Google Search Console to bezpłatna usługa Google, która pomaga monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz dbać o nią i eliminować związane z nią problemy. Poznaj łatwe sposoby na dodanie domeny do Google Search Console.
Na skróty
Czym jest Google Search Console?
Narzędzia i raporty dostępne w Search Console pozwolą Ci zmierzyć ilość ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google, rozwiązać problemy i sprawić, by Twoja witryna wyglądała świetnie w wynikach wyszukiwania.
Search Console udostępnia narzędzia i raporty służące do wykonywania tych czynności:
- sprawdzanie, czy Google może znaleźć i zindeksować Twoją witrynę;
- rozwiązywanie problemów z indeksowaniem i wysyłanie prośby o zindeksowanie nowych lub zaktualizowanych treści;
- wyświetlanie danych o ruchu w wyszukiwarce Google związanym z Twoją witryną – jak często Twoja witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania, które zapytania powodują jej wyświetlanie, jak często użytkownicy klikają te zapytania, by do niej przejść itd.;
- otrzymywanie alertów, gdy Google wykryje w Twojej witrynie problemy z indeksowaniem lub spamem albo inne nieprawidłowości;
- sprawdzanie, w których witrynach znajdują się linki do Twoich stron;
Zobacz: Jak usunąć szkodliwe linki z Google
Dodanie domeny do Google Search Console
Nie musisz rejestrować konta w Search Console, by Twoje strony wyświetlały się w wynikach wyszukiwarki Google, ale dzięki Search Console możesz poznać i polepszyć odbiór Twojej witryny przez Google.
1. Wejdź na stronę Google Search Console
Nic prostszego, po prostu kliknij ten link: https://search.google.com/search-console/about a następnie kliknij ROZPOCZNIJ
2. Zaloguj się do konta Google
Pewnie posiadasz konto Google (pocztę na gmail). Zaloguj się do swojego konta, lub w parę minut stwórz nowe.
3. Dodaj swoją stronę
Wybierz okienko po prawej stronie Prefiks adresu URL i wpisz swój adres strony internetowej.
WAŻNE: pamiętaj o całym adresie – np. https://laskowskikamil.pl
4. Zweryfikuj domenę
W Google Search Console mamy 5 metod weryfikacji własności domeny:
- plik html
- tag html
- Google Analytics
- menedżer tagów Google
- dostawca nazwy domeny
To do Ciebie należy decyzja, którą metodę weryfikacji wybierzesz, natomiast jeśli jesteś początkujący(a) to polecam Ci wybrać plik html lub tag html.
Weryfikacja domeny za pomocą plik html
Ten sposób weryfikacji domeny w Google Search Console jest bardzo prosty. Należy pobrać wskazany plik, a następnie umieścić go na serwerze, dokładnie w tym samym katalogu, gdzie nasza strona internetowa. Jeśli masz WordPressa to polecam przejść do drugiego sposobu – jest on szybszy i prostszy. Natomiast jeśli Twoja strona oparta jest o Prestashop lub inny silnik niż WordPress to wybierz ten sposób.
- Zaloguj się do swojego serwera – najprościej poprzez konto, gdzie masz wykupiony hosting
- Pobrany plik wklej do katalogu (folderu) gdzie masz zainstalowaną stronę
- Po wklejeniu kliknij Weryfikuj – jeśli wkleiłeś/aś w dobre miejsce to weryfikacja będzie pozytywna
- Ps. możesz ten plik dodać w kilka miejsc na serwerze jeśli nie wiesz dokładnie gdzie go dodać, nic się nie stanie, a może szybciej uda Ci się zweryfikować domenę
- Możesz skontaktować się z swoim hostingiem, który prawdopodobnie podpowie Ci, gdzie wkleić ten plik
Zobacz: pozycjonowanie WordPress poradnik
Weryfikacja domeny za pomocą tag html
Bardzo prosty i szybki sposób na weryfikację domeny, szczególnie dla osób posiadających stronę na WordPress. Aby zweryfikować domenę w Google Search Console wykonaj krok po kroku:
- Będąc zalogowanym do WordPressa przejść do wtyczek wyszukaj i zainstaluj Insert Headers and Footers by WPBeginner
- Włącz wtyczkę
- W menu po lewej stronie najedź myszką na ustawienie i wybierz Insert Headers and Footers
- Wklej w sekcji head skopiowany tag HTML i zapisz zmiany
- Przejdź do strony z Google Search Console i kliknij zweryfikuj
- Po chwili otrzymasz informację, że własność została zweryfikowana
- Kliknij przejdź do usługi
Weryfikacja domeny za pomocą Google Analytics
Jeśli posiadasz zweryfikowaną domenę w Google Analytics to w ten sposób bardzo łatwo połączysz swoją domenę z Google Search Console. Z racji tego, że domena jest zweryfikowana, to nic specjalnego w tym kroku nie trzeba wykonywać.
Przy weryfikacji strony za pomocą Google Analytics pamiętaj o tym, że:
1. Strona główna musi zawierać fragment kodu analytics.js lub gtag.js.
2. Kod śledzenia powinien znajdować się w sekcji <head>
strony.
3. Musisz mieć uprawnienia do edycji w usłudze Google Analytics.
Weryfikacja domeny za pomocą menedżera tagów Google
Jeśli masz aktywne konto Menedżera tagów Google w swojej witrynie, możesz zweryfikować prawo własności do niej za pomocą kodu kontenera Menedżera tagów Google.
Zobacz: Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana. Co to oznacza?
Weryfikacja domeny poprzez edycję DNS
Aby zweryfikować domenę korzystając z tego sposobu musisz mieć dostęp do edycji strefy DNS swojej witryny. Zaloguj się do panelu hostingowego, gdzie posiadasz domenę i dodaj nowy rekord TXT. Po zapisaniu zmian odczekaj 5-10 minut i kliknij weryfikuj. Jeśli dobrze dodałeś rekord TXT do domeny to weryfikacja powinna przebiegnąć pomyślnie.
Oceń tekst
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4
Nikt jeszcze nie ocenił
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?