 2019 - 5974 odwiedzających
maj 2019 - 13 737 odwiedzających
marzec 2020 - 16 844 odwiedzających
Czy pozycjonowanie się opłaca?

Oczywiście, że tak jeśli jest robione z głową. Odpowiedzialne seo pomoże witrynie zwiększyć widoczność, a w przypadku sklepu internetowego dodatkowi odwiedzający zamieniają się w dodatkowych klientów. Czy w tym przypadku inwestycja w seo się opłacała?

Zobacz różnicę w sprzedaży na sklepie w maju 2018 roku i marcu 2020 roku, a więc po niecałych dwóch latach współpracy.