Jak znaleźć dobrego pozycjonera

Chcąc zaistnieć ze swoją stroną internetową trzeba będzie zadbać o jej właściwe promowanie. W dobie dużej konkurencji może się okazać, że promowanie strony internetowej nie będzie łatwym zadaniem. Pozycjonowanie to sprawa kluczowa, gdy chce się na rynku zaistnieć. Samodzielna realizacja takich działań promocyjnych będzie jednak trudna do przeprowadzenia, by osiągnąć zadowalające efekty. Dlatego pozycjonując stronę warto sięgnąć po usługi podmiotów specjalizujących się w tego typu działaniach. Jak więc wybrać dobrego freelancera SEO, na co zwrócić uwagę, czym powinien charakteryzować się dobry pozycjoner.

Pozycjoner – co kryje się za tym zawodem? 

Pozycjonerem należy określić osobę, która odpowiada za pozycjonowanie stron internetowych. Nadrzędnym celem tej osoby jest działanie na rzecz konkretnej witryny, tak by w wyszukiwania pojawiała się w miarę możliwości na jak najwyższych wynikach.

Freelancer SEO, który zajmuje się pozycjonowaniem stron w ramach swoich działań wpisuje się w marketing internetowy. Dlatego jego wiedza w tym zakresie powinna być jak największa. Odpowiada on za analizę strony internetowej, badanie konkurencji, tak by działaniami pozycjonerskimi odpowiedzieć na potrzeby konkretnej witryny.

Pozycjoner – jakie przygotowanie do pracy? 

Freelancer SEO, który chce działać jako pozycjoner nie musi posiadać żadnego kierunkowego wykształcenia. Dużo bardziej istotną kwestią będą umiejętności i doświadczenie jakie będzie posiadał pozycjoner. Przydatne mogą być kierunku związane z marketingiem czy informatyką, natomiast nie są one niezbędne do tego, by stać się pozycjonerem.

Pracę nad własnymi umiejętnościami w zakresie pozycjonowania można realizować np. w oparciu o własną stronę internetową. Tak można budować doświadczenie i wiedzę, która potem przyda się w trakcie pracy na rzecz innych stron internetowych.

Jakie umiejętności powinien mieć freelancer SEO?

Wybierając pozycjonera należy mieć na uwadze jego konkretne umiejętności, które będą przydatne w procesie pozycjonowania strony internetowej. Freelancer SEO, powinien szukać rozwiązań, które sprawią, że witryna będzie miała wysoką pozycje, a jej odbiór przez internautów będzie pozytywny.  Zacząć należy od właściwego zarządzania stroną, by zadbać o jej atrakcyjny wygląd. Treść na stronie powinna być czytelna, przejrzysta w odbiorze, tak byt odwiedzający chętnie się z nią zapoznawali. 

Umiejętności jakie powinien posiadać pozycjoner powinny przede wszystkim skupiać się na narzędziach analitycznych, które mogą ułatwiać działania pozycjonerskie. Podstawowym narzędziem będzie Google Analytics – konieczny element do analizy strony internetowej i planowania słów kluczowych, które będą dla danej witryny najważniejsze. 

Pozycjoner powinien również znać podstawowe systemy CMS, które wykorzystywane są do budowania stron internetowych. Przydatna będzie znajomość PHP, HTML oraz CSS. Pozycjoner, który wykazuje się wiedzą w tym zakresie będzie godnym uwagi specjalistom. Współczesne działania reklamowe coraz częściej opierają się również o Social Media, dlatego umiejętność poruszania sie w ich ramach również może się okazać przydatna. 

Zobacz: Pozycjonowanie WordPress

Umiejętność pracy z tekstem 

Poza podstawową wiedzą o narzędziach technicznych umożliwiających budowę strony internetowej freelancer SEO powinien przygotować się także pod kątem pracy z tekstem. Tworzenie tekstów, optymalizowanie treści czy praca w grupie to czynniki, które mogą ułatwiać wykonywanie zadań i pozwolą na podniesienie skuteczności w tym zakresie. Solidna wiedza na temat słów kluczowych i optymalizacji treści może się okazać kluczem do skutecznego pozycjonowania

Jakie cechy powinien mieć pozycjoner? 

Pozycjoner, który chce wykazywać się skutecznością w swoich działaniach powinien charakteryzować się pewnymi cechami, jakie ułatwią mu pracę. Dlatego wybierając freelancera SEO można zwracać uwagę na takie cechy jak:

  • cierpliwość, wytrwałość – cecha niezbędna, gdyż na efekty pozycjonowania niekiedy trzeba czekać kilka miesięcy, a w skrajnych sytuacjach nawet 2 lata. Tak więc nie można się poddawać i czekać na efekty. 
  • solidność – pozycjoner musi wykazywać zaangażowanie w swoją pracę, robić to regularnie i nie robić przerw w działaniach, ponieważ one automatycznie zaburzą proces pozycjonowania 
  • zorganizowanie własnej pracy – umiejętność organizacji własnej pracy to klucz do sukcesu. Trzeba umieć uporządkować własną pracę i ustalić jej harmonogram 
  • kreatywność – w dobie dużej konkurencji właściwie w każdej branży pozycjoner musi wykazywać się dobrymi pomysłami, kreatywnością, która pozwoli na podnoszenie skuteczności 
  • lekkie pióro – umiejętność kształtowania wysokiej jakości treści będzie miała istotne znaczenie, bez lokowania w dobrych treściach słów kluczowych trudno będzie o pozycjonowanie, które przyniesie efekt
  • analityczne myślenie – analiza danych statystycznych i reakcja na nie to cenna umiejętność u pozycjonera, dlatego warto nad myśleniem analitycznym pracować. 

Zwracając uwagę na te cechy i wybierając freelancera SEO z uwzględnieniem tych kwestii można oczekiwać, że pozycjonowanie przyniesie pozytywne efekty, a współpraca z freelancerem będzie się dobrze układać. 

Oceń tekst

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Nikt jeszcze nie ocenił

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Obrazek domyślny
Kamil Laskowski

Skutecznie zwiększam widoczność moich klientów w wyszukiwarce Google poprzez techniczne pozycjonowanie stron internetowych.