Audyt stron WWW — w agencji SEO i poprzez audyty automatyczne. Porównanie zalet obu tych sposobów audytowania witryny

Audyty SEO wykonywane przez agencje marketingowe oraz automatyczne darmowe audyty wykonywane na stronach internetowych to dwa rozwiązania, dzięki którym można sprawdzić stronę pod kątem SEO i IT. Są nieco inne od siebie i różnią się w wielu aspektach. Dość trudno również porównywać je, gdyż mają służyć w zupełnie innych celach. Warto jednak znać wady i zalety obu tych sposobów audytowania witryny. Posiadając taką wiedzę będzie nam znacznie łatwiej monitorować stan optymalizacji naszej strony internetowej.

Audyty przeprowadzane przez agencję SEO / freelancera

Audyt SEO przeprowadzone przez agencje marketingowe i freelancerów to pełne i kompleksowe audyty przeprowadzone przez specjalistów. Wykonywane są one przez żywe osoby, które przy pomocy licznych i zaawansowanych narzędzi zbierają wszystkie możliwe statystyki na temat naszej strony internetowej. Specjaliści diagnozują również witrynę, manipulując przy niej i osobiście sprawdzając jej stan.

Do wykonania tego typu audytu w zdecydowanej większości wymagane jest przekazanie dostępu do strony, a sam audyt trwa od kilku do kilkunastu dni. Efektem audytu jest stworzenie raportu przez specjalistów, który zawiera wykonane prace przy witrynie, wszystkie najważniejsze informacje o stronie internetowej, a także wskazówki, jakie elementy należy poprawić i w jaki sposób rozwijać stronę internetową.

Audyty agencyjne możemy zamówić w zdecydowanej większości agencji SEO, a także w agencjach marketingowych i interaktywnych. Jestem to jedna z najpopularniejszych usług SEO na rynku, którą możemy zamawiać zarówno w pakiecie z innymi usługami, jak i niezobowiązująco.

Pierwszym plusem audytu agencyjnego na wykonywanego przez specjalistów jest z pewnością jego jakość. Prezentuje on w dogłębny i kompleksowy sposób wszystkie informacje o naszej witrynie internetowej, które są wiarygodne oraz trafne. Jakość audytu agencyjnego jest nieporównywalnie wyższa w porównaniu z audytami automatycznymi, gdyż obejmuje często większą liczbę sprawdzanych elementów, a także pozwala sprawdzić te wszystkie elementy strony, do których weryfikacji wymagany jest dostęp do witryny.

Drugim plusem audytów agencyjnych jest fakt wykonywania ich przez żywe osoby – specjalistów. Są to osoby z dużym doświadczeniem, które potrafią interpretować wyniki, a także wykonywać audyt pod konkretnym kątem. Przy poszczególnych serwisach internetowych niektóre dane mogą mieć większe lub mniejsze znaczenie, a nawet być nieistotne. W porównaniu do audytów automatycznych pozwala to na postawienie trafniejszej diagnozy. W wielu przypadkach interpretowanie wyników jest wręcz wymagane do kompleksowego poznania stanu naszej witryny.

Plusem takiego audytu jest również możliwość wybrania dokładnego zakresu sprawdzenia naszej strony internetowej. Samodzielnie możemy zadecydować czy ma to być audyt kompleksowy sprawdzający wszystkie płaszczyzny serwisu czy weryfikujący jedynie daną część strony internetowej. Jest to bardzo wygodne, gdyż w ten sposób płacić będziemy jedynie za wykonanie usługi w takim zakresie, w jakim jest nam potrzebna.

Audyty automatyczne SEO wykonywane przez roboty

Audyty automatyczne wykonywane są na specjalnych portalach internetowych przeznaczonych do tego celu. W sieci znajduje się ich bardzo wiele i są to zarówno serwisy polskie, jak i międzynarodowe. Przegląd w tym stylu polega na podaniu adresu strony WWW, którą chcemy sprawdzić, a następnie uruchomieniu procesu audytowania.

Trwa on ok. kilku minut i jest wykonywany automatycznie przez algorytmy i roboty danego serwisu. Aby wykonać taki audyt, nie trzeba posiadać ani przekazywać dostępu do strony internetowej. Audyty tego typu bazują na zbieraniu wszystkich możliwych informacji o naszej stronie internetowej z dostępnych w internecie źródeł.

Pierwszą zaletą audytu automatycznego są jest przede wszystkim jego darmowość. Audyty takie możemy wykonywać za darmo i nie musimy płacić za ich wykonanie. W niektórych sytuacjach może być to przeważający plus i zaleta nie do przebicia przez audyty agencyjne. Dzięki braku kosztów takich audytów możemy wykonywać je w dużej ilości na bieżąco, monitorując stanem witryny.

Choć w takim przypadku nie uzyskamy tak szczegółowych informacji o naszej stronie internetowej, duża częstotliwość wykonywania audytów pozwoli często wyłapywać nieprawidłowości i reagować odpowiednio wcześnie na zagrożenia czy błędy w pozycjonowaniu.

Darmowe audyty automatyczne możemy przeprowadzać również samodzielnie oraz niezobowiązująco, a wykonanie ich samemu na stronie internetowej nie wymaga nawet średniej wiedzy z zakresu SEO — a w ten sposób możemy poznać wiele przydatnych informacji o naszej stronie internetowej.

Nie posiadając wiedzy o pozycjonowaniu, możemy w łatwy sposób, zatem dowiedzieć się które elementy naszej strony internetowej należy poprawić oraz w jakim kierunku działać. Samodzielne wykonywanie audytów SEO jest też bardzo poręczne, gdyż nie musimy prosić nikogo o pomoc, kontaktować się ze specjalistami czy tracić czasu na uzgadnianie wszystkich szczegółów współpracy.

Darmowe audyty automatyczne w sieci pozwalają również poznać stan witryny naszej konkurencji za darmo. Jest to dość niecodzienny plus, na który warto jednak zwrócić uwagę, gdyż w ten sposób możemy porównywać naszą witrynę i witryny z którymi rywalizujemy. Z możliwości tej przeważnie nie korzystają właściciele serwisów, a dzięki kompleksowym informacjom, możemy świadomie zarządzać pracami pozycjonującymi w ten sposób, aby posiadać witrynę lepszą od konkurencji na konkretnych polach np. szybkości ładowania.

Audyt SEO – kiedy płatny, a kiedy darmowy?

Nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie, który audyt jest lepszy gdyż różnią się one pod wieloma kątami. Audyty agencyjne zdecydowanie lepiej wykonywać w newralgicznych momentach działalności witryny, aby poznać jej stan w maksymalnie dokładny sposób. Te automatyczne będą za to dobrym rozwiązaniem, kiedy posiadamy ograniczony budżet na pozycjonowanie, a środki musimy przeznaczyć na inne czynności.

Najlepszą poradą po zapoznaniu się z zaletami audytów automatycznych i agencyjnych jest ich komplementarne używanie. Uzupełnianie audytów agencyjnych poprzez automatyczne sprawi iż będziemy znali jednocześnie dokładny stan naszej witryny, a także będziemy mogli na bieżąco w miarę dokładnie monitorować zmiany jakie zachodzą na serwisie.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.