Pozycjonowanie szerokie czyli pozycjonowanie inaczej. Sprawdź czym jest pozycjonowanie witryny pod kilkaset słów kluczowych!

Pozycjonowanie szerokie stron internetowych to jeden z niszowych sposobów promowania witryny w internecie. Ma on jednak wiele zalet i jest ciekawą alternatywą dla standardowego pozycjonowania stron internetowych pod kilka najpopularniejszych fraz. W tym tekście odpowiadam na pytanie, czym jest pozycjonowanie szerokie, kiedy powinno się je wdrażać i dlaczego się je stosuje oraz przedstawiam zalety tego sposobu promocji witryny w sieci.

Czym jest pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie strony internetowej to proces alternatywny i zgoła odmienny od standardowego pozycjonowania stron internetowych. Główną różnicą w tym procesie pozycjonowania jest promowanie witryny pod kilkaset lub nieskończoną ilość fraz, gdzie przy pozycjonowaniu standardowym witrynę promujemy głównie pod kilka — kilkanaście najpopularniejszych słów kluczowych.

Pozycjonowanie szerokie zakłada różnorodne wykorzystywanie bardzo dużej ilości słów tematycznych, które w jakikolwiek sposób są związane z daną kategorią tematyczną. Umieszcza się je na stronie i promuje pod nimi witrynę bez faworyzowania jakichkolwiek fraz, a najczęściej umieszcza się je na stronie jednokrotnie lub kilkukrotnie bez nadmiernego eksponowania żadnej z nich.

Jest to główna różnica między pozycjonowaniem standardowym, gdyż oprócz oryginalnego używania frazy, pozycjonowanie szerokie opiera się o te same elementy i bazuje na pozycjonowaniu standardowym, czyli np. na odpowiedniej optymalizacji strony czy działaniach pozycjonujących off site poza stroną internetową takich jak link building.

Głównym elementem pozycjonowania szerokiego jest analiza oraz dobór słów kluczowych. Polega on nie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania na wybraniu najpopularniejszych słów dla danej kategorii tematycznej lub najważniejszych fraz dla naszej marki, ale na określeniu jak najszerszej puli — głównie średnio i mało popularnych słów kluczowych dla danej kategorii tematycznej.

Pulę taką możemy określić samodzielnie lub mogą zrobić to za nas specjaliści SEO. Słowa kluczowe, aby trafić do tej puli muszą jedynie umożliwiać uzyskanie wartościowego ruchu tematycznego.

Pozycjonowanie szerokie zakłada zatem gromadzenie w puli mało i średnio popularnych słów kluczowych, popularnych zwrotów, oryginalnych połączeń czy długich ogonów i zwrotów o niskich statystykach, które są pomijane wręcz przy pozycjonowaniu standardowym.

Po co i kiedy się je wdraża oraz dlaczego istnieje pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie zostało wymyślone oraz usystematyzowane w konkretnym celu. Używa się go przede wszystkim w sytuacji, kiedy nie mamy zbyt dużych szans na zaistnienie w branży z dużą konkurencyjnością. W takiej sytuacji pozycjonowanie szerokie zakłada pozyskiwanie małego ruchu spód dużej ilości słów kluczowych, który ma być ostatecznie taki sam lub większy jak przy pozycjonowaniu standardowym spod kilku najpopularniejszych słów kluczowych.

Pozycjonowanie szerokie wykorzystuje się również przy tworzeniu strony internetowej, na początku jej funkcjonowania w wyszukiwarce Google. Jest to dobry sposób, aby zbudować mocną ich stabilną kanwę słów kluczowych dla intensywnego standardowego pozycjonowania witryny w przyszłości, a także możliwość sprawdzenia na mało popularnych słowach kluczowych pierwszych działań pozycjonujących. Mało popularne słowa kluczowe będą reagowały najszybciej i najdokładniej na działania pozycjonujące, a przy pozycjonowaniu szerokim strony internetowej będziemy mogli w dokładny sposób zweryfikować jak indeksuje się i pozycjonuje nasza strona internetowa.

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pierwszą zaletą pozycjonowania szerokiego strony internetowej jest zminimalizowanie, a właściwie brak ryzyka przeoptymalizowania strony internetowej pod kątem fraz. Pozycjonując stronę pod bardzo dużą ilość równorzędnych słów kluczowych, nie istnieje praktycznie żadne ryzyko przeoptymalizowania strony internetowej pod tym kontem. Bardzo często pozycjonując stronę internetową w sposób standardowy możemy używać konkretnych słów kluczowych zbyt często i zbyt intensywnie. W takich przypadkach wyszukiwarka Google dzięki swoim zaawansowanym algorytmom może wykryć taką sytuację i zinterpretować ją jako próbę manipulacji za co możemy być narażeni na dotkliwe kary. Przy pozycjonowaniu standardowym nigdy nie zachodzi takie ryzyko, gdyż pozycjonowanie to jest naturalne i skupia się na dużej ilości fraz bez faworyzowania jakiejkolwiek z nich.

Pozycjonowanie szerokie jest sprawdzonym oraz skutecznym sposobem pozycjonowania, a przeprowadzone prawidłowo w odpowiednich warunkach może dać bardzo dobre rezultaty. Jeśli zatem po konsultacji ze specjalistą zdecydujemy się wdrożyć taki sposób pozycjonowania, przyniesie ono przeważnie dużo lepszy efekt, niż pozycjonowanie standardowe.

Na rynku istnieje również wiele agencji SEO oraz specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, a więc nie powinniśmy mieć problemu ze zleceniem tego zadania. Choć standardowo nie oferują oni pozycjonowania szerokiego dzieje się tak z powodu iż jest to niszowy typ pozycjonowania, a nie, że nie potrafią go wykonać.

Pozycjonowanie szerokie może być również bardzo dobrym sposobem na zaistnienie w trudnej branży, gdzie nie mielibyśmy możliwości wygrania z wieloma doinwestowanymi stronami internetowymi, które znajdują się w danej branży od wielu lat. Pozycjonowanie szerokie możemy również wdrażać samodzielnie oraz robić to z różnym natężeniem, a działania promocyjne w tym stylu nie wymagają przeznaczania regularnie konkretnego wysokiego budżetu.

Pozycjonowanie szerokie to również pozyskiwanie jakościowego ruchu organicznego, o czym nie mówi wiele osób. Stosując na naszej stronie internetowej w większości mało popularne frazy, pozyskiwać będziemy spod nich za to osoby, które mogą z dużym prawdopodobieństwem zostać naszymi klientami. Dzieje się tak, gdyż mało popularne frazy są najczęściej skomplikowanymi określeniami i zwrotami szczegółowymi.

Użytkownicy którzy ich wyszukują, szukają ich w konkretnym celu – z zakupowym. W przeciwieństwie do ogólnych najpopularniejszych słów tematycznych w różnych kategoriach, gdzie użytkownicy nie szukają żadnych konkretnych produktów czy usług, pozycjonowanie szerokie może pozyskiwać niezwykle jakościowy ruch organiczny na naszą witrynę.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.