Analiza słów kluczowych na stronę www. Sprawdź jak analizować frazy oraz skąd pozyskiwać słowa kluczowe dla swojej witryny

Dobór słów kluczowych na naszą stronę internetową jest jedną z najważniejszych czynności przy pozycjonowaniu witryny. Jest to również jeden z istotniejszych czynników rankingowych, który wpływa na to, ile ruchu organicznego pozyskujemy na witrynę oraz jakiej jakości jest to ruch. Są to tylko niektóre plusy doboru odpowiednich słów kluczowych, pod które będziemy pozycjonować witryny. Wiele osób nie przykłada uwagi do tego zadania lub nie robi tego z powodu zbyt małej wiedzy. W tym tekście prezentuje jak analizować słowa kluczowe i je określać Podpowiadam też jakie frazy wybierać by być widocznym w sieci oraz gdzie pozyskiwać propozycje fraz.

Jak analizować słowa kluczowe pod którymi chcemy być widoczni w Google?

Dobór fraz pod kątem pozycjonowania to pierwszy krok, jaki musimy wykonać jeśli chcemy samodzielnie określić frazy, pod którymi będziemy pozycjonować naszą witrynę. Ogólnie istnieje kilka typów pozycjonowania, jakim jest pozycjonowanie standardowe, lokalne, szerokie, pod wyszukiwanie głosowe lub pod wyszukiwanie mobilne. Każdy rodzaj pozycjonowania będzie cechował się nieco innymi frazami np. pod kątem ilości jak ma to miejsce w pozycjonowaniu szerokim czy pod kątem lokalnym jak ma to miejsce przy pozycjonowaniu lokalnym. Pierwszym krokiem jest zatem określenie, jaki typ pozycjonowania wdrażamy oraz rozpoczęcie szukania fraz właśnie pod tym kątem.

Jeśli już znajdziemy odpowiednie frazy i będziemy mieli ich bardzo dużą ilość, należy realnie zastanowić się, czy mamy szansę pozycjonować stronę pod te najpopularniejsze. Jest to analiza opłacalności pozycjonowania. Bardzo często wybierając frazy najpopularniejsze dla danej kategorii tematycznej, będziemy musieli zmierzyć się z bardzo dużą konkurencją. Przeważnie kończy się to odległymi pozycjami w wyszukiwarce Google i brakiem ruchu organicznego.

Warto zatem wybierać frazy z najlepszym stosunkiem popularności do konkurencji oraz rozważać je w kontekście pozycji naszej strony internetowej. Jeśli jest ona silna możemy wybierać frazy popularniejsze, a jeśli np. zaczynamy dopiero ją budować warto stawiać na te mniej popularne, które będą dawały jednak dobry efekt i widoczność.

Bardzo ważnym czynnikiem, pod którego kątem powinniśmy sprawdzać frazy, jakie dodajemy na naszą stronę internetową, jest ich opłacalność. Jest to czynnik, który mówi nam, jak duże korzyści finansowe odniesiemy z używania danych fraz.

Niektóre narzędzia SEO udostępniają taką informację bezpośrednio przy propozycjach fraz. Jeśli jednak nie mamy możliwości sprawdzenia opłacalności słów kluczowych, powinniśmy się zastanowić czy pozyskiwanie ruchu z danej frazy będzie generowało zyski na naszej stronie internetowej.

Słowa kluczowe mogą być zapytaniami ogólnymi lub informacyjnymi albo wręcz sprzedażowymi. Zdecydowanie jest lepiej stawiać na frazy, które dają nadzieję na sprzedaż usług lub produktów a nie frazy, które będą pozyskiwały osoby chcące uzyskać np. informacje — lub na odwrót jeśli naszym celem jest pozyskanie followersów.

Z jakich miejsc pozyskiwać propozycje słów kluczowych?

Planer słów kluczowych

Pierwszym miejscem, z jakiego możemy pozyskiwać propozycje słów kluczowych, jest narzędzie jakim jest planner słów kluczowych w Google Ads. W systemie reklamowym możemy za darmo sprawdzić propozycje fraz, wpisując hasło główne. Dzięki temu dowiemy się, jakie frazy są najpopularniejsze w danej kategorii tematycznej i jakie frazy są wyszukiwane najchętniej przez użytkowników oraz jakie słowa kluczowe mamy do wyboru.

Narzędzie to jest proste i darmowe w użytkowaniu, a więc nie musimy znać się na SEO oraz wykonywać skomplikowanych czynności. Słowa te otrzymamy z podstawowymi statystykami dzięki którym będziemy wiedzieli, czy dane słowo jest odpowiednie dla naszej strony i naszego typu pozycjonowania.

Płatne narzędzia

Drugim sposobem pozyskiwania słów kluczowych na naszą witrynę i jest korzystanie z podobnych, ale komercyjnych narzędzi dostępnych w sieci. Są to tzw. keywords generatory, czyli generatory słów kluczowych. Są one dostępne w internecie za darmo w podstawowej wersji i umożliwiają wyświetlanie list najpopularniejszych słów kluczowych dla danego hasła tematycznego.

Choć te wyniki wyszukiwania co prawda najczęściej nie posiadają zaawansowanych statystyk, za które musimy zapłacić, są bardzo dobrą propozycją fraz, które warto uwzględnić przy pozycjonowaniu naszej strony internetowej.

Propozycje wyszukiwarki Google

Propozycje słów kluczowych, pod jakie warto pozycjonować naszą stronę internetową, możemy pozyskiwać również z wyszukiwarki Google. W wyszukiwarce po rozpoczęciu wpisywania hasła otrzymamy listę propozycji haseł. Możemy nimi się zainspirować oraz wykorzystać je do tworzenia listy fraz, pod którymi będzie widoczna nasza witryna internetowa.

Gdy z kolej już wpiszemy już do wyszukiwarki dane hasło, na samym dole wyszukiwarki znajdziemy propozycje podobnych haseł. Jest to ciekawa metoda na pozyskiwanie słów kluczowych, gdyż są to podobne i najpopularniejsze frazy tematyczne dostarczone przez Google, a więc jest to wiarygodna propozycja.

Strony naszej konkurencji

Niezmiernie ciekawym sposobem na pozyskiwanie słów kluczowych, pod jakimi możemy pozycjonować naszą stronę, jest pozyskanie ich ze stron naszych konkurentów. Choć może wydawać się to niemożliwe, warto skorzystać z darmowych automatycznych audytów i sprawdzić witryny, z którymi będziemy bezpośrednio rywalizowali w danych kategoriach tematycznych. Z audytów tych dowiemy się, jakie słowa kluczowe najczęściej padają na tych stronach oraz będziemy mogli wykorzystać je też na naszych witrynach.

Specjalistów ds. SEO i freelancerów

Jeśli zadanie ustalenia listy słów kluczowych, pod które chcemy pozycjonować naszą stronę przerasta nas, możemy skorzystać z wielu ofert specjalistów i freelancerów. Są to osoby znające się na zagadnieniu pozycjonowania, które stworzą dla nas listę najpopularniejszych fraz w danej kategorii tematycznej.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.