Czym jest fraza kluczowa w SEO 

fraza kluczowa w SEO

Fraza kluczowa (inaczej słowo kluczowe) w SEO (Search Engine Optimization) to słowo lub zwrot, który jest ważny dla tematu strony internetowej i który wyszukiwarki używają do określenia, co zawiera dana strona. Wykonując optymalizację strony internetowej warto określić frazy kluczowe dla poszczególnych podstron, aby maksymalnie zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Ważne jest aby kilka stron internetowych nie miało tych samych fraz kluczowych, aby nie walczyły z sobą wzajemnie w wynikach wyszukiwania. Takie zjawisko określa się mianem kanibalizacji treści.

Jak dobrać fazy kluczowe w SEO

Dobranie słów kluczowych w SEO to dość długi i skomplikowany proces, który wymaga wiele zaangażowania. To temat na całkowicie odrębny wpis. Natomiast istnieją dobre praktyki, którymi warto kierować się przy doborze fraz kluczowych.

1. Zdefiniuj swoją grupę docelową

W tym kroku musisz pomyśleć jakie potrzeby i zainteresowania ma Twoja grupa docelowa. Ważne jest abyś stworzył personę osoby, która szuka Twojego produktu lub usługi i na tej podstawie przygotował frazy kluczowe. To mogą być słowa związane z problemami kupującego, ich dylematami i innymi rzeczami z którymi się boryka. 

2. Analiza konkurencji

Możesz sprawdzić na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja. W ten sposób możesz odkryć ciekawe słowa kluczowe, które mogą dać Ci wiele wskazówek lub pomysłów. Możesz też wykorzystać je u siebie i rozpocząć walkę z konkurencją o jak najlepsze pozycje.

Zobacz: Jak sprawdzić ruch na stronie

3. Użyj narzędzi do wyboru fraz kluczowych

Narzędzia takie jak Google Keyword Planner, Senuto, Ahrefs czy SEMrush pozwalają na znalezienie odpowiednich fraz kluczowych, które są istotne dla Twojej grupy docelowej i które nie są zbyt trudne do zoptymalizowania.

4. Uwzględnij long-tail keywords

Frazy kluczowe składające się z kilku słów są często bardziej wartościowe, ponieważ są bardziej precyzyjne i odnoszą się do konkretnej potrzeby użytkownika. Dodatkowo zastosowania fraz long tail jest dużo łatwiejsze w początkowym etapie pozycjonowania strony.

5. Integracja fraz kluczowych z treścią

Niezwykle ważne jest aby Twoje frazy kluczowe były powiązane z znajdującą się na stronie treścią. 

Pamiętaj, że dobry wybór fraz kluczowych jest ważnym elementem skutecznej strategii SEO, ale to tylko jeden z wielu czynników, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Zobacz: darmowy kurs SEO

Nasycenie słów kluczowych w treści

Nasycenie słów kluczowych to określenie ilości wystąpień danego słowa kluczowego w treści strony internetowej w stosunku do całkowitej liczby słów na stronie. Jeszcze niedawno (2019-2021) dużo osób piszących treści dbało o odpowiednie nasycenie tekstu określonym słowem kluczowym. Obecnie nie stosuje się już takiej praktyki, lub przykłada się do niej o wiele mniejszą uwagę.

Zobacz: poradnik SEO dla początkujących

Warto jednak pamiętać, że zbyt wysokie nasycenie tekstu słowami kluczowymi może być traktowane przez wyszukiwarki jako praktyka nazywana "keyword stuffing", która jest uważana za nieetyczną i niezgodną z wytycznymi wyszukiwarek.

Upychanie słów kluczowych to praktyka polegająca na wypełnianiu strony internetowej słowami kluczowymi lub liczbami w celu manipulowania rankingiem w wynikach wyszukiwania Google. Często pojawiają się one w postaci listy lub grupy albo bez związku z treścią (nie są naturalnym fragmentem tekstu)...

źródło: https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies?hl=pl 

Popularne rodzaje fraz kluczowych

Istnieje kilka popularnych rodzajów fraz kluczowych, które są często używane w działaniach SEO, czyli podczas optymalizacji strony internetowej.

Frazy krótkie

To słowa kluczowe składające się z jednego lub kilku słów (jednakże nie więcej niż 2-3), takie jak: "buty damskie", "koszt pompy ciepła".

Frazy długiego ogona (long tail)

To słowa kluczowe, które składają się z kilku słów i są bardziej precyzyjne od fraz krótkich. Tutaj możemy lepiej poznać intencję wyszukującego i przygotować stronę, która będzie odpowiadać jego potrzebom. Frazy long tail to np.: "buty sportowe do biegania po lesie" czy "ile wynosi koszt instalacji pompy ciepła dla domu 150 mkw".

Brandowe frazy

Frazy brandowe możemy w pewnym sensie podzielić na dwie kategorie. To słowa kluczowe bezpośrednio związane z nazwą firmy / właścicielem. Jeśli nasza firma jest rozpoznawalna i wiele osób o niej wie, to może wyszukiwać w wyszukiwarce zapytań związanych z nazwą firmy. Z drugiej strony frazy brandowe to zwroty które są utożsamiane są z konkretną marką, jak np. Just Do It" (Nike), "Think Different" (Apple), "I'm Lovin' It" (McDonald's),

Zobacz: Kim jest freelancer SEO

Frazy z pytaniem

To frazy, które zawierają pytanie, a celem strony internetowej jest jak najlepsze udzielenie odpowiedzi na zadawane pytanie. To mogą być popularne pytania związane z usługami lub produktami, jak np.  "Jakie są najlepsze buty sportowe?" lub "Jaki telefon kupić do 2000zł".. Ponadto mogą to też być frazy pytające o opinie o konkretnym produkcie lub marce, np. "pralka samsung model X opinie".

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Darmowy kurs SEO

Darmowy kurs SEO to 6 solidnych lekcji, które nauczą Cię podstaw pozycjonowania strony internetowej. Poznasz fundamenty SEO, które pozwolą Ci zwiększyć widoczność strony i poprawić jej pozycje.

Czego nauczy Cię darmowy kurs SEO
Zapisz się na darmowy kurs SEO

Dołącz do prawie 500 osób, które już poprawiają SEO swojej strony.

Wypełnij formularz, aby przejść do kursu.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony?

Zamów bezpłatną wycenę

/ CZEKAM NA WIADOMOŚĆ