Zgłosiła się do mnie właścicielka sklepu internetowego, która była bliska zamknięcia działalności ze względu na małą sprzedaż, niską liczbę odwiedzin na sklepie i rosnącą konkurencję. Pomimo, że na sklepie było wiele produktów, to sprzedaż oscylowała w 10-20 zamówieniach w ciągu miesiąca.
Moim zadaniem było zwiększenie liczby odwiedzin i zamówień na sklepie internetowym. Nie mogę powiedzieć, że efekt końcowy przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, bo zakładaliśmy podobny cel. Jednakże wzrost odwiedzin z wyszukiwarki Google o 1036% pozytywnie mnie zaskoczył.
Rozpoczęcie współpracy: maj 2018
Liczba odwiedzjących: 1209 – w maju 2018
Zakończenie: współpraca trwa do dziś
Liczba odwiedzjących: 13 737 – w maju 2019
Sklep internetowy działał na oprogramowaniu PrestaShop w starej wersji więc wymagał wiele prac pod kątem technicznym i optymalizacyjnym. Wspólnie z właścicielką podczas długich rozmów i wymiany pomysłów doszliśmy do ustaleń, które postanowiliśmy powoli wdrażać na sklepie internetowym. Zatem do dzieła!
Kompleksowe SEO dla sklepu internetowego
Sklep internetowy z dużą ilością produktów
Wzrost liczby odwiedzających/klientów
Prawie 180 000 nowych odwiedzających w skali roku!
Od tego zacząłem. Dokładnie sprawdziłem konkurencję. Dzięki temu wiedziałem z jakich słów uzyskują największą liczbę wejść na stronę oraz jakie produkty są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. To pozwoliło na stworzenie drzew kategorii i segregacji produktów na sklepie.
Następnie na podstawie analizy wybraliśmy słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu internetowego. Najlepsze i najbardziej soczyste, aby uzyskać wejścia na stronę i zwiększyć współczynnik konwersji.
Najtrudniejsza i najdłużej trwająca część współpracy. Dokładna optymalizacja całej strony internetowej, naprawa błędów oprogramowania i ponowne indeksowanie całej witryny.
W tym kroku wykonałem m. in.:
Ciągłe sprawdzenie pozycji słów kluczowych pozwalało dokonywać różnych zmian i testów dzięki którym z tygodnia na tydzień zdobywaliśmy lepsze pozycje poszczególnych słów kluczowych w wyszukiwarce. Dzięki temu wiedziałem dokładnie jakie działania podejmować, aby słowa kluczowe szybko przedostały się na jak najlepsze pozycje.
Monitorowanie słów to także otwieranie się na nowe słowa kluczowe na które sklep internetowy nie był wcześniej widoczny. Na dzień dzisiejszy mamy około 1000 słów w TOP10 i około 400 w TOP3.
To bardzo ważny proces który idzie w parze z pozycjonowaniem. Dzięki odpowiednim narzędziom sprawdziłem co użytkownicy robią na stronie i dlaczego nie dokonują zakupów. Dokładna i wnikliwa analiza pomogła w dokonaniu zmian na stronie, co przełożyło się na wzrost konwersji.
Czerwona linia oznacza rozpoczęcie współpracy
Zobacz jak z miesiąca na miesiąc zwiększał się ruch na stronie internetowej z wyszukiwarki Google.
Od 1209 odwiedzających w maju 2018 do 16 844 w marcu 2020.
Oczywiście, że tak jeśli jest robione z głową. Odpowiedzialne seo pomoże witrynie zwiększyć widoczność, a w przypadku sklepu internetowego dodatkowi odwiedzający zamieniają się w dodatkowych klientów. Czy w tym przypadku inwestycja w seo się opłacała?
Zobacz różnicę w sprzedaży na sklepie w maju 2018 roku i marcu 2020 roku, a więc po niecałych dwóch latach współpracy.
LASKOWSKI KAMIL
Anita i Kamil Laskowscy s.c.
ul. Kleszczowska 9
43-26 Rudziczka
NIP: 6381841141
kontakt@laskowskikamil.pl
WAŻNE LINKI
SOCIAL MEDIA
ZAMÓW WYCENĘ
Napisz co ma zawierać Twoja strona.
Odpowiem w 6 godzin!