Tanie pozycjonowanie stron – czy warto?

Pozycjonowanie stron to temat rzeka. Ciągłe zmiany w algorytmach, nowe praktyki, coraz większa konkurencyjność w sieci. Okazuje się, że ten proces wcale nie jest taki prosty, jak może się na pierwszy rzut oka wydawać. Wiadomo, że na wszystkim dobrze jest oszczędzić. Jednak, czy tanie pozycjonowanie stron to oferta, na którą warto się skusić? Niekoniecznie. I zaraz udowodnię dlaczego.

​Dlaczego pozycjonowanie nie może być tanie?

Zatrudniając osobę od pozycjonowania stron, zatrudniasz tak naprawdę specjalistę na dłużej. Pozycjonowanie to bowiem nie jednorazowa usługa, ale wielki pakiet usług, które wdrażane są regularnie z miesiąca na miesiąc wedle wcześniej opracowanej strategii. Konieczne jest więc jej przygotowanie, a żeby to się odbyło potrzebny jest audyt strony. Obie te czynności wymagają poświęcenia sporej ilości czasu i wiedzy. I dopiero wówczas rozpoczyna się „prawdziwe” pozycjonowanie stron.

Na rynku znajdziemy oferty na tanie pozycjonowanie stron. Ale trzeba mieć na nie nieco uważniejsze oko. Bo pozycjonowanie pozycjonowaniu nie równe. Tutaj liczą się efekty przeprowadzonych działań, a te żeby były widoczne, to trzeba się naprawdę napracować. Decydując się na tanie pozycjonowanie stron dostajemy po pierwsze znacznie mniej, a po drugie, to co zostanie zrobione, będzie pewnie znacznie gorszej jakości.

Co składa się na pozycjonowanie stron? I dlaczego to kosztuje?

Przyjrzyjmy się standardowemu przykładowi strony, która wymaga pozycjonowania. Pierwszym etapem jest przeprowadzenie wspomnianego audytu SEO. Polega on na przejrzeniu każdej podstrony w serwisie pod kątem błędów i ewentualnych poprawek. Im bardziej rozbudowana strona, tym więcej pracy będzie trzeba włożyć, aby przejrzeć i zinterpretować wszystkie elementy. Stąd też nie da się wskazać ogólnej ceny audytu – wpływa na nią wielkość strony, a także jej stan (np. na nowych stronach występuje znacznie mniej błędów).

Kolejnym etapem jest przygotowanie odpowiedniej strategii. I tutaj diabeł tkwi w szczegółach. Strategia przygotowana pobieżnie przyniesie więcej szkody niż pożytku. Dobry pozycjoner dokładnie zbada Twoją grupę docelową, konkurencję, a także potencjał Twojej witryny. Dobierze prawidłowe słowa kluczowe przy pomocy specjalistycznych narzędzi oraz stworzy pełną strategię linkowania. Taki plan powinien być rozpisany na przynajmniej kilka miesięcy do przodu.

Dopiero teraz rozpoczyna się wdrażanie wcześniej przygotowanych działań, tj.:

• poprawa funkcjonowania działania strony, w tym eliminacja błędów występujących w witrynie, nadanie jej responsywności, przyspieszenie szybkości ładowania witryny oraz uporządkowanie kodu źródłowego w witrynie;
optymalizacja obrazków i grafik na stronie, tj. zmniejszenie ich wielkości, a także stworzenie odpowiednich opisów pod SEO, w tym opisów alt oraz standardowych opisów obrazków;
stworzenie struktury linkowania wewnętrznego w ramach istniejącej strony w taki sposób, aby ścieżka przechodzenia między podstronami była logicznie ze sobą powiązana i zachęcała do przeglądania strony;
• dbałość o odnośniki zewnętrzne, tj. wyszukiwanie dobrej jakości serwisów (analiza jakości zewnętrznych stron oraz czas publikacji artykułu czy linku), a także pisanie tekstów z linkami. Do tego usuwanie złej jakości linków oraz różnicowanie linków już istniejących;
stworzenie tekstów na stronę, np. opisów produktów czy kategorii pod SEO, tak żeby wyświetlały się wyżej niż konkurencja. W tym dobór słów kluczowych, ich odpowiednie rozmieszczenie w tekście, linki oraz dobranie odpowiedniej długości tekstu;
prowadzenie bloga firmowego, w tym wymyślanie tematyki wpisów w oparciu o wcześniej przeprowadzoną analizę słów kluczowych, tworzenie chwytliwych nagłówków, optymalizacja pod frazy kluczowe, dobór obrazków, dbałość o prawidłową strukturę tekstu, a także jego promocja w sieci;
• pisanie tekstów zapleczowych oraz sponsorowanych w ramach współpracy z zewnętrznymi serwisami.

Z powyższego widać, jak skomplikowane jest pozycjonowanie stron. Praca, którą musi wykonać pozycjoner wymaga od niego wielu godzin pracy i wiedzy. Niemożliwe jest więc tanie pozycjonowanie stron – a przynajmniej nie takie, dzięki któremu firma faktycznie uzyska jakieś efekty.

Czy pozycjonowanie naprawdę jest takie drogie?

Wielu z Was koszty pozycjonowania mogą przerażać. Jednak zestawiając je z wynikami, które strona osiągnie po kilku miesiącach, są one znikome. Dobre, a nie tanie pozycjonowanie stron, przyniesie ruch witrynie, a także pomoże jej skutecznie sprzedawać. Koszty związane z pozycjonowaniem zwrócą się więc z nawiązką. Nie ma więc powodu, aby na tym oszczędzać.

Dodatkowo praktyka pokazuje, że osoby, które zdecydowały się na tanie pozycjonowanie stron, zwykle tego żałują i szukają innej osoby (czy agencji), która poprawi działania po swoim poprzedniku. W konsekwencji może się więc okazać, że zapłacicie więcej.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.