Optymalizacja tekstu przed dodaniem treści na stronę WWW — pod kątem SEO, gramatycznym, unikalności i innych elementów

Dodawanie contentu na stronę internetową to obecnie jeden z najlepszych sposobów na pozycjonowanie witryny. Treści umieszczone na stronie stają się coraz istotniejszy czynnikiem rankingowym z wielu powodów i nie może na tego ignorować. Dodając zatem treści w celu pozycjonowania na witrynę, powinniśmy skupić się, aby były one dostosowane pod kątem SEO, robiąc to jakościowo aby dawały jak największy skutek pozycjonujący. Obecnie jedynie tylko takie treści są pozytywnie odbierane przez Google, poprawiając optymalizację witryny pod tym kątem.

Languagetool, iKorektor czyli gramatyka

Pierwszą płaszczyzną, na jakiej powinniśmy optymalizować treści dodawane na naszą stronę internetową, jest sfera językowa. Teksty powinny być bezbłędne, a także powinno się je łatwo i przyjemnie czytać. Sprawi to, iż użytkownicy będą poszukiwali kolejnych treści na naszej stronie, a przez to wygenerują większą aktywność w obrębie serwisu.

Poprawność językowa wpływa również na pozytywny odbiór naszej marki i pozwala budować wizerunek lidera branżowego. Mając gotowy tekst, który stworzyliśmy samodzielnie lub zakupiliśmy, należy zatem sprawdzić go pod kątem gramatycznym. Do tego celu służy kilka serwisów w internecie. Przede wszystkim są to korektory gramatyczne, które sprawdzają poprawność językową tekstu. Wykrywają one literówki, błędy interpunkcyjne czy wiele innych błędów gramatycznych.

W zdecydowanej większości są to darmowe serwisy, na których możemy optymalizować tekst pod tym kątem. Ich działanie jest bardzo proste, gdyż wystarczy do odpowiedniego okienka wkleić tekst jaki chcemy dodać na naszą stronę internetową, a następnie uruchomić jego sprawdzenie. W ciągu kilkunastu sekund zostanie wyświetlony nowy tekst w edytowalnej formie wraz z poprawionymi lub podkreślonymi błędami, które będziemy mogli poprawić samodzielnie.

Edubirde, Copyspace czyli unikalność tekstów

Przed dodaniem treści na naszą stronę internetową zdecydowanie powinniśmy sprawdzić jej unikalność. Warto robić to w każdej sytuacji, kiedy samodzielnie nie pisaliśmy danego tekstu i nie mamy stuprocentowej pewności, iż jest on oryginalny. Kupując tekst od agencji marketingowych czy copywriterów nigdy nie mamy pewności, kto tak właściwie zajmował się naszymi treściami i kto miał do nich dostęp. Nawet gdy dodanie opublikowanego już contentu w sieci na naszą stronę internetową będzie niezamierzone i nie będzie naszą winą, to my poniesiemy konsekwencje tego działania.

W sieci istnieje wiele serwisów, na których możemy za darmo lub odpłatnie sprawdzić czy dany tekst jest unikalny. Działają ona niezwykle prosto i są podobne do korektorów gramatycznych. Aby z nich skorzystać wystarczy wkleić dany tekst do programu, a następnie uruchomić skanowanie. W ciągu kilkudziesięciu sekund otrzymamy raport czy dane teksty są unikalne a jeśli nie, z jakich stron zostały skopiowane. Wykonanie tak prostej czynności przed dodaniem tekstów na stronę zdecydowanie nie jest kłopotliwe czy problematyczne a może pomóc nam ustrzec się przed bardzo poważnymi konsekwencjami publikowania duplikatów tekstów, które Google karze z całą stanowczością.

Yoast czyli dopasowanie SEO

Gdy wiemy już, że tekst jaki chcemy dodać naszą stronę internetową jest poprawny gramatycznie, a także jest w pełni unikalny, należy dostosować go również pod kątem SEO. Bardzo często optymalizację taką przeprowadzamy na podstawie informacji zebranych w sieci lub naszej wiedzy, ale nie weryfikujemy czy dany tekst jest zoptymalizowany poprawnie.

W sieci istnieje jednak wiele narzędzi optymalizujących teksty pod kątem SEO takich jak np. Yoast. Ich obsługa jest bardzo prosta oraz niezobowiązująca. Programy te dostępne są zarówno w darmowych wersjach, jak i odpłatnie. Płatne optymalizatory są jednak często częścią dużego projektu czy specjalistycznego programu, który warto wykupić, jeśli zajmujemy się pozycjonowaniem w sporym zakresie. Wracając jednak do jednego z najpopularniejszych optymalizatorów treści, możemy zweryfikować w nim się content dodawany na stronę internetową online, anonimowo i niezobowiązująco. Cały proces polega jedynie na wklejeniu treści, którą chcemy opublikować do specjalnego okienka, a także podaniu tematyki strony.

Po krótkiej analizie zostanie przedstawiony nam raport odnośnie optymalizacji treści pod kątem SEO. Raport ten będzie zawierał wiele cennych informacji i elementy wraz z oceną, które wpływają na optymalizację tekstu pod kątem SEO. Z raportu tego dowiemy się m.in. czy tekst posiada akapity i zdania odpowiedni długości, czy zawiera odpowiednie słowa kluczowe w odpowiednim natężeniu, a także czy jest odpowiednio sformatowany. Elementów tych jest dużo więcej, a przy każdym widnieje informacja, czy nasz tekst spełnia konkretne parametry czy należy go poprawić w tym zakresie. Bardzo często korzystanie z tego typu programów pozwala wyłapać błędy w optymalizacji, które dość trudno zmieniać po opublikowaniu tekstów.

Formatowanie czyli user experience

Ważną kwestię optymalizacji tekstów, które chcemy dodawać na naszą stronę internetową jest ich optymalizacja pod kątem user experience. Jest to dostosowanie tekstów do użytkowników tak, aby były dla nich komfortowe odbiorze, a także przyjazne i pomocne. Kwestia ta jest bardzo ważnym elementem tuż obok merytoryczności tekstu, gdyż wpływa na to jak komfortowo użytkownicy odbierają treści na naszej stronie internetowej. Jeśli jest to wysoki komfort, użytkownicy z pewnością będą pozytywnie oceniali teksty i naszą stronę, a także będą przebywali na niej częściej oraz dłużej. Aby tak się działo istnieje kilka sposobów, które możemy wykorzystać.

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o formatowanie tekstu. Powinien być on podzielony na sekcje, a także akapity z czytelnymi nagłówkami o odpowiedniej długości. Tekst powinien również posiadać pogrubienie najważniejszych informacji i słów kluczowych, a także listy punktowe, czy tabele z informacjami. W tekście powinny znajdować się również zdjęcia, czy inne materiały urozmaicające content.

Dostosowanie tekstów pod kątem user experience to również wybranie odpowiedniej tematyki dla naszych odbiorców, a także zadbanie o to, aby tekst był odpowiedniej długości. Prezentując ciekawe treści o charakterze poradnikowym, z których użytkownicy będą odnosili konkretne korzyści, jest bardzo dobrym ruchem. Sam tekst powinien posiadać również linkowanie wewnętrzne do innych naszych artykułów czy części witryny. W ten sposób zachęcamy użytkowników, aby zapoznali się z innymi materiałami zgromadzonymi na naszej stronie internetowej, a oni chętnie i często będą to robili.

Oceń tekst

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.